کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا مردم یاسوج به اسب‌سواران و پیمانکاران پول‌دار رأی می‌دهند؟

15 فروردين 1396 ساعت 1:39


گزارش ارسالی
پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج با ثبت‌نام ۱۵۵ نفر کاندیدا به طور رسماً کلید خورد و قطعاً روزهای آینده در تاریخ سیاسی شهرستان بویراحمد شاهد اتفاقات خاصی خواهیم بود.

با نام‌نویسی ۱۵۵ نفر برای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج فشرده‌ترین رقابت سیاسی‌ در حوزه شهری در حال اتفاق است و روزهای آتی، این رقابت به اوج خود خواهد رسید، انتخابات پنجم شورای شهر یاسوج با حضور چهره‌های مطرحی همانند، محمدرحیم دهراب‌پور، هدایت امیری، هدایت اکبری، مرتضی‌ فروغی فرد، علی اکبری‌تبار، علی علی‌پور، سعید پایدار و زهرا زمانی دیدنی خواهد شد.

الله کرم جانی‌پور، سرخاب بیننده، آزیتا حکمتی‌اصل، داریوش جهانشاهی، یعقوب برفر، فرشاد نگین‌تاجی، ایمان جاودانه، کیوان آشنا، سجاد نوبهار، محمدباقر رهامی، خداداد افشاریان، فرشید احمدی‌کیش و ... نیز از دیگر افرادی هستند که برای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج نام‌نویسی کرده‌اند.
به گفته «محمد کاظم نظری» فرماندار بویراحمد  در این شهرستان سه نفر دارای مدرک دکترا، ۱۱۰ فوق‌لیسانس، ۳۵۳ نفر لیسانس، ۱۱۵ نفر فوق دیپلم، ۲۰۶ نفر دیپلم و ۲۷۷ نفر زیر دیپلم برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کردند و بیشتر این داوطلبین دارای رده سنی ۳۵ -۳۰ هستند.
برای شورای اسلامی شهر یاسوج ۱۳۶ مرد و ۱۹ زن ثبت‌نام کرده‌اند که این افراد به شکل‌های متفاوت برای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر نامشان را به ثبت رساندند که به شکل اجمالی به نحوه حضور برخی از این چهره‌ها در فرمانداری بویراحمد اشاره خواهیم کرد؛
*محمد رحیم دهراب‌پور چهره مطرح سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد بدون همراه و به صورت فردی با حضور در فرمانداری بویراحمد ثبت‌نام کرد، او سیاستمدار کهنه کاری است که سه دوره حضور در شورای اسلامی شهر یاسوج را به یدک می‌کشد،  «هدایت امیری» رئیس شورای اسلامی شهرستان بویراحمد نیز «تنها» با همراهی برادرش آمد.
*علی اکبری‌تبار عضو فعلی شورای اسلامی شهر یاسوج نیز فقط با مادر شهید آمد و گفت: همه ماها به شهدا بدهکار هستیم و باید برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی که ثمره خون هزاران شهید است، گام برداریم.
*مرتضی‌ فروغی‌فرد بعد از حضور در گلزار شهدای یاسوج و ادای احترام به مقام شهدا با همراهی جمعی از خانواده شهدا، فرهنگیان، جامعه مهندسی، دانشگاهیان و ریش سفیدان که گفته می‌شد به صورت خود جوش بود، آمده بود.
* علی علی‌پور و سعید پایدار نیز آرام و بدون سر و صدا و قشون کشی آمدند و ثبت‌نام کردند، پایدار دو کارآفرین برتر استان را به همراه خود آورده بود.
* زهرا زمانی نیز با حضور جمعی از بانوان و ریش سفیدان ثبت‌نام کرد. هدایت اکبری رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج و رئیس حزب اعتدال و توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد با همراهی جمعی از اصلاح‌طلبان، ریش سفیدان و اقشار مختلف مردم حضور پیدا کرد.
*اما در بین چهره‌های جدید برای حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج فردی سوار بر «اسب» و با پوششی از لباس محلی آمد.
*خانم «شیروانی اردکانی» که اصالتاً اهل استان کهگیلویه و بویراحمد نیست با لباس محلی (لری) مختص به این استان ثبت‌نام کرد.
*خداداد افشاریان داور بین‌المللی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز بدون همراه آمد و گفت: مقوله ورزش و سلامت جوانان و شهروندان از اولویت‌های من است.
*«سرخاب بیننده» و «آزیتا حکمتی‌اصل» هر کدام نیز با حضور برخی از چهره‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آمده بودند، هواداران این دو نیز به صورت خود جوش در جلوی فرمانداری بویراحمد حاضر شدند و بیننده در این باره گفت: هیچ اعتقادی به طایفه‌کشی نداشتم بلکه محبت مردم را امروز شاهد بودم.
«حکمتی‌اصل» که سابقه حضور در میادین ورزشی و اجتماعی را دارد نیز با حضور در فرمانداری بویراحمد با جمعی از هوادارانش روبرو شد که بدون دعوت و بر اساس علاقه آمده بودند.
بعضی از کاندیداها با طایفه‌کشی و قشون‌کشی در جلوی فرمانداری بویراحمد ثبت‌نام کردند، افرادی که مدعی مبارزه با طایفه‌گرایی و قوم‌گرایی هستند با طوایف‌شان آمدند اگر چه حضور طوایف در انتخابات نکته مثبتی است اما نه اینکه بر اساس قوم‌گرایی رأی‌ها را به صندوق بیندازند و شایسته سالاری نادیده گرفته شود.
همچنین طیبه نظری با کودکان کار و چند نفری که لباس رفتگران را پوشیده بودند در فرمانداری بویراحمد حضور پیدا کرد.
بنا بر این باید ببینیم که شهروندان یاسوج در انتخابات پیش‌رو بر اساس چه ملاک‌هایی نمایندگان خود را برای حضور در شورای اسلامی شهر یاسوج انتخاب خواهند کرد، آیا به پیمانکاران پول‌دار رأی می‌دهند و یا به کسانی که با اسب آمده‌ بودند و یا اینکه «یعقوب برفر»ها را که پژوهشگر برتر و دارای مقالات متعدد ISI است را انتخاب خواهند کرد، در آینده بیشتر پیرامون این مسائل صحبت می‌کنیم.


کد مطلب: 241247

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/241247/آیا-مردم-یاسوج-اسب-سواران-پیمانکاران-پول-دار-رأی-می-دهند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1