کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خادمی؛ کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیت عظیم گردشگری و صنایع دستی (+تصاویر)

8 فروردين 1396 ساعت 1:38


استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سومین روز جشن نوروزگاه در بلاد شاپور شهرستان کهگیلویه، استان کهگیلویه و بویراحمد را دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی در صنایع‌دستی و گردشگری برشمرد، و افزود: این ظرفیت‌های عظیم می‌تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی مؤثر باشد.
سید موسی خادمی بابیان اینکه بلاد شاپور کهگیلویه یکی از میراث‌های ماندگار و آثار برجسته تاریخی استان و جنوب کشور است، گفت: به دلیل کمبود اعتبار آن‌گونه که بایدوشاید این اثر تاریخی ماندگار موردتوجه قرار نگرفت
استاندار اظهار امیدواری کرد: در سال ۹۶ در نظر داریم اعتبارات خوبی به این بافت تاریخی اختصاص دهیم و درخورشان و منزلت این بنای منحصربه‌فرد اقداماتی را به‌کارگیریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد جشن نوروز را جشن همدلی و اتحاد و همبستگی همه اقوام و گروه‌ها خواند و افزود: این‌گونه جشن‌ها می‌تواند شورونشاط اجتماعی و امید بین مردم ایجاد کند.
خادمی عنوان کرد: چنین جشن‌هایی در معرفی آداب، رسوم و مهمان‌نوازی مردم کهگیلویه و بویراحمد به گردشگران نقش زیادی دارد.
استاندار نوروز را میراث ماندگار ایرانیان دانست: که در فرهنگ این میراث بزرگ آداب‌ورسومی مانند سفره هفت‌سین، خانه‌تکانی، دیدوبازدید و ده‌ها رسم و آیین ارزشمند وجود دارد.
سید موسی از مسئولان خواست: که بیش‌ازپیش به فرهنگ، آئین و سنن توجه کنند و برای معرفی این میراث ارزشمند به داخل و خارج کشور از هیچ کوششی دریغ نورزند.
وی آداب‌ورسوم محلی مردم استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد را در میان اقوام ایرانی بی‌نظیر دانست، و خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی به‌ویژه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری موظف‌اند که این ظرفیت‌ها را از هر طریق ممکن به کشور و حتی جهان معرفی کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی و بافت‌های تاریخی امروزه جزو سرمایه‌گذاری‌های پایدار و ارزشمند است و باید تلاش شود که از این طریق توریست‌ها و گردشگران داخلی و خارجی را به این استان کشاند.
سید موسی خادمی برگزاری این‌گونه جشن‌ها و برنامه‌ها در جای‌جای استان و شهرستان‌های مختلف و حتی شرکت در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی را خواستار شد و افزود: این بهترین راهبرد و استراتژی برای معرفی این میراث و ذخایر ارزشمند و منحصربه‌فرد استان است.
در این جشن بزرگ برنامه‌های متنوع و جذابی با پوشش‌ها و لباس‌های زیبای محلی و اجرای سرودها و نمایش‌های سنتی و عشایری به اجرا درامد که مورد استقبال ویژه مسئولان و اقشار مختلف مردم قرار گرفت.
گفتنی است نظیر چنین جشن‌هایی همه‌ساله در شهرستان‌های مختلف استان برای معرفی دستاوردها و آثار ارزشمند و تاریخی استان اجرا می‌شود در معرض دید علاقه‌مندان به‌ویژه میهمانان و مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.


کد مطلب: 240382

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/240382/خادمی-کهگیلویه-بویراحمد-ظرفیت-عظیم-گردشگری-صنایع-دستی-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1