کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کنترل جاده های استان با ۱۴۱ تیم/ خدمات‌رسانی ۲۳ راهدارخانه/ خدمات‌رسانی ۱۳ پایگاه ثابت و سیار هلال‌احمر

2 فروردين 1396 ساعت 20:19



 
خبرهای استان کهیگلویه و بویراحمد /
کنترل جاده‌های استان با ۱۴۱ تیم
۱۴۱ تیم در نوروز جاده‌های ارتباطی استان را رصد می‌کنند.
فرمانده پلیس‌راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴۱ تیم تا ۱۳ فروردین به‌صورت محسوس و نامحسوس محورهای ارتباطی استان را کنترل می‌کنند. سرهنگ اسفندیار تباشیر بابیان اینکه هم‌اکنون همه محورهای ارتباطی استان باز است افزود: از رانندگان درخواست می‌شود به علائم راهنمایی و رانندگی توجه کنند و از سرعت و سبقت‌های غیرمجاز و حرکات مخاطره‌آمیز خودداری کنند.
وی با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که بین سه تا پنج درصد رانندگان مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند گفت: پلیس‌راه کهگیلویه و بویراحمد با رانندگان متخلف در این استان در طول تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۶ با جدیت برخورد خواهد کرد.
سرهنگ تباشیر افزود: خودروی رانندگان متخلف در کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز سال ۱۳۹۶ به مدت سه روز توقیف می‌شود.
خدمات‌رسانی ۲۳ راهدارخانه در استان به مسافران
۲۳ راهدارخانه‌ی استان کهگیلویه و بویراحمد تجهیز شده و تا پایان تعطیلات نوروز به مسافران و شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: این سازمان در سه برهه زمانی قبل، حین و بعد از تعطیلات برای خدمات‌رسانی به مسافران و شهروندان برنامه‌ریزی کرده است.
خوان پایه افزود: قبل از تعطیلات این سازمان به ایمنی معابر برون‌شهری، خط‌کشی جاده‌ها، علائم راهنمایی و رانندگی، پوشش و ترمیم برخی نقاط حادثه خیر، روکش و لکه‌گیری آسفالت، تمیز و رنگ‌آمیزی کردن ورودی شهرها اقدام کرده است.
وی گفت: در حین سفر هم ۲۰۰ نفر در قالب اکیپ‌های راهداری در ۲۳ راهدارخانه استان با بیش از یک‌صد دستگاه ماشین‌آلات مستقر شدند و در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.
خوان پایه افزود: در بارش‌های اخیر شاهد ریزش برف و ریزش کوه در برخی محورهای ارتباطی استان بودیم که با انتقال ماشین‌آلات تخصصی به این نقاط به بازگشایی محورها اقدام کردیم.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کنترل و نظارت بر ناوگان عمومی حمل‌ونقل، اعزام گشت‌های کنترل نامحسوس به محورهای ارتباطی با هماهنگی و همکاری پلیس‌راه، قرار دادن سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند شامل دوربین‌های نظارتی ثبت تخلف و دستگاه‌های تردد شمار در محورهای مواصلاتی را از دیگر اقدامات این سازمان اعلام کرد.
۱۳ پایگاه ثابت و سیار هلال‌احمر در حال خدمات‌رسانی
۱۳ پایگاه ثابت و سیار هلال‌احمر در حال خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گفت: سازمان هلال‌احمر استان با ارائه دو طرح امداد و نجات نوروزی و طرح ایمنی و سلامت از مسافران نوروزی در استان استقبال می‌کند.
جهان‌بین بابیان اینکه در قالب طرح امداد و نجات نوروزی ۱۳ پایگاه ثابت و سیار به ۱۳ دستگاه آمبولانس، ۵ خودروی نجات و ۱۵ خودروی کمک دار تجهیز شدند افزود: ۲۰۴ امدادگر در این پایگاه در حال خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی و گردشگران هستند.
وی گفت: طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی باهدف کاهش تصادفات و همچنین سفری ایمن برای آنان از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۶ به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.
وی افزود: در قالب این طرح ۱۶ پست ۲۴ و ۱۲ ساعته در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان مستقرشده است که در کنار این پست‌ها فضاهایی از قبیل دوستدار کودک برای رفع خستگی کودکان، خیمه‌های نماز و ایستگاه‌های سلامت به مسافران نوروزی خدمات‌رسانی می‌کنند.
جهان‌بین همچنین از اجرای طرح داوطلب یار خبر داد و گفت: در قالب این طرح ۱۳ پزشک از ساعت ۸ تا ۱۴ به مسافران نوروزی خدمات‌رسانی می‌کنند همچنین تیم واکنش سریع با استقرار یک دستگاه بالگرد نیز در مواقع نیاز به یاری مسافران و گردشگران می‌شتابد.


کد مطلب: 239004

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/239004/کنترل-جاده-های-استان-۱۴۱-تیم-خدمات-رسانی-۲۳-راهدارخانه-۱۳-پایگاه-ثابت-سیار-هلال-احمر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1