کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رسانه‌ها و مدیران خبرهای امیدوار کننده را به جامعه بدهند / نوروزی: کهگیلویه و بویراحمد رتبه برتر در کاهش بیکاری را دارد

26 اسفند 1395 ساعت 13:48


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه‌ها و مسئولان بر روی اخباری که به مردم امید می‌دهند، بیشتر تاکید کنند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، سید موسی خادمی صبح امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: ما باورمان این است که اگر در کارهایمان با جدیت یشتر، هماهنگی و وحدت پای کار باشیم، شاهد پیشرفت و موفقیت‌هایی خواهیم بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد: نرخ بیکاری استان از کهگیلویه و بویراحمد از ۷/ ۱۷ به ۳ /۱۳ درصد کاهش پیدا کرده است و به همین لحاظ کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول را دارد.
وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین نرخ بیکاری را داشته اما با تلاش‌های صورت گرفته نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده، اگر چه هنوز نرخ بیکاری در سطح استان بسیار بالا است و حدود ۲۵ هزار نفر بیکار داریم.
خادمی بیان کرد: باید در کنار خبرهای منفی خبرهای مثبت مورد تاکید قرار بگیرد و امید را به جامعه ببخشیم.
وی با اشاره به برخی از خبرهای منتشر شده در سطح رسانه‌ها، اظهار کرد: نباید آمار غیرواقعی را از پایان‌نامه و یا تحقیق‌های دانشجویی که هیچ مستنداتی هم ندارند را تیتر رسانه‌ها کرد.
خادمی افزود: برخی از رسانه با ارائه آمار غیرمعتبر در خصوص نرخ بیکاری وجه استان را زیر سوال می‌برند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امید دادن به مردم از وظایف رسانه‌ها است، گفت: رسانه‌های استان برای کاهش نرخ بیکاری و پیشرفت استان همکاری کنند.

وی خواستار دفاع مدیران از عملکرد مثبت دولت شد و افزود: مردم مدیران و خدمتگزاران خود را تشویق کنند تا انگیزه‌ای کار کردن در آنها مضاعف شود.

این مسئول تصریح کرد: اقدامات روابط عمومی استانداری و سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اقتصاد مقاومتی قابل تقدیر است.


رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۴٫۳ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند.
حسن نوروزی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: براساس آمار سرشماری سال جاری جمعیت استان ۷۱۳ هزار و ۵۲ نفر اعلام شده و جمعیت در سطح کشور ۷۹ میلیون ۹۲۶ هزار و ۲۷۰ است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نرخ رشد جمعیت استان را ۱٫۶۶ درصد عنوان کرد و افزود: جمعیت شهری استان ۵۵٫۷ درصد و جمعیت روستایی ۴۴٫۳ درصد است که ۷۴ درصد جمعیت کشور در شهرها و ۲۶ درصد در روستاها زندگی می‌کنند و استان ما همچنان روستانشین محسوب می‌شود.
وی با اشاره به آمار ۳٫۸ درصدی استان در بعد خانوار گفت: نرخ باسوادی در کشور ۸۷٫۶ درصد و استان ۸۴٫۴ درصد اعلام شده است، ضمن اینکه نسبت جنسیتی مردان ۵۰٫۷ درصد و زنان ۴۹٫۳ است.
این مسؤول با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان در سال جاری ۱۳٫۳ درصد بوده در حالی که در سال ۹۴ این آمار ۱۷٫۷ بوده افزود: نرخ بیکاری در استان ۴٫۴ درصد کاهش داشته که استان رتبه برتر در کاهش نرخ بیکاری سال جاری را کسب کرده است.


کد مطلب: 237592

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/237592/رسانه-ها-مدیران-خبرهای-امیدوار-کننده-جامعه-بدهند-نوروزی-کهگیلویه-بویراحمد-رتبه-برتر-کاهش-بیکاری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1