کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا رئیس دفتر «غلام‌محمد زارعی» باید تغییر کند؟

27 اسفند 1395 ساعت 0:07


آرمان سبحانی
یک سال پیش، غلام محمد زارعی بازهم برنده رقابتی شد که اینبار بسیار نفس گیر بود.
رقابتی ۷ اسفند ۹۴ چنان تنگاتنگ بود که هیچکدام از کاندیداها نتیجه آنرا هنوز هم قبول نکرده اند چرا که زارعی چنان بی‌تشکیلات شده بود که حتی نفر چهارم هم خودش را از قبل برنده می‌دانست و حداقل زارعی را بازنده می‌دانستند.
مردم اما جور دیگری انتخاب کردند. مشی اعتدال «حاج زارعی» مردم را به این باور رساند که یکبار دیگر می‌شود به او اعتماد کرد.
«غلام محمد زارعی» دو ایراد بزرگ به عنوان نماینده مردم دارد:
*فاقد تشکیلات است، عضو هیچ حزبی نیست، دار و دسته سیاسی ندارد.
*فاقد یک دفتر متناسب و قوی در حوزه انتخابیه است. در غیاب یک تشکیلات حتی عادی، دفتر نماینده باید قوی و اثر گذار باشد.
هر چند نبودن تشکیلات، حزب و دار و دسته سیاسی ممکن است برای مردم و حامیان یک امتیاز هم باشد اما نداشتن یک دفتر متناسب، بروز، کارا و عامل گرا برای نماینده مرکز استان ضروری و حیاتی است.
بر این اساس برخوردداری نماینده مردم از یک دفتر قوی بخشی از حقوق و مطالبه جدی منتخبان نیز می‌باشد. دفتر «غلام محمد زارعی» در یاسوج مشکلاتی جدی دارد که به اختصار می‌توان به آنها اشاره نمود:
مسوولیت دفتر فاقد شخصیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قابل قبول برای تصدی مسوولیت دفتر رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد است.
دفتر فعلی نماینده بویراحمد و دنا هم اکنون وارد ششمین سال خود با وجود همین فرد می‌شود، در حالی که ارباب رجوع نماینده، آواره ادارات ونهادهایی هستند که هیچ حسابی از دفتر نماینده نمی‌برند.
اینکه چرا مسوولین وقعی برای مکاتبات دفتر نماینده قائل نیستند دلائلی دارد از جمله نداشتن شخصیت کاریزما، خنثی بودن مسئول دفتر در ایام انتخابات و عدم همراهی نزدیکان وی با زارعی و حمایت از دیگر کاندیداها و انفعال شدید وی می‌تواند از دلایل حساب نبردن افراد از مسوولیت دفتر نماینده باشد.
برخی از مدیران گاهی از دخالت رئیس دفتر نماینده بویراحمد در امور جزیی ادارات و سازمان‌ها گلایه داشته و نوعاً باعث نگرانی شده است.
معرفی مخالفین انتخاباتی زارعی به عنوان موافقین وی توسط رئیس دفتر نماینده جهت تصدی پست‌ها و مناصب اداری توسط افراد فرصت طلب شده است.
دفتر نماینده بویراحمد و دنا تاکنون نتوانسته است حتی یک جلسه هماهنگی بین مدیران، معاونین و روسای ادارات با نماینده برگزار کند.
برخی اقدامات همانند بیان اینکه فلان مدیر عزل و یا وعده به سایر افراد جهت انتصاب در سطوح ادارات کل یا شهرستان که در صورت عملی نشدن حرف‌ها بی‌اعتباری را نزد مردم رقم می‌زند.
ماجرای عزل شاپور عباسی در زمان مدیریت «دکتر شریعتی» در آموزش وپرورش شهرستان، معاون اداری و مالی جهاد کشاورزی استان و عزل وی توسط دکتر گوهرگانی، «بلواسازی» در میراث فرهنگی و گردشگری و وعده «جایگزینی» وحدتی بجای باقری که باعث عزل وی شد، ماجرای عزل معاون محیط زیست استان، وعده به معاون تعاون روستایی برای جانشینی به جای مدیرکل فعلی که باعث ایجاد درگیری فیزیکی وی با جهانبخش و عزل معاون شد، معاون منابع طبیعی و عزل وی توسط بهشتی و عزل آقای کناری معاون فرمانداری بویراحمد در زمان فرمانداری دکتر یاری پور و چندین مورد مشابه دال بر این قضایا است.
جلسات بی حاصل، هدایت نمودن نماینده به فاتحه خوانی  و محافل غیر موثر و «الکی خوش بازی در آوردن» یکی دیگر از ابتکارات مسوول دفتر نماینده بویراحمد و دناست که نشان از ضعف در برنامه سازی و ایجاد تحرک ساختاری در فعالیت‌های نماینده دارد.
بنظر میرسد حضور بستگان نزدیک مسوول فعلی دفتر نماینده در تمامی برنامه زارعی مانع جدی ارتباط وی با دیگر اقشار مردم ومانع رسیدن صدای اعتراض اقشار و معترضین به وی به حاج زارع شده است.
نداشتن سابقه تجربی، اداری، اجتماعی و سیاسی بزرگترین ضعف مسوول دفتر نماینده بویراحمد ودناست
و اینگونه است که نماینده فعال بویراحمد و دنا علیرغم تمامی زحمات و تلاش‌ها همچنان در اذهان عمومی ضعیف جلوه داده شده و تمامی وقت نماینده صرف حل و فصل اختلافات ساخته و پرداخته در سطح ادارات استانی و شهرستانی شده است.
امید است نماینده محترم بویراحمد در رویکردی انقلابی نسبت به تغییر رئیس دفتر خود و اعتماد به دیگر افراد و طوایف و انتصاب یک رئیس دفتر غیر هم تبار (غیر تیرتاجی) نشان دهد به دیگر ایلات و تیره ها هم اعتماد داشته و از ادامه مدیریت بدون برنامه دفتر خود در مرکز استان جلوگیری نماید.
باشد تا مردم شریف بویراحمد و دنا شاهد تغییر در این عرصه مهم باشند و این مهم باعث تحرک، توسعه برنامه ها، مردمی کردن روابط و حذف روابط خویشاوندی در دفتر نماینده تلاشگر بویراحمد و دنا گردد.
 


کد مطلب: 237177

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/237177/چرا-رئیس-دفتر-غلام-محمد-زارعی-باید-تغییر-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1