کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نقدی بر نظر یک به اصطلاح کارشناس در خصوص عملکرد «خادمی» و «مسعود حسینی»

22 اسفند 1395 ساعت 15:59


کمال صاحیان فر
بعد از انتشار متنی با عنوان «نظر یک کارشناس سیاسی در خصوص عملکرد «استاندار»؛ «مسعود حسینی» موفق‌تر از «خادمی» بود»[کلیک کنید] یکی از مخاطبان کبنانیوز به آن پاسخ داد که از منظر خوانندگان گرامی می گذرد؛

گفتن و نوشتن از رسانه ها و بویژه سایت های استان کهگیلویه و بویراحمد تکراری شده است و ظاهرا این مسیر اشتباهی که سایت ها استان می روند و فعلا اصلاح پذیر نیستند.
قصد نداریم در این مقاله وارد این مبحث شویم که این خود حدیث مفصلی که مثنوی هفتاد من کاغذ است. چیزی که ذهن مخاطبان را درگیر کرده است یک اتفاق عجیب هر چند مسبوق به سابقه در سایت های استان است و آنهم مصاحبه یکی از به اصطلاح کارشناسان سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد با خود و اظهار نظر در مورد مسائل مدیریتی استان و تاسف بارتر درج آن در رسانه های استان است.
مصاحبه در اصول حرفه ای رسانه از مستدل ترین و مهم ترین این اصول محسوب می شود و لازم است در انجام این مهم حداقل هایی رعایت شود. از جمله اینکه مصاحبه کننده یک فرد حرفه ای باشد و امانت را رعایت کند و سعی کند تحت تاثیر علایق و خواسته های مصاحبه شونده قرار نگیرد. و دوم اینکه مصاحبه شونده یک فرد خاص با ویژگی های خاصی باشد یعنی اگر قرار است مصاحبه ای با یک کارشناس صورت گیرد ان کارشناس شناخته شده و صاحب آرا و نظر باشد و مهم تر از همه موضوع مصاحبه یک موضوع منطقی باشد و مصاحبه به دو ازهیجانات و ذوقیات اتفاق بیفتد .
حالا شما فرض کنید یک مصاحبه ای در یکی از سایت های استان ارایه شده است و نه تنها هیچ یک از این اصول در آن رعایت نشده است که در اتفاقی عجیب و می شود گفت منحصر به فرد مصاحبه کننده و مصاحبه شونده یک نفر هستند و وموضوع مصاحبه هم صرفا عقده و مشکلات فردی طرفین معادله است.
منطق حکم می کند که این مصاحبه جواب داده نشود چون چیزی خاصی هم گفته نشده است و صرفا یک کارمند معمولی در استانداری استان که با کلی تحقیق و پیگیری متوجه شدیم چنین شخصی کیست دنبال پست و جایگاه است و فکر کرده با این کار اولا می تواند دیگران و بویژه نگارنده را متوجه کند که «من هم هستم» و دوم هم تیری در تاریکی شلیک می کند و با طرفدار دولت جلوه دادن خود استاندار استان را تخریب می کند.
نگارنده مخالف نقد نیست که بر عکس از نقد استقبال می کند اما مطابق مقدمات بالا ما شاهد نقد نبودیم بلکه شاهد یک بدعت زشت در عرصه رسانه هستیم و هول و حرص مطرح شدن و دنبال جایگاه بودن از طریق رسانه های استان هستیم.
متاسفانه برخی بزرگواران شان پست و مسئولیت را نمی دانند و گمان می برند پست و جایگاه نیز همانند این فضای رسانه ای که می توانند در آن کارهای محیر العقول انجام دهند است که با یک هیاهو و «من من» کردن به جایی برسند.
کارشناس محترم قصه ما ظاهرا کارشناس عادی یکی از بخشداری های استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است و با لطف و کرم لیدر جبهه پایداری به استاندرای آمده است و در این دولت هم خود را اعتدالی جا زده است تا به گمان خود غنیمتی عایدش شود اما دستش که رو شده است حالا به استاندار حمله می کند و سعی می کند حساب استاندار را از دولت جدا کند.
وی به کادرسازی ها در دولت قبل اشاره می کند .این اشاره منطقی است ولی باید خدمت جناب کارشناس دغدغه دار عرض شود نیروهایی که از جریان مقابل نام بردند افراد توانمند، سنگین و تحصیل کرده ای هستند و حد و حدود خود را می دانند و با زحمت و حفظ موضع و شخصیت اجتماعی خود توانستند خود را مطرح نمایند نه اینکه خودشان بلندگو بردارند و خود را جناب دکتر صدا بزنند. پس باید به ما حق دهند که ما شک کنیم به خیلی چیزها هم شک کنیم و شک می کنیم.


کد مطلب: 236525

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/236525/نقدی-نظر-یک-اصطلاح-کارشناس-خصوص-عملکرد-خادمی-مسعود-حسینی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1