کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برخورد قانونی با مخلان نظم در آخرین چهارشنبه سال

21 اسفند 1395 ساعت 12:50


مهدی انصاری فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به چهارشنبه سوری آخر سال، اظهار کرد: چهارشنبه پایان سال یکی از رسومات ایرانیان باستان است، که متاسفانه امروزه این آیین به یک آسیب اجتماعی تبدیل شده است.
سردار انصاری در ادامه افزود: عدم توجه والدین به این آسیب اجتماعی و فرصت طلبی برخی از سودجویان، افراد را به کام مرگ می برد.
وی با اشاره به اینکه با هنجارشکنان چهارشنبه پایان سال برخورد قانونی می شود، ابراز داشت: کسانی که در چهارشنبه پایان سال به آسایش مردم آسیب بزنند، نیروی انتظامی با قاطعیت برخورد خواهد کرد و هنجارشکن در صورت مزاحمت تا پایان تعطیلات نوروزی بازداشت خواهند شد.
وی با بیان اینکه حفظ آسایش شهروندان اولویت اصلی نیروی انتظامی در تعطیلات نوروزی است، افزود: برای حفظ امنیت شهروندان و مهمانان نوروزی در سطح شهرهای استان واحدهای نیروی انتظامی آمادگی کامل را دارند.
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: پلیس با ورود به فروشگاه‌های پخش‌کننده مواد محترقه علاوه بر جمع آوری این مواد، با عاملان پخش نیز برخورد خواهد کرد.
وی تاکید کرد: به هیچ فردی اجازه آتش‌بازی در سطح شهر را نمی‌دهیم که امنیت مردم را خدشه‌دار کند.
این مسیول ارشد انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار کاهش ۶ درصدی سرقت نسبت به سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان سرقت مسلحانه نسبت به مشابه سال قبل ۶۹ درصد کاهش یافته است.
انصاری گفت:  در استان میزان نزاع‌های دسته جمعی ۲۹ درصد، نزاع‌های فردی ۴۴ درصد، قتل ۲۷ درصد، تصادفات منجر به فوت ۷ درصد ، شرارت ۱۹ درصد و تجمعات ۷ درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی استان در برخورد با قاچاق مواد مخدر، اظهار کرد: ۳۵۰ خودرو حمل مواد مخدر در استان توقیف شده است، که میزان افزایش کشف مواد مخدر ۷ درصد، دستگیری عاملان توزیع مواد مخدر ۹ درصد و انهدام باند ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
انصاری در ادامه با بیان اینکه بیکاری عامل اصلی بزهکاری جامعه است، افزود: ماموران مبارزه با قاچاق کالا در یک سال گذشته بالغ‌بر ۲۶۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد کشف کردند، این یافته‌ها ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است.


کد مطلب: 236200

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/236200/برخورد-قانونی-مخلان-نظم-آخرین-چهارشنبه-سال

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1