کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توضیحات سرمایه‌گذار بومی در خصوص جزئیات پتروشیمی مارگون بویراحمد

19 اسفند 1395 ساعت 10:51


سرمایه گذار مجتمع پتروشیمی مارگون بویراحمد از آمادگی لازم برای تجهیز کارگاه با هدف شروع عملیات اجرایی این پتروشیمی خبر داد.

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، لهراسب باقری پیش از ظهر امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با دستور کار هماهنگی احداث پتروشیمی مارگون بویراحمد اظهار داشت: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر از جمله منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، شرکت برق و ... برای اجرایی شدن این طرح بزرگ اقتصادی همکاری لازم را داشته باشند.
وی عنوان کرد: طی چند سال گذشته پیگیر احداث پتروشیمی در مارگون بویراحمد بوده‌ام که در سفر معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مجوز احداث این پتروشیمی صادر شد.
باقری در واکنش به سخنان معاون منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد نسبت به وجود معارض اجتماعی در سقاوه مارگون افزود: در هیچ نقطه‌ای از ایران اراضی بدون معارض نیست ولی رفع این مشکل نیازمند عزم جدی مسئولان است.
رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد افزود: پتروشیمی مدرن سقاوه مارگون با اعتباری افزون بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در فاز اول برای یک هزار و ۳۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.
سرمایه‌گذار پتروشیمی سقاوه مارگون از کلنگ‌زنی این طرح در آینده‌ای نزدیک با حضور مسئولان ملی و استانی خبر داد و گفت: فاز اول پتروشیمی مارگون در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار و با اعتباری افزون بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان احداث که خوراک این پتروشیمی به میزان سالانه ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از محل خطوط لوله سراسری گاز در منطقه که از پارس جنوبی، گاز شمال ایران و گاز صادراتی کشور را منتقل می کنند تامین می‌شود.
وی افزود: این خط لوله‌ها تا به امروز فقط از سطح شهرستان بویراحمد عبور می‌کرد و هیچ بهره‌برداری از آن نمی‌شد اما حالا قرار است که خوراک مجتمع عظیم پتروشیمی بویراحمد از آنها تامین شود.
باقری تصریح کرد: پتروشیمی بویراحمد پس از بهره‌برداری قادر است که سالانه ۶۰ هزارتن بنزین پیرولیز، ۳۰ هزار تن گاز مایع، ۲۵۰ هزار تن پروپیلن، ۲۵۰ هزار تن پلیمرهای پروپیلن به اشکال ابتدایی و یک میلیون تن متانول تولید کند.


کد مطلب: 235641

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/235641/توضیحات-سرمایه-گذار-بومی-خصوص-جزئیات-پتروشیمی-مارگون-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1