کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پتروشیمی مارگون بویراحمد در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار احداث می‌شود

19 اسفند 1395 ساعت 10:22


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز و با نزدیک شدن به پایان سال ۹۵، این استان در حوزه صنعت و معدن در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی روسفید است.

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، داریوش دیودیده پیش از ظهر امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با دستئور کار هماهنگی برای احداث پتروشیمی مارگون بویراحمد اظهار داشت: بهره برداری از کارخانه ۳ هزار و ۳۰۰ تنی سیمان مارگون از مصادیق روسفیدی صنعت، معدن و تجارت این استان است.
وی از پرداخت ۱۰۱ میلیارد تومان تسهیلات رونق و ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات مستقیم بانک‌ها خبر داد و افزود: پرداخت این میزان تسهیلات با هدف رونق تولید در استان در این باده زمانی بی‌سابقه است.
دیودیده ابراز کرد: در سال ۹۵، ۲۰۰ واحدصنعتی راکد و نیمه فعال به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد تعیین تکلیف و تفاهم‌نامه ۵ هزار کیلومتر مربع اکتشاف معدن نیز منعقد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده برخی از واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال بعد از ۱۰ سال بلاتکلیفی مجدد به چرخه تولید برگشت.
دیودیده از صدور جواز تاسیس چند طرح بزرگ صنعتی در استان خبر داد و گفت: صدور مجوز پتروشیمی مارگون بویراحمد نیز از جمله اقدامات انجام شده در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است.
وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد دومین تولیدکننده نفت و گاز کشور است بیان کرد: چهار خط عمده انتقال گاز از این استان عبور می کند که تاکنون استفاده بهینه از این فرصت نشده است.
دیودیده تصریح کرد: خوراک این پتروشیمی به میزان سالانه ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از محل خطوط لوله سراسری گاز در منطقه که از پارس جنوبی، گاز شمال ایران و گاز صادراتی کشور را منتقل می کنند تامین می‌شود.
وی اظهار داشت: پتروشیمی مارگون بویراحمد در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار با سرمایه گذاری ارزی ۹۲۹ میلیون یوروز و ریالی ۲۸۵ میلیارد تومان احداث می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ میلیون متر مکعب آب برای ایجاد این پتروشیمی نیاز است که امیدواریم از طریق مختلف از جمله رودبشار تامین شود.


کد مطلب: 235635

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/235635/پتروشیمی-مارگون-بویراحمد-زمینی-مساحت-۹۰-هکتار-احداث-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1