کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اردوکشی برای رأی دادن به هم‌طایفه‌ای زیان است / از سرنوشت روستاها غافل نشوید

18 اسفند 1395 ساعت 13:25


دبیر هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: اردوکشی طایفه‌ای در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای رأی دادن به هم طایفه‌ای در شهر و منطقه دیگر، به ضرر توسعه و پیشرفت آن منطقه است.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، همایش آموزشی تخصصی اعضای هیأت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان‌ها و بخش‌های استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا، عدل هاشمی نماینده کهگیلویه بزرگ و غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت، مهرداد کرمی دادستان مرکز استان، مدیرکل اطلاعات و مدیران ارشد استان در سالن استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
وحید محمدی‌تبار دبیر هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش، اظهار کرد: شوراها نماد مردم‌سالاری دینی و یادگار جامعه مدنی است و جامعه مدنی در دولت‌ها و کتاب‌ها محدود نمی‌شود، و نهادهای مردم بنیاد و تشکل‌های مردم نهاد و NGOها و در شکل والاتر شوراهای اسلامی شهر و روستا از نمادهای جامعه مدنی‌اند.
محمدی‌تبار افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان دهنده اهتمام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است که این موضوع نقطه مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.
وی اظهار داشت: شوراها به‌عنوان نماد مردم‌سالاری دینی کارکردشان به‌عنوان رابط بین مردم، حکومت و مدیریت‌های شهری به نوعی فاصله بین دولت و ملت را کاهش می‌دهد.
محمدی تبار با اشاره به اینکه باید در کار نظارت بر انتخابات شوراها محور و فصل الخطاب قانون باشد، گفت: تعامل سازنده و مثبتی بین هیات‌های نظارت، اجرایی و مراجع چهارگانه ایجاد شود.
دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: در انتخابات شورای شهر و روستا در مناطق عشیره‌‌ای و طایفه‌ای آسیب‌های جدی وجود دارد، که بعضاً مشاهده شده اکثریت اهالی یک طایفه و روستا، با رها کردن محل سکونت به شهرها اردوکشی کرده تا فردی از طایفه خود را در فلان شهر به شورا بفرستند، و این حرکت اشتباهی است که باید با فرهنگ‌سازی و همکاری مسئولین برطرف شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ترکیب جمعیتی شهر با ورود افراد از روستا بهم می خورد، افزود: امروز اهمیت شورای هر روستا کمتر از شورای شهر نیست، و نباید غافل از سرنوشت روستا شد.


کد مطلب: 235438

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/235438/اردوکشی-رأی-دادن-هم-طایفه-ای-زیان-سرنوشت-روستاها-غافل-نشوید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1