کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خانم «هدایتخواه» جایگاه خود شما در فضای کارشناسی استان چیست؟

16 اسفند 1395 ساعت 23:50


کمال صالحیان‌فر
بعد از واکنش حمیده هدایت‌خواه به سفر همسر معاون اول رئیس به یاسوج[کلیک کنید] مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مخاطبان این سایت خبری به آن پاسخی داده است که از منظر خوانندگان محترم می‌گذرد؛

بارها کارشناسان و صاحب نظران از بی در و پیکری فضای رسانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرده‌اند که اندکی تعمق در این فضا صدق این ادعا را به خوبی نشان می دهد. متاسفانه این معضل بیش از هر جای دیگر در سایت های استان مشاهده می شود و سایت محترم کبنانیوز  نیز در این مسئله بی تقصیر نیستند. این عزیزان بدون اعمال نگاه کارشناسی و یا تشکیل شورای سردبیری و مشورتی  هر مطلبی را خیلی سریع  بر روی سایت درج می کنند.
همین موضع به ظهور کارشناسان بدون تحصیل و رشته مرتبط که فقط حرف های دیگران را تکرار می‌کنند، کمک می‌کند. یکی از این کارشناسان نوظهور سرکار خانم «حمیده هدایتخواه» است که به هر بهانه دوست دارد نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی ارائه دهد.
وی  در جدیدترین مورد از اظهارنظرهای همه فن حریف خود  سراغ سفر «اسحاق جهانگیری» به استان رفته است و در این مورد اظهار نظر کرده است. اظهار نظر حق هر کسی است ولی کاش وقتی این اظهارات به فضای عمومی کشیده می شوند  کمی کارشناسی و انصاف چاشنی آنها باشد.
نمی‌خواهم بیش از این کلی گویی کنم و سراغ مصادیق می روم و در هوا بودن اظهارات این کارشناس نوظهور فاضی رسانه ای استان  را برای مخاطبان عزیز روشن کنم.
سر کار خانم کارشناس بیش از هر چیز از سفر همسر «اسحاق جهانگیری» به استان عصبانی است و معتقد است همسر معاون اول رئیس جمهور فاقد جایگاه اداری و سیاسی است.
باید در جواب وی گفت: سر کار خانم فدایی اولاً؛  یک خیر است و با توجه به مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد این استان هفتگی محل حضور خیران مختلف از سراسر کشور و حتی خارج از کشور است پس حضور یک خیر در استان و بازدید از برخی مکان‌ها در استان ابدا چیز جدید و غریبی نیست. در ثانی سرکار خانم «هداتیخواه» این سفر را نوعی اشرافی گری معنا می‌کند. و گویا این سفر موردی را با سفر ۱۸۰ نفری همراهان خانوادگی احمدی نژاد به نیویورک اشتباه گرفته اند.
وی در ادامه می پرسد چه ارتباطی دارد. ارتباطی که در سراسر جهان مرسوم  است و سیاستمداران همراه با همسرانشان به سفر می روند. هر چند چنین چیزی در کشور ما یک ضد ارزش تلقی می شود. ولی کاش حداقل کسانی که ادعای طرفداری از حقوق زنان می کنند به این موضوع ورود کنند. خانم کارشناس ظاهرا دنبال ارتباط هستند که بد نیست خود وی نیز جواب دهند ارتباط و جایگاه خودشان در سیاست چیست که راجع به رواشنانسی، فمینسیم، توسعه اقتصادی و انتخابات ریاست جمهوری اظهار نظر می کند.
قطعاً سر کار خانم فدایی با سوابق کاری و اجرایی که دارد می تواند نقش مشاور معاون اول را در امور خانواده و بانوان داشته باشد و چیز عجیبی نیست اما عجیب تر این نکته است اگر آقازادگی سر کار خانم نبود آیا به ایشان و به نظرات تکراری شان کوچکترین وقعی نهاده میشد که قطعا جواب منفی است.
سرکار خانم متاثر از دوستان  هم جبهه ای از پیش شکست خوردشان آسمان و ریسمان میکند تا دولت را ضعیف جلوه دهد. همین گروه که از یک طرف عدم برخی سفرهای دولت را دست اویز حمله قرار می دهند اینبار گیر داده اند که این سفرها برای چیست. طبق گفته این خانم باید دولت کلاً همه چیز را تعطیل کند تا شائبه تبلیغاتی ایجاد نشود.
نظریه دیگر سرکار خانم کارشناس چهره سازی دولتی ها برای انتخابات مجلس است. ما از نیت افراد اطلاعی نداریم اما حداقل این موضع را می توان پالسی از سوی خود سر کار خانم به حساب اورد که دنبال مطرح شدن برای انتخابات بعدی است.
از کسی که اعتقادی به حقوق زنان ندارد انتظار نمی رود گره ای از مشکلات بانوان بگشاید. وی از بنیان خانواده می‌گوید نمی دانم اگر این گروه اشتغال را در تضاد با بنیان خانواده می داند چرا خودشان سراغ همان اشپزخانه نمی روند؟ و چرا وارد فضای عمومی می شوند؟ چرا خلاف نظر بزرگانشان وارد فضای عمومی می شوند؟  اصلا این بزرگوار بهتر نیست از تجربیات خود بگویند و اینکه برای تحکیم بنیان خانواده چه باید کرد. وی در ادامه اشتغال خانم ها را هم بحران معنا می کند اما خیلی زود از حضور زنان در انتخابات شورای شهر استقبال می کند. پس  اگر اشتغال بانوان خوب نیست پس حضور بانوان در شوار هم پذیرفتنی نیست.
وی به احداث پارک بانوان در یاسوج نیز گیر داده است. جالب است همین گروه در جاهای دیگر از تفکیک زن و مرد دفاع میکنند و اختلاط زن و مرد را حرام می دانند ولی وقتی هم قرار است اتفاقی از جنس همین افتتاح پارک بانوان بیفتد زود اقدام به موضع گیری میکنند. در ضمن باید توضیح داد که اولا این  پارک بانوان متعلق به شهرداری یاسوج است، ثانیا این پارک  هنوز کامل افتتاح نشده است و ثالثاً الان زمستان است و این پارک و سایر پارک ها فعلا تعطیل است و موارد بسیار دیگر.
البته یک نکته نباید مغفول بماند و آن اینکه ممکن است برخی ها خانه های ویلایی بزرگ داشته باشند و در فضای خانه خود فرصت استراحت و قدم زدن را داشته باشند ولی برخی خانم ها از حداقل فضای ازاد برخوردار هستند و این پارک می تواند به آنها کمک کند.
همین منتقدین نا منصف  هر روزی یک حرف می زنند. یک روز به مدیرکل امور بانوان گیر می‌دهند که چرا کسی را به استان نمی آورد و حالا که این حوزه ستادی این اندازه فعال شده است و می تواند سه بار معاون رئیس جمهور را به استان بیاورد باز گیر می‌دهند که چرا کسی را به استان می آورید. که واقعیت آن است این اظهرات صرفا در پی تخریب هستند و هیچ بویی از نقد در آنها نیست به طور مثال  مشکلات حوزه  بهداشت و درمان چه ربطی به امور بانوان دارد که خانم کارشناس متوقع هستند خانم «مولاوردی» و «رحمان پور» آنرا حل کند این حوزه خود یکی از بزرگترین وزارتخانه های مربوطه را دارد و موارد بیشتری از این دست.
البته قرار نیست هر کس با هر بغض و غرضی گیر می دهد جواب داده شود چون که این گروه هرگز دنبال واقعیت نیستند بلکه در پی تخریب هستند.


کد مطلب: 235166

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/235166/خانم-هدایتخواه-جایگاه-خود-فضای-کارشناسی-استان-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1