کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازدید بانوان صنعت آب و برق از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر یاسوج

15 اسفند 1395 ساعت 13:21


صبح امروز بانوان صنعت آب و برق استان از تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج بازدید کردند.
سیده‌‎سارا ولی‌پور هدف از این بازدید را آشنایی بانوان صنعت آب و برق با روند تصفیه فاضلاب دانست و گفت: در این بازدید بانوان با  مراحل مختلف و هزینه بر تصفیه آب و چگونگی بازگرداندن آب به چرخه طبیعت آشنا شدند.
مشاور امور بانوان مدیرعامل آبفای کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به اثرگذاری بانوان در مصرف بهینه آب و نقش که می‌توانند در این زمینه ایفا کنند این بازدید در دستور کار قرا گرفت.
ولی‌پور عنوان کرد: بازدید سایر گروه های مردمی از جمله بانوان دیگر دستگاه‌های اجرایی از تصفیه‌خانه‌ها و تاسیسات آب و فاضلاب استان در دستور کار  آبفای استان قرار دارد.
در ادامه این بازدید مدیر بهره‌برداری تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان  با با اشاره به مزایای نصب انشعاب فاضلاب و  احداث تصفیه‌خانه  بیان کرد: ارتقاء بهداشت عمومی و حفظ محیط زیست  از اصلی‌ترین مزایای تصفیه‌خانه فاضلاب است.
محمود دمیا با بیان اینکه در حال حاضر سه تصفیه‌خانه فاضلاب فعال در شهرهای  یاسوج، دهدشت و دوگنبدان وجود دارد، عنوان کرد: در سال‌های اخیر تلاش‌های موثری در زمینه مطالعه و  احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در سایر شهرها استان صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: با احداث و راه‌اندازی تصفیه‌خانه سایر شهرها، شاخص برخورداری از تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای استان به میزان قابل قبولی بالا خواهد رفت.
وی افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد شهر یاسوج تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب قرار دارد .
مدیر بهره‌برداری تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان با بیان اینکه ۲۵۶ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب  در سطح پنج شهر استان وجود دارد، بیان کرد:  در حال حاضر  روزانه بیش از ۱۳ هزار مترمکعب  فاضلاب در سه تصفیه‌خانه فعال استان تصفیه می‌شود.

 
 


کد مطلب: 234808

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/234808/بازدید-بانوان-صنعت-آب-برق-تصفیه-خانه-فاضلاب-شهر-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1