کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پشت پرده توزیع اعتبارات در سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت کیست؟ / چرا خیلی‌ها ناراضی‌اند؟

14 اسفند 1395 ساعت 12:23


رضا حسنی - خبر ارسالی
چه کسی اعتبارات هزینه‌ای(حقوق، مزایا، حق مأموریت کارکنان و...) و عمرانی دستگاه‌های اجرائی استان کهگیلویه و بویراحمد را توزیع می‌کند و چرا همواره برخی از مسئولان و کارکنان از توزیع اعتبارات گلایه دارند؟
همین چند روز پیش بود که فرماندار بویراحمد نسبت به نحوه توزیع اعتبارات در سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت اعتراض کرد و ارتباطات دوستانه را در توزیع این اعتبارات دخیل دانست و جالب اینکه انتقاد از سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت نیز به جلسه خبرنگاران با استاندار هم کشانده شد. بدون شک توزیع اعتبارات پشت پرده‌‌های دارد.
اما باید پرسید توزیع اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای بین دستگاه‌های اجرایی طبق کدام شاخص و بر اساس چه معیارهای انجام می‌گیرد، گفته می‌شود، نیرو شرکتی که حدود یک سال سابقه خدمت دارد و فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد نیز می‌باشد این اعتبارات را توزیع می‌کند. در حالی که سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت از کارشناسان خبره، توانمند و با سابقه طولانی بهره می‌برد.
 
اینگونه است که فقط روابط و آشنابازی جای ضوابط و قانونمندی را می‌گیرد، مدیر سازمان خودش مصاحبه می‌گیرد، خودش تأئید می‌کند بدون اینکه بگوید چه تعدادی برای مصاحبه آمده و لیست مردودی‌ها چه کسانی است، یک نورچشمی کارشناس تلفیق می‌شود، آن هم از نوع شرکتی. (خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی)
و این نیروی شرکتی اعتبارات را در استان توزیع می‌کند و نتیجه آن هم اعتراض برخی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرائی می‌شود، البته جهت اطلاع قانون و مقررات اداری می‌نویسد، نیرو شرکتی حق ندارد در پست سازمانی مشغول به کار شود، به جزء در بخش‌های خدماتی همانند آبدارچی، نگهبان و نظافت‌چی و حراست.
مشهور است سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت همه کاره است حتی آنها خود را بالاتر از استانداری می‌بینند و در واقع همه چیز را در دست دارند و برای تدبیر امور هر گونه که می‌خواهند، نسخه می‌پیچانند و کسی هم نیست که بگوید؛ «بالای چشمت ابرو ست»
از سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد و دیوان محاسبات باید در این باره سئوال کرد که نیروی شرکت کجا می‌تواند کار کند، و اصلاً نباید یک چارچوب برای بکارگیری افراد در ادارات باشد، و آیا این تخلفات اداری را رسیدگی کرده‌اند.
و البته جاوید شهردار یاسوج در پاسخ به سرافراز اردشیری بد نگفت که من شهردار یاسوج هستم با آن دبدبه و کبکبه، حال شما می‌گویید من پسر خواهرم را در کیوسک بانک شهر بکار گرفته‌ام، مگر اغلب مدیران این شهر دست روی دستشان گذاشته‌اند و برای فامیل و آشنایان خودشان کاری نمی‌کنند، اگر بشود نه یکی، ده جا و یا بیست جای دیگر هم نیرو بکار می‌گیرم.
 


کد مطلب: 234460

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/234460/پشت-پرده-توزیع-اعتبارات-سازمان-برنامه-ریزی-مدیریت-کیست-چرا-خیلی-ها-ناراضی-اند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1