کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون وزیر اطلاعات به مدیران کهگیلویه و بویراحمد چه گفت؟

10 اسفند 1395 ساعت 21:22


هویت های قومی و قبیله ای به شرط مدیریت صحیح امنیت زا هستند.
معاون فرهنگی،سیاسی و اجتماعی وزیر اطلاعات در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویر احمد در یاسوج گفت: هویت قومی و ملی همپوشان و امنیت زا هستند اگر به درستی مدیریت شوند و اگر هویت قوی در راستای هویت ملی نباشد واگرایی ایجاد می کند و چالش زا است.
آقای پورفلاح با تاکید بر اینکه ناامنی می تواند ناشی از ناامیدی و نارضایتی باشد و منشا نارضایتی ها هم کم توجهی به مشکلات جامعه است افزود:اگر ضعف ساختارها در حوزه فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی و مدیریتی همراه شود ناامنی رخ می دهد و نباید بانگاه امنیتی به موضوع نگاه کرد.

وی با تاکید بر اینکه پدیده های فرهنگی،سیاسی،اجتماعی را باید با تدبیر خودش درمان کرد ادامه داد: ضعف مدیریت و کم کاری عامل زمینه های نارضایتی است که می تواند ناامیدی و ناامنی ایجاد کند.
پورفلاح با اشاره به اینکه همه دستگاه های فرهنگی و اجرایی در تامین امنیت نقش کلیدی دارند افزود: امروز ایجاد فضای اعتماد،تحرک،نشاط و امید بیش از هر زمان برای جامعه ضروری است.

معاون فرهنگی،سیاسی و اجتماعی وزارت اطلاعات گفت: مدیران جامعه باید با تدبیر، درایت و برنامه ریزی مطلوب آسیب های موثر بر نارضایتی،ایجاد کننده نا امیدی و مخل امنیت را شناسایی و به موقع مهار و رفع کنند.
پورفلاح با اشاره به ثبات و امنیت ایران در منطقه گفت: دایره امنیت ایران آن قدر قوی است که هیچ گاه داعش و دیگر گروه های تروریستی قدرت عبور از این حلقه و ورود به کشور را ندارند.
معاون فرهنگی ـ سیاسی و اجتماعی وزارت اطلاعات به عوامل تهدید کننده امنیت ملی در کشور گریزی زد و افزود: آنچه میتواند امنیت داخل را تهدید کند نارضایتی،بی اعتمادی،ناامیدی،اختلاف بین جناح ها و شکاف بین مردم ، بدنه و اعضای نظام است که این همان استراتژی است که دشمنان جمهوری اسلامی ایران دنبال می کنند.
پورفلاح با بیان اینکه برای دشمنان نظام اصلاح طلب و اصولگرا معنایی ندارد گفت: در تقویت امنیت کشور همه سهم دارند چون دشمن همه ما را یک حلقه می بیند.
معاون فرهنگی،سیاسی و اجتماعی وزارت اطلاعات با اشاره به اینکه رفتار مخرب برخی از جناح ها و رجال سیاسی حس بی اعتمادی،ناامیدی و ناامنی را به جامعه القا می کند ادامه داد: گروه های سیاسی، سایت ها و شبکه های اجتماعی را به ابزار تخریب رقیب تبدیل کردند و بیشتر از آنکه علیه دشمنان اصلی کار کنند علیه یکدیگر کار می کنند.
معاون وزیر اطلاعات با طرح این سئوال که جای تحلیل محتوای مطالب شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی کجا است و کار دستگاه های فرهنگی چیست خاطر نشان کرد:گفتمان سازی برخی از جناح ها در جریان انتخابات و متهم کردن ساختار نظام برای عرصه انتخاباتی و اتهام تحت عناوین مختلف به طرف مقابل موجب تخریب و تضعیف رسالت شورای نگهبان می شود.
پورفلاح با تاکید بر ایجاد فضای اعتماد و پرهیز از انتقادهای مخرب و حفظ روحیه همبستگی با استفاده ازظرفیت های اجتماعی مثل قومیت ها در راستای حفظ انسجام و تقویت همسبتگی در آستانه انتخابات،از حراست های سازمان ها خواست با شناسایی و معرفی آسیب های اجتماعی به مدیران دستگاه های اجرایی راهکار و اقدامات مناسب علمی و اثر بخش برای جلوگیری از تسری نارضایتی ها اتخاذ کنند.


کد مطلب: 233856

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/233856/معاون-وزیر-اطلاعات-مدیران-کهگیلویه-بویراحمد-گفت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1