کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آمادگی آبفا برای بهره‌برداری شهرداری و صنایع استان از پساب خروخی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب

9 اسفند 1395 ساعت 12:01


سیدعلی لدنی نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر سه تصفیه‌خانه فاضلاب فعال در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و یاسوج وجود دارد، اظهار کرد: مطالعات احداث تصفیه‌خانه‌ فاضلاب سی سخت به پایان رسیده و با توجه با اینکه پیمانکار این پروژه  هم مشخص  شده بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حال حاضر روزانه بیش از ۱۳ هزار مترمکعب فاضلاب در تصفیه‌خانه‌های  سه شهر یاسوج، دهدشت و دوگنبدان تصفیه‌ می‌شود.
وی یادآور شد: استفاده از پساب و خروجی پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی و صنعتی در شهرهای استان هنوز جا نیفتاده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استفاده بهینه از پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب نقش بسزایی در جلوگیری از هدر رفت آب و تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، تصریح کرد: برای مثال تصفیه‌خانه فاضلاب شهر یاسوج ۲۶۰ لیتر در ثانیه پساب خروجی دارد که می تواند در کشاورزی و آبیاری فضای سبز و بوستان‌های شهری مورد استفاده قرار گیرد.
لدنی‌نژاد عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب آمادگی دارد که آب خروجی تصفیه‌خانه‌ها را جهت بهره‌برداری بصورت رایگان در اختیار شهرداری‌ها و شهرک‌های صنعتی بگذارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حالی که کمبود آب جهت مصارف کشاورزی و آبیاری فضای سبز در شهرهای استان وجود دارد، هیچگونه بهره‌برداری  از آبی که با صرف هزینه‌های بالا در تصفیه‌خانه‌ها تولید می شود صورت نمی‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: آگاهی‌ها نسبت به پساب تصفیه‌خانه فاضلاب باید عوض شود وهمه بدانند که این پساب برای مصارف کشاورزی و صنعتی کاملا مناسبت است و حتی در برخی کشورها با توسعه  روند تصفیه از پساب فاضلاب برای مصارف شرب نیز استفاده می شود.
 


کد مطلب: 233492

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/233492/آمادگی-آبفا-بهره-برداری-شهرداری-صنایع-استان-پساب-خروخی-تصفیه-خانه-های-فاضلاب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1