کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دفاع «مشاور» از استاندار کهگیلویه و بویراحمد

8 اسفند 1395 ساعت 21:00




سید محمود داربام
قبل از هر چیزی باید بگویم ظلمی که به رئیس جمهور یازدهم  استاندار او در کهگیلویه و بویراحمد می‌شود در تاریخ بی‌سابقه است.
این روزها هجمه‌هایی علیه دکتر خادمی در این استان صورت می‌گیرد که به عنوان کسی که ۳۲ سال است ایشان را می‌شناسم و صحبت‌های برخی سیاسیون را هم می‌شنوم، متأثر می‌شوم؛ دلیل این هجمه‌ها را چیزی جز خودنمایی و بروز کینه و نخوت و تکبر نمی‌دانم، موضوع که دامن برخی‌ها را گرفته است.
کسانی که مدیریت ارشد این استان را نقد می‌کنند باید نقدی کارشناسی شده همراه با مدارک و مستند ارائه دهند؛ عملکرد برخی منتقدین را که بررسی می‌کنم بیانگر این است که افرادی که داعیه دلسوزی و دغدغه مردم را دارند، متأسفانه دنبال منافع خاصی هستند.
برای منتقدین دولت جواب‌های بیشتری داریم ولی برخی دیگر که در لفظ حامی دولت هستند ولی در عمل کاری نکردند و فقط هدف آنها از انتقاد کردن، تخریب استاندار صبور و نجیب این استان است؛ کسانی که در ۳ سال گذشته هیچ برنامه‌ای برای توسعه استان نداشتند.
برخی دیگر از این افراد سیاسی، دکتر خادمی را اصلاح‌طلب نمی‌دانند اما کسانی که دوران نوجوانی و جوانی دکتر خادمی را به یاد دارند و برخی از ما هم سن و سالان، ایشان را لیدر جریان چپ در دوران دانش‌آموزی می‌‌شناسند.
با توجه به اینکه تفکر اصلاح‌طلبی تفکر متکی به اخلاق است، برخی از اصلاح‌طلبان پا را از دایره اخلاق فراتر گذاشته و با وجودی که یکساعت هم با خادمی ننشسته و حرف‌های او را نشنیدند، او را اصلاح‌طلب نمی‌دانند.
باید به این افراد گفت که هتاکی و بی‌حرمتی مذموم است و در گفتمان اصلاح‌طلبی چارچوب علمی، منطقی و رعایت اصول اخلاقی مدنظر است.
اما مخالفین دکتر خادمی هم به جز کلی‌گویی و این جمله کلیشه‌ای که” باید برود، باید استعفا دهد”، مطلب قابل توجهی بیان نمی‌کنند.
البته اعتقاد داریم باید به نارضایتی‌ها رسیدگی شود و مدیران اجرایی استان باید پاسخ منتقدین خود را به صورت مستند و دقیق ارائه کنند و شفاف به شبهات پاسخ دهند.
اینجانب به عنوان کسی که در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی مشغول به کار بودم، اطلاع‌رسانی خدمات دولت را بسیار ضعیف می‌دانم که این یک آسیب جدی است و دستگاه‌های اجرایی و مدران باید در این فرصت باقی مانده، عملکرد خود را صادقانه به مردم گویند.
انتصابات آقای دکتر خادمی از دیگر موضوعاتی است که برخی منتقدین آن را بر اساس قوم‌گرایی می‌دانند که به هیچ عنوان چنین حرفی را قبول ندارم؛ به عنوان مثال استاندار چهار پست مشاورت دارد که تا قبل از انتصاب مدیرکل اداری و مالی، هر ۴ پست در اختیار ۴ نفر از یک منطقه جغرافیایی بودند که الان از بیشترین انتقاد از استاندار در آن منطقه می‌شود؛ بنابراین با شناختی که از دکتر خادمی دارم چنن خصلت قوم‌گرایی به او نمی‌چسبد.


*مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور ایثارگران


کد مطلب: 233444

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/233444/دفاع-مشاور-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1