کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیین کلنگ‌زنی آبرسانی به اراضی دشت‌مور گچساران و خان احمد باشت

5 اسفند 1395 ساعت 8:12


مدیرعامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با کبنانیوز اظهار داشت: آیین کلنگ زنی طرح عظیم تامین و انتقال آب از سد مخزنی کوثر  به اراضی حاصلخیز و مستعد دشت مور( روستاهای انجیرسیاه و آب توت) فردا با حضور مقامات کشوری، استانی، شهرستانی راس ساعت ۱۴ برگزار می شود.
علی داوودی مهر افزود: با اجرای این طرح ۱۵۰۰ هکتار از اراضی دشت مور و باغات روستای آب توت آبیاری و اعتبار لازم این طرح در هنگام بهره برداری ۱۵ میلیارد تومان و مدت اجرای پروژه در صورت تامین اعتبار به موقع کمتر از ۲ سال می باشد.
داوودی مهر بیان کرد: با افتتاح طرح بی نظیر تامین و انتقال آب به اراضی حاصلخیز دشت مور در زمان اجراء ۱۲۰ نفر و در زمان بهره برداری ۷۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.
در ادامه رئیس اداره منابع آب شهرستان های گچساران و باشت به کبنانیوز گفت: آیین کلنگ زنی فاز دوم تامین و انتقال آب به دشت خان احمد و علی آباد باشت روز جمعه ساعت۱۳/۳۰ با حضور مقامات کشوری استانی و شهرستانی برگزار می شود.
عارف بهگام افزود: این طرح ها با پیگیری های مستمرنماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت و مسئولان استانی و شهرستانی برای اخذ تخصیص آب و تامین مالی دو پروژه عظیم تامین و انتقال آب به اراضی دشت مورگچساران و خان احمد باشت آغاز می شود.
بهگام عنوان کرد: اعتبار پروژه تامین و انتقال آب به اراضی خان احمد ۱۰۰ میلیارد تومان و مدت زمان اجراء آن ۲/۵ سال و ۳۱۰۰هکتار از اراضی این دشت زیر کشت خواهد رفت.
رئیس اداره منابع آب شهرستان های گچساران و باشت خاطر نشان کرد: با با بهره برداری از این دو پروژه عظیم، قطعا شاهد توسعه اقتصادی، اشتغالزایی پایدار، مهاجرت معکوس در دو شهرستان گچساران و باشت خواهیم بود.
 


کد مطلب: 232167

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/232167/آیین-کلنگ-زنی-آبرسانی-اراضی-دشت-مور-گچساران-خان-احمد-باشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1