کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معارفه مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد/ آزادی ۴۸ زندانی در یاسوج (+تصاویر)

4 اسفند 1395 ساعت 11:34


آئین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن دادگستری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، آئین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور جهانگیر رئیس‌کل سازمان‌ زندان‌های کل کشور، القاصی‌مهر رئیس‌کل دادگستری کل استان فارس، رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید صدرالله رجائی‌نسب کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس بویراحمد و مدیران ارشد استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با بیان اینکه یکی از تکالیف قوه قضاییه برخورد ارشادی جهت سوق دادن جامعه به سمت سالم‌سازی است، اظهار کرد: بخشی از خروجی دستگاه قضایی در حوزه سازمان زندان‌هاست.
مزارعی افزود: دستگاه قضایی و سازمان زندان‌ها برای پاکسازی جامعه از عناصری که فرهنگ و آرامش روانی جامعه را مخدوش کنند، با برخوردهای جدی و قانونی برای اصلاح جامعه تلاش می‌کند.
وی در ادامه اظهار داشت: سازمان حل و اختلاف کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول در زمینه سازش در سطح کشور را دارد.
مدیرکل جدید زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که ۲۰۰ نفر از زندانیان این استان موفق به حفظ یک تا ۹ جزء قرآن کریم شده‌اند.
اسماعیل جمیاری اظهار داشت: یکی از مأموریت های اصلی اداره کل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد اصلاح، تربیت و آگاه کردن انسان‌های به خطا رفته است.
وی افزود که انتظار می‌رود مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به اداره کل زندان‌های این استان برای فراهم کردن زمینه بازگشت هر چه سریعتر این افراد به خانواده و جامعه کمک کنند تا منشأ کار و خدمت باشند.


بنا بر این گزارش، فلاحتی مدیرکل سابق زندان کهگیلویه و بویراحمد در این تودیع با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامی که در این چند سال انجام دادم، بهره برداری از زندان دهدشت بود، اظهار کرد: با بهره برداری این زندان ۱۸۰ زندانی که در سایر شهرستان های فارس بودند، به زندان دهدشت منتقل و در کنار خانواده قرار گرفتند.
 
فلاحتی مطلق اظهار داشت: آذر سال ۱۳۹۳ تاکنون افزون بر چهار هزار مترمربع ساخت و ساز و حدود ۱۲ هزار مترمربع توسعه، بهسازی و بازسازی در زندان شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت انجام شده است.
وی اظهار داشت: اعتبار سازمان زندان در چند سال اخیر کمتر از ۱ میلیارد تومان بوده، در حال حاضر  اعتبار سازمان بیش از ۳ میلیارد تومان رسیده است.
به گزارش کبنانیوز، در کنار این آئین، ۴۸ زندانی از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شدند که از این تعداد ۳۸ زندانی به مناسبت سی و هشتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ۱۰ زندانی دیگر با حمایت مادی و معنوی توسط بنیاد نیکوکاران دستان مهربان آزاد شدند.
به گزارش کبنانیوز، بر اساس  حکمی از سوی رئیس سازمان زندان ها اسماعیل جمیاری جایگزین عباس فلاحتی مدیرکل زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد شد.


 


کد مطلب: 232058

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/232058/معارفه-مدیرکل-زندان-های-استان-کهگیلویه-بویراحمد-آزادی-۴۸-زندانی-یاسوج-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1