کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برگزاری نخستین سوگواره یاس کبود در یاسوج

2 اسفند 1395 ساعت 20:39


دبیر نخستین سوگواره یاس کبود یاسوج از برگزاری نخستین سوگواره یاس کبود ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا دهم  اسفندماه جاری در بوستان بانوان این شهر خبر داد.
زهرا زمانی افزود: این سوگواره شامل مداحی، مرثیه خوانی، روضه خوانی، ذکر مصیبت دختر نبی اکرم حضرت محمد و زیارت فاطمه الزهرا به همت شورای اسلامی و شهرداری یاسوج برگزار می شود.
وی اظهار داشت: در این آیین ابعاد مختلف زندگی و شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا تبیین می شود.
دبیر نخستین سوگواره یاس کبود یاسوج، الگو گرفتن از زندگی حضرت فطمه زهرا را تنها راه کمال وسعادت زنان در جامعه کنونی دانست.
وی افزود: اگر شخصیت این بانوی بزرگوار به خوبی بررسی و شناسانده شود بدون شک در جامعه مادرانی خواهیم داشت، که از دامان آنان جوانانی چون شهدای گرانقدر پرورش می یابند.
زمانی گفت: جوانان ما باید با الگو قرار دادن زندگی فاطمه زهرا بتوانند با اخلاق، معنویت، علم وفرهنگ زندگی سعادتمندی برای خود داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) درهمه جهات زندگی می تواند به عنوان بهترین الگو برای هر عصر و نسلی قرار گیرد اظهار داشت: زندگی سراسردرس آن حضرت به عنوان همسری فداکار ونمونه دربرخورد با همسر خود نیز بهترین الگوی زندگی خانوادگی است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر آن بانوی بزرگ اسلام به عنوان یک مادر موفق توانستند دو امام معصوم (ع) و دو دختر معصوم را تحویل جامعه دهند و ایشان با این نوع تربیت چگونگی تربیت دختران وپسران را به ما آموختند.
وی تاکید کرد: فرزندان آن حضرت تحت تربیت معنوی والهی آن امام همام بودند ولی هرکدام به عنوان الگو وشاخص مناسب درجامعه مسلمان ومذهبی درآمدند.
زمانی افزود: با این حال درهر جنبه ای از جنبه های فردی و اجتماعی که نگاه می کنیم فاطمه زهرا(س) سرآمد همه بانوان تاریخ است و در هر عصری می تواند به عنوان بهترین الگو مورد تبعیت قرار گیرد.


کد مطلب: 231776

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/231776/برگزاری-نخستین-سوگواره-یاس-کبود-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1