کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برای تغییر ترکیب فعلی شورای شهر تلاش می‌کنم / کار شورایی تکلیف است / فرهنگ حلقه مفقوده توسعه شهری در یاسوج

30 بهمن 1395 ساعت 0:21


یکی از کاندیداهای احتمالی شورای شهر یاسوج گفت: چه به عنوان کاندیدا و یا حمایت از افراد متعهد از هیچ تلاشی برای تغییر ترکیب فعلی شورای شهر دریغ نمی‌کنم.
به گزارش کبنانیوز، سجاد نوبهار در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا به جمع بندی نهایی برای حضور در انتخابات شورای شهر یاسوج رسیده ای افزود: شورا از جمله اصول اجتماعی دین مبین اسلام است و در قران و احادیث به این مهم اشاره شده و باید بدانیم اگر در قران در زمینه نماز آمده که « أَقِمِ الصَّلاهَ لِدُلُوکِ الشَّمْسِ إِلی‏ غَسَقِ اللَّیْلِ ...» در همین قران نیز در زمینه شورا امده که «فبما رحمه من اللّه لنت لهم و لوکنت فظّاً غلیظ القلب لانفضّوا من حولک فاعف عنهم و استغفر لهم و شاورهم فی الامر فاذا عزمت فتوکل علی اللّه». پس به این نتیجه می رسیم که شورا در مدیریت جامعه اسلامی و جامعه مؤمنان نقش بسزایی دارد و نباید نسبت به این مهم بی تفاوت بود.
این فعال رسانه‌ای با تاکید بر اینکه کار شورایی بر انسان تکلیف شده، عنوان کرد: همانطور که در گذشته نیز عرض کردم همچنان در حال رایزنی بیشتر با برخی از  بزرگان و صاحبنظران حوزه‌های مختلف هستم و انشالله پس از مشورت نهایی با عزیزان و صاحبان فکر و اندیشه چنانچه حضور خود را مفید فایده برای پیشرفت شهر و رفاه شهروندان بدانم حضور را در زمان قانونی ثبت نام اعلام خواهم کرد.
نوبهار ابراز کرد: ولی به طور حتم در این انتخابات چه به عنوان کاندیدا و چه در قالب حمایت از افراد متعهد و کاربلد نقش فعال خواهم داشت و در زمینه تغییر اکثریت قریب به اتفاق ترکیب فعلی شورای شهر از هیچ تلاشی دریغ نمی کنم ولی تاکید می کنم این تغییر باید مشروط به تحول باشد و البته انتظار می رود افرادی که در قبال مردم احساس مسئولیت دارند در این عرصه به طور جدی وارد شوند و با برنامه ریزی مدون وضعیت فعلی را تغییر دهند.
وی در پاسخ به این سوال که ارزیابیتان از تعامل شورا و شهردار فعلی چیست؟ افزود: اجازه بفرمائید ارزیابی عملکرد شورا و شهرداری را به یک زمان مناسب موکول کنیم زیرا از سرنوشت این دوره می توان کتاب غم نامه نوشت این که وارد چه معامله های شدند و سرونوشت شهرمان به کجا رسیده است.
بازرس انجمن اهدا عضو استان ادامه داد: فقط به پدیده ائتلاف شهردار نگاه کنید ببینید چه خبره؟ ائتلاف شهردار از روز اول در حال تغییر بوده. آیا غیر از این بوده چون شهردار هم مدیرکل دفتر شهری بوده و هم معاون سازمان همیاری شهرداری ها و به نوعی با قانون آشنایی داشته و راحت اعضای شورا را همچون مهره های شطرنج جابجا کرده است.فقط کوتاه اشاره کنم که کار شهردار و شورا از تعامل گذشته و به معامله رسیده است.
نوبهار همچنین در پاسخ به این سوال که برخی ها معتقدند باید افرادی برای شورای شهر کاندیدا شوند که تحصیلات مرتبط داشته باشند، افزود: مجدد همان حرف گذشته را تکرار می کنم که شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی بوده که باید از محل درآمدهای خود و به صورت خودگردان اداره شود و در حوزهای مختلف باید پاسخگوی نیازمندی‌های شهروندان باشد به عبارتی شهرداری را  می‌توان یک بنگاه اقتصادی دید که باید با سرمایه گذاری‌های مناسب در جهت استقلال مالی و ایجاد درآمدهای پایدار حرکت کند و موظف به ارائه خدمات مختلف در حوزه‌های مختلف فرهنگی، خدماتی و عمرانی به شهروندان است لذا این تصور که اعضای شورا لزوما باید تحصیلات و تجربیات فنی و عمرانی داشته باشند تصور ناقصی بوده  و با توجه به گستره وسیع وظایف شهرداری‌ها در حوزه‌های مختلف کاری، نیاز به حضور متخصصین مرتبط در شورای شهر احساس می‌شود.
این فعال فرهنگی با تاکید بر اینکه فرهنگ حلقه مفقوده توسعه شهری در یاسوج است، تصریح کرد: در صورت حضور در عرصه انتخابات با شعار «شهر انسانی *انسان شهری» با ارائه یک برنامه مدون با قابلیت اجرایی بالا ورود پیدا می کنم و هم اکنون نیز مشغول تحقیق و بررسی نقش فرهنگ در توسعه شهر و شهرنشینی هستم.
نوبهار تاکید کرد: با توجه به تجارب چندین ساله در حوزه رسانه و شناختی که به واسطه حضور در جلسات متعدد تخصصی و ارتباط مستقیم با مدیران سطوح مختلف طی سنوات گذشته از  داشته‌ها و نارسایی های استان مخصوصا حوزه مدیریت شهری در زمینه‌های مختلف دارم  می توانم موفق عمل کنم.


کد مطلب: 231385

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/231385/تغییر-ترکیب-فعلی-شورای-شهر-تلاش-می-کنم-کار-شورایی-تکلیف-فرهنگ-حلقه-مفقوده-توسعه-شهری-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1