کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نعل وارونه به سبک اعضای شورای شهر یاسوج؛ ضعف نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز

30 بهمن 1395 ساعت 8:13


کارشناس مسائل اجتماعی و شهری گفت: برخی از اعضای شورای شهر یاسوج در نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز نعل وارونه می‌زنند.

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، آزیتا حکمتی‌اصل صبح امروز در نشست جمعی از مهندسین شهرسازی که در یاسوج برگزار شد، با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: این بانوی مکرم اسلام نقش اساسی در تداوم و پایداری دین اسلام ایفا و او با صبر و تحملش فرزندانى تربیت کرد که هر کدام وارث صفات و معنویاتى از پدر و مادر بودند.
وی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در مواقع ضروری با صبر و حوصله نقش جانبدارى از اسلام را در پیش گرفتند و حاصل چنان وضع و شرایطى قیام خونین امام حسین(ع) بود که درست در موقع حساس و ضرورى بساط دشمن را برچید و حقانیت خاندان پیامبر (ص) را علنى ساخت.

این کارشناس در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه روز افزون شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: شهر باید در چارچوب و اصولی که با همفکری کارشناس متخصص تعریف شده است، توسعه و ساخته شود و نمی‌توان بدون در نظر گرفتن جوانب مختلف طرح یا پروژه‌ای را در شهر کلنگ‌زنی و یا افتتاح کرد.

حکمتی‌اصل با بیان اینکه نظر کارشناسان نظام مهندسی و مشاوران شهرسازی در توسعه شهر لازم است، تاکید کرد:  اجرای هر طرح و پروژه‌ شهری در مرکز استان بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسان منجر به شکست خواهد شد.

وی تصریح کرد: نظر مشاوران شهرسازی در طرح‌های توسعه شهری ضرورت دارد، متأسفانه در سطح شهر بر اساس سلایق شخصی طرح و پروژه‌ای اجرا می‌شود و نظر کارشناسان شهرسازی و نظام مهندسی را لحاظ نمی‌کنند و به دنبال آن با معارضات اجتماعی مواجه می‌شوند.

این کارشناس با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر یاسوج، تاکید کرد: نظام مهندسی باید جلوی این ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرند.
حکمتی‌اصل در ادامه با انتقاد از رویه ساخت و سازهای غیرمجاز، گفت: برخی از اعضای شورای شهر یاسوج در نظارت بر این ساخت و سازها نعل وارونه می‌زنند و علاوه بر اینکه نظارتی ندارد خودشان نیز در این ساخت و سازها شریک می‌شوند.
وی افزود: حضور نماینده سازمان نظام مهندسی در جلسات یک ضرورت می‌باشد که می‌تواند در تصمیمات شورای شهر نقش مثبتی داشته باشد.
 
 


کد مطلب: 231359

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/231359/نعل-وارونه-سبک-اعضای-شورای-شهر-یاسوج-ضعف-نظارت-ساخت-سازهای-غیرمجاز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1