کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایسنتاگرام جهانبخش و آغاز زودهنگام رقابت‌های مجلس یازدهم در بویراحمد

28 بهمن 1395 ساعت 21:17


داریوش- ب: 
تنها چند روز از پست جنجالی اینستاگرامی هوشنگ جهانبخش می گذرد. پستی البته تابو شکنانه، او همان کسی است که آغازگر انشقاق اصلاح طلبان عضو مجمع اصلاح طلبان بویراحمد ودنا در انتخابات مجلس دهم در مرکز استان بنفع غلام محمد زارعی بود.
هوشنگ جهانبخش عضو تیمی از اصلاح طلبان هستند که قادر لاهوتی معتقد است منشاء آنها محافل خاص سیاسی  هستند. او متولد کهگیلویه، دانش آموز در گچساران، دانش آموخته دانشگاه شیراز و مشهور است که با توصیه موحد وارد سازمان کشاورزی شد.
وبلاگ نویسی که بعدها سایت آبشارنیوز را راه انداخت، از دوستان فکری آرش حبیبی و بدجور شیفته  سیاسی تاجگردون است،عضو حزب مردمسالاری گردید واز همین راه بود که عامل انشقاق اصلاح طلبان بویراحمد ودنا شد و بلافاصله نیز از مردمسالاری استعفا داد.
بسیجی اصلاح طلبی که توانست عضویت ارشد بسیج رسانه را نیز برای خود دست و پا کند و مزد خوش خدمتی خودرا از تاجگردون و زارعی نیز گرفت و شد مدیرکل تعاون روستایی.
شاگرد کواکبیان در حالی که شبانگاه در منزل آقای هاشمی اصرار بر عکس گرفتن با کاندیدای مجمع اصلاح طلبان داشت تنها چند ساعت بعد زیر قول وتصمیم خود زد و آغاز گرپیروزی غلام محمد زارعی در بویراحمد ودنا شد. آنروزها جهانبخش معتقد بود که بهرامی نمی‌تواند رای اکثریت را بدست آورد لذا خروجی مجمع اصلاح طلبان می‌تواند باعث شکست زارعی و پیروزی هدایتخواه می‌شود لذا ناچار باید از زارعی حمایت کنند.
محبوبه آذرگشسب، سهیلا نیک اقبال، چنگیز هاشمی، رحمان وفانژاد، قدمعلی نجفی ،علی اکبر هاشمی وسید علی نوروزی هسته مرکزی جریانی بودند که با هماهنگی  جهانبخش ماموریتشان غلتاندن بخشی از «اصلاح طلبان بویراحمد و دنای» هراسناک از پیروزی هدایتخواه به اردوگاه فروپاشیده زارعی بودند.
اکنون جهانبخش ناگهان از «هدایتخواه پایداری» یاد می‌کند. چرا؟
این رویکرد ناگهانی دریک نگاه ساده لوحانه می‌تواند حاصل ناشیگری مدیرکل سیاست پیشه تعاون روستائی باشد ولی برای کسانیکه وی را از نزدیک می‌شناسند نمی‌توانند باور کنند مردی که سخت تحت سیطره کلامی وفکری لطیف رستاد است اینچنین خبط سیاسی را مرتکب شده باشد.براین اساس میتوان این حرکت را ناشی از مسائل زیر دانست:
پیام صریح به غلام محمد زارعی مبنی بر اینکه آماده مواجهه، چالش و تقابل و یا خروج بخشی از حامیان خود به سمت روشنفکر یا هدایتخواه باشد. این میتواند ناشی از عدم همراهی غلام محمد زارعی برای پیگری موضوع انتصاب چنگیز هاشمی بعنوان معاونت استاندار باشد.
در آستانه انتخابات شوراها این جریان تلاش دارند زمینه نزدیکی  وهمراهی خود با جریان راست ستنی و افراطی بویراحمد ودنا را فراهم نمایند تا با شانه خالی کردن از ضعف مفرط زارعی در امور تشکیلاتی ، سیاسی و اجرایی خودرا از زیر نگاه سنگین اصلاح طلبان ودیگرآحاد مردم خارج کنند.بدیهی است خالی کردن زودهنگام عقبه سیاسی واجتماعی زارعی توسط این گروه ودیگر همراهان میتواند باعث فروپاشی تشکیلات نامنسجم فعلی زارعی گردد و رقابتها انتخاباتی مجلس یازدهم را از هم اکنون آغاز نمایند.
نامه اخیر رحمان وفانژاد خطاب به استاندار را مبنی بر احتمال عدم حمایت بخشی از جوانان اصلاح طلب از روحانی در انتخابات آتی را میتوان در همین راستا تحلیل نمود.
هدف دیگر این جریان میتواند به حذف زود هنگام کاندیدای احتمالی اصلاح طلبان بویراحمد و دنا در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی دانست. این حرکت میتواند بمعنای این پیام باشد که گزینه روشنفکر و هدایتخواه قابل قبول تر برای جایگزینی زارعی هستند واین خطرناکترین عارضه سیاسی این رویکرد است که باعث نا امیدی اصلاح طلبان حامی مهندس بهرامی گردد.
بدیهی است تبدیل رقابت هدایتخواه ،روشنفکر،اصلاح طلبان با زارعی در انتخابات مجلس یازدهم به یک رقابت دو گزینه ای هدایتخواه – روشنفکر با زارعی میتواند به حذف زودهنگام زارعی منجر شود.
در این نگاه می‌توان نزدیکی مجدد طیف سید رضا عسکری با گروهک انشقاقیون از مجمع اصلاح طلبان بویراحمد ودنا(که در سال ۹۴به حمایت زارعی پرداختند) و تهدید این گروه به حمایت از هدایتخواه منجر به وساطت سایر اصلاح طلبان و وحدت مجدد اصلاح طلبان گردد واین گروه ضمن تبری جستن از اقدامات غلام محمد زارعی مجددا به اردوگاه خود بازگردند.براین اساس این جمع ماموریت خودرا در قالب انتخابات مجلس دهم پایان یافته تلقی میکنند وخواهند توانست با دست سنگین تری وارد اردوگاه سید رضا عسکری گردند.
بدیهی است سکوت جهانبخش، دوستان و حامیانش در برابر سئوالات و اعتراضات دوستان اصلاح طلب در موضوع پست اینستاگرامی نمی‌تواند ادامه داشته باشد واین گروهک سیاسی – رسانه‌ای بزودی نیات خود را مشخص خواهند کرد ولی نتیجه هرچه باشد اصولگرایان بویراحمد ودنا برنده نهایی اشتباه حمایت این گروه از زارعی در سال ۹۴ و چالش زودهنگام در موضوع رقابت‌های سیاسی بویراحمد و دنا خواهد بود.


کد مطلب: 230828

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/230828/ایسنتاگرام-جهانبخش-آغاز-زودهنگام-رقابت-های-مجلس-یازدهم-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1