کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فیلمبرداری از یک قلاده پلنگ در مناطق حفاظت شده کهگیلویه وبویر احمد

26 بهمن 1395 ساعت 11:22


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر گفت: طبیعت گرد سی سختی از یک قلاده پلنگ در دشت بازار سی سخت فیلمبرداری کرده است.

سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زسیت استان در بیست و چهارمین روز از بهمن ماه ۹۵ در این خصوص گفت:  کریم علیزاه از طبیعت گردان سی سخت در بیستمین روز از بهمن ماه حین گشت در طبیعت دشت بازار سی سخت واقع در منطقه حفاظت شده دنای شرقی و نزدیک جاده سی سخت به یاسوج با مشاهده یک قلاده پلنگ , از آن فیلمبرداری کرده و مستندا" تحویل مسئولین محیط زیست استان و شهرستان داده است. .

پلنگ ایرانی دست و پاهای بلند، بدنى باریک و کشیده، سینه فراخ و شکم بالای او شبیه تازی است ولی بر خلاف سگ سانان سر کوچک و گرد، پوزه ای کوتاه و گوش هایی کوچک و گرد دارد. به طور کلی می توان آن را به" سگی با کله گربه" تشبیه نمود. رنگ پشت زرد کمرنگ تا زرد متمایل به قرمز و زیر بدن سفید است.

خالهایى گرد، سیاه و توپر وموهایىزبر و نسبتا کوتاه دارد بالغین خال های روی دم تدریجا در نیمه انتهایی به حلقه هایی بدل می شود که سیاه رنگ اند و آخرین حلقه پهن تر است.

خصوصیات برخوردارى از ستون فقرات انعطاف پذیر، کبد و قلب بزرگ، سوراخ بینى گشاد، ظرفیت بالاى ریه، بدن عضلانى و باریک، ازخصوصیات بارز پلنگ است که آنها قادرساخته است با سرعتی معادل ۱۱۰ کیلومتر در ساعت بدوند.


کد مطلب: 230753

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/230753/فیلمبرداری-یک-قلاده-پلنگ-مناطق-حفاظت-شده-کهگیلویه-وبویر-احمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1