کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیننده: نابسامانی در مناظر شهری یاسوج بیداد می‌کند

23 بهمن 1395 ساعت 9:30


کارشناس مسائل اجتماعی و شهری گفت: نابسامانی در مناظر شهری یاسوج بیداد می‌کند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، سرخاب بیننده صبح امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و به دلیل دارا بودن موقعیت مناسب طبیعی، جغرافیایی، گردشگری و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی هر روز در حال توسعه و رشد است.
این کارشناس تصریح کرد: یاسوج به سرعت در حال تبدیل شدن به یک شهر بزرگ است که اگر برنامه‌ای برای آینده این شهر طراحی و مدون نشود، شهر به شکل ناهمگونی رشد می‌کند و بعداً مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را دچار مشکلات مضاعفی خواهد کرد.
بیننده با بیان اینکه آشفتگی در چهره شهر یاسوج بیداد می‌کند، گفت: مبلمان شهری، فضاهای سبز، فرهنگی و آموزشی، ساختمان‌ها، میادین و خیابان‌های شهر از مناظر شهری هستند که در واقع بیانگر هویت شهر است.
وی افزود: شهروندان با مناظره شهری ارتباط برقرار می‌کند و از آنان نیز تاثیر می‌پذیرد و اگر در شهر بی‌نظمی و بهم‎ریختگی دیده شود به منزله این است که برنامه‌ریزی صحیح شهری وجود نداشته و شهروندان نیز از این بی‌نظمی رنجش خاطر خواهند شد و اما اگر مناظر شهری بر اساس اسلوب و اصول خاصی طراحی و ساخت شوند، رابطه بین شهر و شهروند مناسب و زیبا خواهد شد.
این کارشناس مسائل شهری و اجتماعی در ادامه تصریح کرد: چهره شهر یاسوج به دلیل ساختمان‌ها بلند و جور واجور، خیابان‌های نامناسب، تقاطع‌های غیرهمسطح، میادینی با طراحی‌های نامناسب دچار آشفتگی زیادی شده است به طوری که شهروندان با آن رابطه خوبی ندارند.
بیننده افزود: یاسوج بدون در نظر گرفتن هویت و فرهنگ بومی، منطقه‌ای و اسلامی در حال توسعه است و متأسفانه هر اقدام غیرکارشناسی شده و نادرست تاثیر عمیقی بر جای می‌گذارد و گاهاً قابل جبران هم نیستند.
وی بیان کرد: بکار بردن مصالح دلخواه و هزار رنگ، بی‌نظمی در تابلوهای تبلیغاتی صنوف مختلف، دیوارنویسی‌های زشت، ساختمان‌های بدون نما، تبلیغات گوناگون با سلیقه مختلف بدون رعایت اسلوب خاصی، نورپردازی نامناسب و دیگر مسائل سبب نابسامانی و هرج و مرج در شهر می‎شود.
این کارشناس گفت: شهرداری و شورای شهر یاسوج مقصر این نابسامانی و بی‌نظمی در ساختار و رفتار شهری هستند، چرا که برنامه‌ای در این رابطه هیچ گاه ارائه نداده‌اند و شاید هم توان آن را نداشتند.


کد مطلب: 229993

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/229993/بیننده-نابسامانی-مناظر-شهری-یاسوج-بیداد-می-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1