کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اهداء جهیزیه به ۴۰ زوج جوان گچسارانی(+تصاویر)

21 بهمن 1395 ساعت 7:00


در آیینی با حضور نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت، جمعی از مدیران ادارات، خیرین و با همت سازمان مردم نهاد آبشار عاطفه ها امام رضا(ع) شعبه گچساران به ۴۰ نوعروس کم بضاعت گچسارانی جهیزیه اهدا شد.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در این آئین با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) فرمود:« ازدواج، سنّت من است، هر کس از سنّت من رویگردان شود از من نیست»، اظهار داشت: این حدیث نبوی نشان دهنده جایگاه و اهمیت ازدواج در دین اسلام است.
غلامرضا تاجگردون با اشاره به اینکه نهادهای مختلف فرهنگی باید در برنامه‌های خود ترویج ازدواج آسان را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند، افزود: برپایی این جلسات می‌تواند به مقوله ازدواج آسان که مدنظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بوده، کمک کند.
وی با اشاره به سفارشات و تاکیداتی که ائمه و بزرگان دین به ازدواج و تشکیل خانواده داشته اند، لزوم توجه به آن را دو چندان دانست و از تمام ادارات، مسئولان و خیرین خواست با تمام ظرفیت خود در این امر مهم مشارکت داشته باشند و بر ضرورت توجه بیش از پیش تاکید کرد.
تاجگردون گفت: ما باید شرایط و بستر ازدواج آسان در جامعه را رونق ببخشیم و از برگزاری مراسم‌ها و تجملات غیر ضروری در مراسم‌های ازدواج خود، خود داری کنیم.
وی عنوان کرد: جامعه ما، یک جامعه اسلامی بوده و ما باید به سیره و منطق اهل بیت (ع) در حوزه‌های مختلف توجه و دقت داشته باشیم و مقوله ساده زیستی و اهتمام به ازدواج آسان یکی از مهم‌ترین محورهای این رویکرد و منطق ما بوده که توجه به رشد و تقویت آن ضروری است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به همین جهت، ما باید بیش از هر چیز به دنبال شرایط توسعه و افزایش تولید ملی در جامعه باشیم و مسیر شکوفایی اقتصادی را با هدف کار آفرینی و ایجاد شرایط شغلی مناسب را تسهیل کنیم.
مسئول موسسه خیریه آبشار عاطفه های گچساران در این ارتباط به خبرنگار تسنیم گفت: با همت خیران ، جهیزیه کامل این زوج های جوان تهیه و جشن ازدواج با حضور خانواده های آنان و جمعی از مسئولان برگزار شده است.
سهیلا باشتویی افزود:جهیزیه نوعروسان شامل کالاهای اولیه زندگی از جمله فرش، اجاق گاز و ظروف، پتو بوده که توسط خیران تهیه شده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای تأسیس این موسسه به ۷۵ نفر از نیازمندان و واجدین شرایط جهیزیه اعطا شد ادامه داد: شناسایی نیازمندان، احداث فضاهای آموزشی، فرهنگی،کمک به ایجاد اشتغال، جلب مشارکت های مردمی و ایجاد تسهیلات در امر ازدواج از مهمترین اهداف موسسه خیریه آبشار عاطفه ها است.
 


کد مطلب: 229092

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/229092/اهداء-جهیزیه-۴۰-زوج-جوان-گچسارانی-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1