کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رقابت «اصلاح‌طلبان» و «اصولگرایان» در انتخابات شورای شهر یاسوج

23 بهمن 1395 ساعت 9:49


حمید رحیمی
این روزها باتوجه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا که ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگزار خواهد شد، شور و هیجانی مضاعف در سطح جامعه و فضاهای مجازی در حال شکل‌گیری است، رقابت در این انتخابات بین احزاب حاضر بسیار نزدیک و نفس‌گیر خواهد بود، با توجه به تأسیس حزب تازه نفس اعتدال رقابت بین حزب «اصولگرا» و «اصلاح‌طلب» و «اعتدال» پر رنگ‎تر می‌باشد در این بین در استان ما، مردم کمی زود تر خود را درگیر این رقابت‌ها کرده‌اند، گروهی در حزب اعتدال به رهبری «حاج زارع» اقدام به ائتلاف و ارائه‌ی لیست کرده و در طوایف و اقشار مختلف جامعه افرادی را معرفی کرده‌اند، حزب «اصولگرا» هم که توسط افرادی نظیر حاج «دهراب‌پور» و دکتر «هدایت‌خواه» اقداماتی در این زمینه انجام داده‌اند، اصلاح طلبان هم درصورت عبور از فیلترهای نظارتی احتمالاً گزینه‌هایی خواهند داشت، گزینه‌های مطروحه الحق و الانصاف افرادی قدرتمند و مطرح می‌باشند که همین موضوع رقابت در صحنه‌ی شورای شهر را جذاب و دیدنی کرده است، احتمال حضور افرادی نظیر «هدایت امیری»، «وظیفه‌شناس»، «علی اکبری‌تبار» و «مهران مهرابی»، «سجاد نوبهار»، ... جزو سر لیست‌های اصولگراها، افرادی نظیر «فرشاد نگین تاجی»، «سعید رودشتیان»، «ضرغام نجفی»، «بهنام عباس نژاد» و «داود پویان‌صفت» و «هدایت اکبری» در لیست اعتدال و «علی‌ علی‌پور»، «سعید پایدار»، «ابوذر صالح نسب»، «علی بختیاری»،  «خدابخش امیری» و... در لیست اصلاح طلبان - البته احتمال یکی شدن لیست اعتدال و اصلاح طلبان با توجه به رقابت سنگین وجود دارد- با این وجود هرچه به زمان انتخابات نزدیکتر می‌شویم افراد بیشتری به این لیست ها اضافه میشوند، از مردم عزیز خواهشمندیم با اگاهی و بصیرت سیاسی یک رقابت سالم و به دور از تنش داشته باشند و با انتخاب شایسته‌ترین‌ها در رشد و توسعه‌ی شهر خود سهیم شوند.
به گزارش کبنا، در این بین افرادی همچون «سرخاب بیننده» «دکتر احمدی‌کیش»، «شهبازی‌پور»، «آزیتا حکمتی» و «زهرا زمانی» و «مهندس مسعودنژاد» که نباید از آنها غافل شد، آنها توانسته‌اند جا پای بهتر نسبت به سایرین پیدا کنند.
اما از همه اینها که بگذریم، افرادی همانند «مرتضی فروغ‌فرد»، «هدایت امیری» و «علی‌ اکبری‌تبار» علاوه بر جایگاه‌های مردمی، سیاسی و حزبی که دارند جایگاه قومی و طایفه‌ای بالایی هم دارند.
«مرتضی فروغ‌فر» از حمایت سیاسیون برخوردار است و به نظر می‌رسد در آینده در لیست احزاب سیاسی اصولگرا و اعتدالیون قرار بگیرد، شرایط «فروغ‌فر» با همه فرق دارد، او شانسش بیشتر از دیگران است. نقش «مهدی روشنفکر» می‌تواند او و هم‌ردیفانش را در رتبه‌بندی انتخابات آینده در جایگاه ویژه‌ای قرار دهد.
«هدایت امیری» نیز چشم به همراهی اصولگرایان و اعتدالیون دارد، او نیز از رتبه بالایی در بین فامیل و اقوام خود برخوردار است و از طرفی میانه خوبی نیز با برخی از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب دارد.
«بیننده» که این روزها در رسانه‌ها و فضای مجازی نقدهای تندی را البته در دایره انصاف بر علیه شورا و شهرداری یاسوج زده است  به خوبی توانسته نامش را در کنار صف اولی‌ها قرار دهد، وی همنین اقوام و طوایف خود را دیده است، به نظر می‌رسد در این مسیر شانس با او یار شود. «بیننده» حقوق می‌داند و کنارش کار اجرایی و شهرسازی را نیز به خوبی یاد گرفته است.
رقابت پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر یاسوج بدون شک رقابت نزدیک و نفس‌گیر است و بر اساس برخی اخبار اصلاح‌طلبان، اعتدالیون، اصلاح‌طلبان حامی دولت و اصولگرایان نیز به راحتی از کنار این انتخابات نخواهند گذشت، روزهای آینده شاهد تحرکات این احزاب در سطح استان خواهیم بود و باید ببینیم چه کسانی از لیست اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بیرون خواهد آمد، بعداً بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.
 


کد مطلب: 229091

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/229091/رقابت-اصلاح-طلبان-اصولگرایان-انتخابات-شورای-شهر-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1