کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راه‌اندازی بازارچه کارآفرینی و دست سازه‌های دانش آموزی در شهرستان گچساران+تصاویر

20 بهمن 1395 ساعت 7:25


مدیر آموزش و پرورش گچساران در آیین افتتاح نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان دبیرستان نمونه دولتی فروغ دانش ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و با اشاره به شعار سال "اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل" ، اظهار داشت: این بازراچه در راستای تحقق بخشیدن به اهداف درس کار و فناوری و با توجه به محورهای جشنواره خوارزمی و مسابقات بازارچه کار و فناوری با محوریت کارافرینی برپا شده است.
سید ظهیرالدین پورالحسینی عنوان کرد : در این نمایشگاه دست ساخته‌های دانش‌آموزان شامل ؛ انواع گلهای زینتی ، بخصوص آلوئه ورا ، انواع (لباس ، جامدادی، کلاه و شال گردن و دستش) ، انواع زیورآلات مصنوعی (دستبند ، گردنبند، گیره )، انواع سفره‌های دست ساز،انواع شیرینی جات خانگی ، انواع خشکبار و انواع صنایع دستی(تابلوهای مسی)، آش و غذاهای محلی و ماکت سازی که ارتباط با رشته تحصیلی آنان دارد، در معرض دید عموم قرار گرفت.
وی مبنای کار آموزش و پرورش را تربیت دانش‌آموزان در تمام ابعاد وجودی آنها دانست و تصریح کرد: یکی از ابعاد آموزش و پرورش تاکید بر پرورش استعداد ها و خلاقیت‌های دانش آموزان است و برگزاری این بازارچه نیز در همین راستا خواهد بود.
پورالحسینی افزود: این نوع بازارچه‌ها نه تنها سبب کشف استعداد و ایجاد حس استقلال در دانش‌آموزان می‌شود بلکه آنها را با فرآیند از تولید به مصرف، فروش و بازاریابی آشنا می‌کند.
مدیر آموزش و پرورش گچساران چند مهارتی بودن در زندگی فعلی را ضروری خواند و اظهار داشت: شرایط لازم برای عرضه دست ساخته‌های دانش آموزان باید فراهم شود زیرا با فروش این کالاها انگیزه دانش‌آموزان برای کار و تلاش بیشتر می‌شود.
پورالحسینی گفت: استقلال و خودکفایی زمانی در کشور اتفاق می‌افتد که کارآفرینان و نوآوران در نظام آموزشی امکان رشد و پرورش پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه باید این باور را برای دانش‌آموزان تبیین کنیم که یک جامعه توسعه یافته نیازمند نیروی انسانی خلاق است و نیروی تحصیل کرده جویای کار، نماد توسعه یافتگی نیست، افزود: مهارت‌های حرفه‌ای یک ضرورت برای مشارکت فعال زنان در جامعه است.
پورالحسینی خاطر نشان کرد: یکی از معیارهای توسعه یافتگی کشور‌ها، میزان مشارکت زنان است و اکنون نگاه جهان، بیشتر به سوی زنان معطوف شده است زیرا زن به عنوان نیروی فعال و سازنده، تأثیر بسیاری در روند توسعه و افزایش کمّی و کیفی نیروی انسانی آن جامعه خواهد داشت.
 

 
 
 
 
 
 


کد مطلب: 228510

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/228510/راه-اندازی-بازارچه-کارآفرینی-دست-سازه-های-دانش-آموزی-شهرستان-گچساران-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1