کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کلنگ‌زنی بزرگترین بازار «سنتی و گردشگری» کشور در یاسوج (+تصاویر)

19 بهمن 1395 ساعت 13:57


ظهر امروز با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور عملیات اجرایی بزرگترین بازار سنتی، محلی و گردشگری کشور در یاسوج کلنگ‌زنی شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، صبح امروز با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاونین وی، شهردار و اعضای شورای شهر یاسوج بزرگترین «بازار سنتی، محلی و گردشگری کشور» کلنگ‌زنی شد.
شهردار یاسوج در این آئین گفت: این بازار به وسعت دو هکتار و با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومانی اجرا می‌شود.
وی افزود: این بازار با معماری زیبا و اسلامی و در یک طبقه احداث و ۷۰۰ واحد تجاری را شامل می‌شود.
شهردار یاسوج دراین مراسم گفت: ایجاد بازار سنتی حرکتی در راستای تامین حقوق شهروندی ، ارتقاء شاخص های گردشگری وتوریستی است.
محمد علی جاوید افزود: ساخت این بازار به شهر یاسوج هویت گردشگری وتوریستی می دهد ومحلی برای ارایه صنایع دستی و تولیدات هنرمندان استانی است.
وی اظهار داشت: ساماندهی جمعه بازار وبازارهای روز که به هویت شهریاسوج خدشه وارد می کنند از جمله اهدافی که در این پروژه دنبال می شود.
وی بیان کرد: برای این پروژه بخش خصوصی  مشارکت مشارکت کرده و شهرداری یاسوج از این پروژه حمایت و پشتیبانی می‌کند.
جاوید تصریح کرد: جمعه بازارفاقد ایمنی، فاقدهویت، استاندارد شهرسازی وپروانه کسب و پیشه بوده که با ساماندهی آن تحولی در ساختار اقتصادی فعالان صنوف مختلف ایجاد خواهد شد .
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در این آئین با بیان اینکه این بازار به اشتغال جوانان کمک خواهد کرد، گفت: بازار بزرگ سنتی، محلی و گردشگری یاسوج با نگاه معماری اسلامی و ایرانی به الگویی در کشور تبدیل خواهد شد.
اجازه نخواهیم داد حقوق شهروندان پایمال شود
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت : اشتغال پایدار محور توسعه استان بوده که در این پروژه  دنبال می شود .
موسی خادمی با تقدیر از سرمایه گذاری دراین پروژه افزود: دولت و استانداری از پروژه هایی که به اشتغال ، زیبایی شهر وحقوق شهروندی بیانجامد پشتیبانی می کند.
وی با اشاره به اینکه جمعه بازار فاقد ایمنی وهویت اسلامی و شهروندی است تصریح کرد: اجازه نخواهیم در پروژه بازار بزرگ گردشگری حقوق شهروندان پایمال شود.
فرماندار شهرستان بویراحمد نیز گفت: شهر یاسوج از پتانسیل بالایی در بخش های گردشگری، توریستی برخورد بوده ونیازمند توجه دولت است.
محمد کاظم نظری افزود: وجود رودخانه های پرآب زمینه برای رونق گردشگری وتوریستی با کاربریهای اقامتی، پذیرایی و رفاهی فراهم کرده است.
وی اظهار داشت: درخصوص جمعه بازار دولت نظارت جدی برساخت بازار بزرگ گردشگری خواهد کرد.
وی تصریح کرد: از ساماندهی جمعه بازار حمایت کنیم تا این معضل مرتفع شود.


کد مطلب: 228209

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/228209/کلنگ-زنی-بزرگترین-بازار-سنتی-گردشگری-کشور-یاسوج-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1