کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایلامی راه رفته «چمن» را نرود

16 بهمن 1395 ساعت 12:43


کمال صالحیان‌فر
عزل چمن از ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اگر چه خیلی دیر ولی در هر صورت اندکی امیدواری و رضایت را در میان حامیان دولت در پی داشت. منتقدین چمن معتقد بودند او اگر چه با پرچم اصلاح طلبی به این جایگاه رسیده است اما در طول سه سال صدارت خود همسویی و همراهی با نیروهای سیاسی دولت را نداشته است و بیشتر با نمایندگان مجلس هماهنگ بوده است. البته وقتی نیروی جایگزین چمن معرفی شد خیلی ها با شک و تردید به استقبال این انتصاب رفتند چرا که بر این باور بودند کسی که در دولت قبل مسئولیت داشته است بعید است بتواند کامل با این دولت همراه باشد دقیقا شبیه آقای دکتر چمن.
صحبت‌های موسی خادمی در مراسم تودیع چمن و معارفه ایلامی نیز نشان داد که او احتمالا نگران همین موضوع است.
حالا نیز درج برخی زمزمه‌های از درون این سازمان عریض و طویل به خوبی نشان می‌دهد که نگرانی خادمی و دیگر نیروهای طرفدار دولت بی ربط هم نبوده است.
ایلامی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با لابی و فشار زیاد آمده است تا به کلاف سردرگم علوم پزشکی سر و سامان دهد و از نیروهایی که در این یازده سال کوچکترین وقعی به آنها داده نشده است توجه کند اما گویا نقطه هدف مدیر جدید و همه مشورت و جهت گیری در این مجموعه به هماهنگی و تعیین تکلیف از سوی نمایندگان خلاصه شده است.
معمولاً در نوع تعامل مدیران با نمایندگان همیشه دو پیش فرض توصیه می شود: ۱- احترام به اصل تفکیک قوا و ۲- مشورت و احترام به نمایندگان جهت تسریع در انجام امور.
پس با در نظر گکرفتن این دو اصل باید گفت: آقای دکتر ایلامی  و یا هر مدیری دیگر در این دولت و دولت های دیگر باید تنها در مقابل مردم و سیاست های و شعارهای دولت متبوع خود پاسخگو باشند.
از سوی دیگر اگر قرار هم بر هماهنگی با نمایندگان محترم است این هماهنگی باید با نماینده ای باشد که از دولت دفاع می کند و با دولت هماهنگ است و یا حداقل علیه دولت نیست.
به طور مثال اخیرا آقای زارع نماینده محترم مردم شریف شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس دهم شورای اسلامی از جبهه مردمی انقلاب اسلامی  که یک جبهه کاملاً اصولگرا وصرفا برای جبهه گیری و معرفی کاندید عیله روحانی تشکیل شده است حمایت کرده است پس عملا ایشان  و نیرویی که ایشان معرفی می کنند نمی توانند نیروی همسو با دولت باشند .
مورد آقای عدل هاشمی‌پور حتی از این مورد نیز جای تامل بیشتری دارد چون ایشان همیشه یک نیرو در منتهی علیه جریان اصولگرایی بوده است و اگر چه مورد لطف و تفقد بسیاری از اصلاح طلبان شهرستان قرار گرفت اما این اتفاق چیزی از موضع و گذشته اقای هاشمی پور کم نمی کند.
با این اوصاف در طول کمتر از یک سال گذشته که آقای «هاشمی‌پور» به مجلس راه پیدا کرده است مدیران محترم استان حتی بالاتر از هماهنگی با نمانیدگان دنبال اجرای منویات کامل نمانیدگان در عزل و نصب ها و سایر امورات هستند. ولی حداقل درجایی به اسم دانشگاه علوم پزشکی انتظار می‌رود که نوع برخورد آقای ایلامی علمی و منطقی باشد و ضمن احترام به نمایندگان محترم شایسته سالاری و همراهی با دولت را در انتصابات خرد و کلان اصل قرار دهد.
به هر حال یکی از دلایل جابجایی چمن با ایلامی عدم توجه و عدم استفاده ازنیروهای شایسته توسط چمن بوده است که حالا انتظار می رود اقای دکتر ایلامی به این مهم توجه کنند و ضمن خواستن عذر معاونان و مسئولینی که باید خیلی پیش از این عذرشان خواسته میشد عذرشان خواسته شود ولی در این جابجایی  این نکته در صدر اهمیت باشد که نیروهای جدید حتما شرایط  و ویژگی های لازم را داشته باشند و نه اینکه تنها به یک مولفه نزدیکی به نمایندگان اصولکرای بویراحمد و کهگیلویه بها داده شود.


کد مطلب: 227235

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/227235/ایلامی-راه-رفته-چمن-نرود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1