کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حکمتی‌اصل: وظیفه پرستاری سنگین و ارزشمند است / عدم نظارت بر ساخت و سازهای غیراصولی یاسوج را به پرتگاه می‌برد

17 بهمن 1395 ساعت 9:37


یک کارشناس مسائل شهری و اجتماعی گفت: عدم نظارت شهرداری و شورای شهر یاسوج و سایر دستگاه‌های مربوطه بر ساخت و سازهای غیر اصولی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را دچار مصائب سنگینی خواهد کرد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، آزیتا حکمتی‌اصل صبح امروز در نشست مشترک جمعی از صاحبان شرکت‌های مهندسی و عمرانی که در یاسوج برگزار شد با تبریک دهه فجر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک میلاد حضرت زینب(سلام‌الله علیها) و روز پرستار، اظهار کرد: حضرت زینب (سلام‌الله علیها) در حادثه کربلا پرستاری از بیماران و مصیبت‌زادگان اهل بیت و امام زمانش حضرت امام سجاد(ع) را در کنار رسالت نگهداری از نهضت حسینی را بر عهد داشت.
حکمتی‌اصل در ادامه با بیان اینکه پرستاری وظیفه سنگین و ارزشمندی است، تصریح کرد: پرستار متعهد با صبر و حوصله و با گذشتن از سرمایه‌گران‌بهای خود که همان عمرش می‌باشد، برای نجات و سلامت دیگران تلاش می‌کند و چنین کاری از عهده هر کس بر نمی‌آید.
وی افزود: روز پرستار را به همه پرستاران نظام اسلامی بویژه پرستاران شهر یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد تبریک می‌گویم.
این کارشناس شهری در ادامه اظهارات خود با اشاره به وجود ساختمان‌های غیر ایمن در سطح شهر یاسوج، اظهار کرد: ساخت و سازهای غیراصولی در شهر یاسوج روز به روز رو به افزایش است و متأسفانه به دلیل عدم نظارت و سهل‌انگاری شهرداری و اعضای شورای شهر یاسوج و سایر دستگاه‌های مربوطه این مسئله ضربه مهلکی بر پیکره شهر خواهد زد.
حکمتی‌اصل در ادامه تصریح کرد: بیخ گوش اعضای شورای شهر یاسوج ساخت و سازهای غیراصولی و غیرمجاز بدون رعایت قوانین و ضوابط شهرسازی و نکات فنی احداث شده‌اند که در واقع این کار شهر را خفه خواهد کرد.
وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ ساختمان غیرایمن در یاسوج داریم، اضافه کرد: اعتراف مسئولان فنی و عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد به ساخت  سازهای غیرمجاز در شهر یاسوج و اطراف آن نشان از فاجعه‌ای است که شورای فعلی شهر یاسوج بر روی آن چشم پوشانده‌اند.
این کارشناس در ادامه اظهارات خود می‌گوید؛ وظیفه اصلی شورای شهر نظارت است و چیزی که از سوی اعضای شورای شهر یاسوج فراموش شده و گاهی وقت‌ها می‌بینیم که به دلیل عدم نظارت کارهای غیراصولی همانند ساخت و سازهای غیرمجاز انجام می‌گیرد.
حکمتی‌اصل افزود: خیلی جای تعجب است که مسئولان شهر و فنی از ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی می‌نالند و یاسوج در این مسئله رتبه اول دارد و از طرفی باز هم شاهد این نوع ساخت و سازها هستیم.
وی ادامه داد: شهر یاسوج که از زیبایی‌های خدادادی بهره برده است، رفته رفته در صورت عدم چاره‌اندیشی این شهر چهره زشتی به خود می‌گیرند و آیندگان نیز ما را مواخذه خواهند کرد.
این کارشناس در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: توجه به مقوله فرهنگ راه توسعه درست و منطقی شهر و جامعه است. متأسفانه در امورات شهری جای کارهای فرهنگی خالی است، صدا و سیمای ما می‌توانست به کمک شهرداری و شورای شهر خیلی از مسائل شهر را فرهنگ‌سازی کند و مشارکت مردم را در ساخت هر چه بهتر شهر بالا ببرد.
وی با ابراز تأسف از کم‌توجهی به مقولات فرهنگی، گفت: عدم آگاهی از قوانین، مقررات شهری و ضوابط شهرسازی نیز مشکلاتی را برای شهر و حتی مسئولان ایجاد خواهد کرد که راه پیشگیری این مشکلات فرهنگ‌سازی است.
 


کد مطلب: 227173

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/227173/حکمتی-اصل-وظیفه-پرستاری-سنگین-ارزشمند-عدم-نظارت-ساخت-سازهای-غیراصولی-یاسوج-پرتگاه-می-برد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1