کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افتتاح ۱۳۵۷ هکتار از اراضی دشت امامزاده جعفر گچساران

10 بهمن 1395 ساعت 2:53


.

جعفر گوهرگانی عصر امروز در نشست کارگروه بهره‌برداری آب استان اظهار کرد: سامانه نوین آبیاری ۲۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب و ۴۳ میلیارد و ۵۰۰۰ نیز اعتبار از محل سایر بوده که در سرجمع ۷۳ میلیارد تومان در این زمینه تزریق شده است.

به گزارش کبنانیوز و به نقل از فارس، وی بیان کرد: برای سیستم آبیاری و انتقال آب به روش‌های نوین آبیاری ۲۰ میلیارد به صورت نقدینگی و ۳ میلیارد از محل اعتبارات خزانه جذب شده که اعتبارات این بخش به صورت ۱۰۰ درصدی جذب شده و جزء استان‌هایی بودیم که به موقع اعتبارات اسناد خزانه را جذب کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای فاز اول طرح‌های نوین آبیاری گفت: امسال ۲۵۰۰ هکتار در این حوزه اجرا می‌شود و ۲۵۰۰ هکتار از سال گذشته مانده بود که اجرایی نشده بود که امسال ۱۳۰۰ هکتار از این طرح در منطقه مختار، کریک، عضنفرخانی گچساران، سرآبننیزباشت و سربیشه اجرا می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: فاز اول این طرح در منطقه کریک، مختار و امامزاده جعفر(ع) در دست اجرا است که ۹۰۰ هکتار از این طرح در دهه فجر افتتاح می‌شود.

گوهرگانی با اشاره به ارائه الگوی کشت در دشت لیشتر گفت: برای دشت‌‌های استان طرح الگوی کشت ارائه شده که این طرح با همکاری شرکت آب منطقه و ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها به منظور جلوگیری از هدرروی آب اجرا می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در پایان از افتتاح اراضی کشاورزی دشت امامزاده جعفر گچساران خبر داد و گفت: ۱۳۵۷ هکتار از اراضی ۳۵۰۰ هکتاری دشت امامزاده جعفر گچساران دهه فجر امسال با حضور مسؤولان استانی و کشوری افتتاح می‌شود.


کد مطلب: 225740

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/225740/افتتاح-۱۳۵۷-هکتار-اراضی-دشت-امامزاده-جعفر-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1