کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جمعه بازار یاسوج بستری برای فاجعه بزرگ / ایمن‌سازی ساختمان‌ها را در یاسوج جدی بگیرد

9 بهمن 1395 ساعت 21:27


یک کارشناس گفت: جمعه بازار شهر یاسوج با سازه‌های غیراصولی احداث شده و بستر حوادث ناگوار است.

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، آزیتا حکمتی‌اصل عصر در نشستی با عنوان « یاسوج- توسعه و شهر ایده‌آل»، با تسلیت شهادت جمعی از آتش‌نشانان کشورمان در حادثه پلاسکوی تهران، اظهار کرد: ایمن‌سازی ساختمان‌ها باید مورد توجه مسئولان و مردم قرار بگیرد و نباید برای ایمن‌سازی از هزینه‌ کردن‌ها خودداری کنیم.
حکمتی‌اصل با بیان اینکه باید علت حادثه پلاسکو تهران بررسی و ریشه‌یابی شود، گفت: در شهر یاسوج نیز باید با شناسایی ساختمان‌های که از ایمنی و استحکام بالایی برخوردار نیستند، تمهدیدات لازم را برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار انجام بگیرد.
این کارشناس مسائل اجتماعی و شهری با بیان اینکه مدیریت شهری باید فنی و تخصصی باشد، بیان کرد: شهر را باید تخصصی و فنی اداره کرد و نگاه‌های سیاسی در مدیریت شهری باعث خسارت‌های گاهاً جبران ناپذیری شده است که تا سال‌های سال باید عواقبش را تحمل کنیم.
حکمتی‌اصل افزود: یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد کمترین امکانات را برای مقابله با بحران‌ها و حوادث دارد که در این راستا نیز باید چاره‌ای اندیشیده شود.
وی در ادامه با اشاره به برخی از کارهای انجام گرفته در شهر یاسوج، بیان کرد: جمعه بازار شهر یاسوج با سازه‌های غیراصولی احداث شده است و هر لحظه ممکن است به دلیل استفاده از بخاری‌های برقی و نفتی، در این مکان حادثه و یا اتفاقی رخ دهد و از طرفی شاهد به دلیل موقعیت آن و بار ترافیکی که در این نقطه است، خدمات رسانی در مواقع ضروری هم با مشکل مواجه می‌شود.
این کارشناس گفت: مکان‌های عمومی در شهر یاسوج با مشکل پارکینگ روبرو هستند که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، می‌بینیم که شهر گره‌های کور ترافیکی خواهد خورد.
حکمتی‌اصل گریزی به انتخابات شورای اسلامی شهر زد و گفت: باید به دور از هر نگاه طایفه‌ای و قومی در این انتخابات مشارکت داشته باشیم و با چشم‌های باز افرادی در این جایگاه قرار بگیرند که مرحمی بر دردهای این شهر باشند.


کد مطلب: 225693

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/225693/جمعه-بازار-یاسوج-بستری-فاجعه-بزرگ-ایمن-سازی-ساختمان-ها-جدی-بگیرد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1