کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتقاد «زارعی» از موازی کاری‌های فرهنگی

13 بهمن 1395 ساعت 13:52


 
رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تاکید بر اینکه انقلاب و نظام ما یک انقلاب فرهنگی است، گفت: پیوست فرهنگی نیاز ضروری برای رسیدن به دستاوردهای مطلوب در همه زمینه هاست .
به گزارش کبنا، غلام محمد زارعی، نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در دستگاه های اداری دنبال شود، برگزاری چنین نشست هایی به منظور تبادل نظر و گفتگو در راستای شفاف سازی مسائل است.
 
وی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با برنامه های مختلف، انتظارات و مراجعین بالای مردمی مواجه هستند، اظهار داشت: به همین دلیل هرچند تلاش کنند که مسائل و فعالیت ها اولویت بندی شود، ولی اولویت بندی مقدور نیست.
زارعی در ادامه، به شیوا و رساترین جمله ای که در حوزه فرهنگ شنیده اشاره و یادآور شد: رساترین جمله در حوزه فرهنگ را رهبر معظم انقلاب بیان و فرمودند: «فرهنگ مثل هوا و اکسیژنی است که ما در حال استنشاق آن هستیم».
رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: اگر این هوا سالم باشد جسم ما سالم بوده و اگر آلوده باشد، بیماری به جسم وارد خواهد شد و این پیکر را از حرکت یاز می دارد.
وی ضمن تاکید بر اینکه انقلاب و نظام ما یک انقلاب فرهنگی است و در دین ما فرهنگ زیربنا بوده و دیگر مسائل روبناست، ادامه داد: به همین دلیل اعتقاد داریم و بزرگان نظام تاکید دارند هر کاری برای به نتیجه رسیدن دستاوردهای مطلوب مردم و در راستای طرح و اهداف نظام، باید پیوست فرهنگی داشته باشد.
زارعی، ضمن اذعان به اینکه حتی کارهای عادی ما در جامعه که تعریف شده و به نظر ناچیز می آیند باید پیوست فرهنگی داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر کارها در حد و اندازه پیوست فرهنگی داشته باشند، قطعا مطلوب خواهد بود؛ ولی اگر این پیوست را نداشته باشند، نمی توان گفت مطلق خوب نیست؛ ولی عموما با دستاوردها و اهداف مورد نظر فاصله دارند.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: وقتی همه بر این باوریم که فرهنگ مثل اکسیژن است و فعالیت ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند، باید به سمت تعبیه ساز و کارهایی که بتواند حوزه فرهنگ را تقویت و این ماموریت سنگین را به سرانجام برساند باشیم.
وی ضمن انتقاد نسبت به موازی کاری در فعالیت های فرهنگی، گفت: باید نسبت به فرصت، زمان و هزینه ها حساس بود و دستاوردهای مطلوب را مدنظر قرار داد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در زمینه اوقات فراغت، حجاب و عفاف و دیگر فعالیت ها موازی کاری مشهود بوده و این موضوع به کارکرد فرهنگی لطمه وارد می کند.
زارعی، با اشاره به اینکه معتقدیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متناسب با مسئولیت، ماموریت و جواب دهی به سوالات نمایندگان باید اختیارات، فعالیت ها و امکانات ان تجمیع شود، خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق پیش بیاید بخشی از دغدغه ها در این راستا حل و فصل می شود.
وی مشکلات معیشتی کارکنان را مشابه در سراسر کشور دانست و گفت: باید متخصصین، مسئولان و کارشناسان در این زمینه آسیب شناسی لازم را داشته باشند.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را یکی از دستگاه های نظام اسلامی دانست و عنوان کرد: ما در کنار دغدغه ها در قبال نظام، انقلاب و شهدا مسئولیت داریم.
زارعی، ضمن تاکید بر اینکه این مسئولیت ناشی از تفکر و وظیفه انقلابی ماست، بیان داشت: باید مسئولیت خود را قدر بدانیم و در حوزه وظایف خود با روحیه و تفکر انقلابی به فعالیت ادامه دهیم.
وی با بیان اینکه سه جنگ را پشت سر گذاشتیم، خاطرنشان کرد: یکی از جنگ ها، جنگ تحمیلی بود که همه کشورها در یک صف و نظام جمهوری اسلامی در صف دیگر قرار داشت و تجربه های موفق ما هم ناشی از دوران دفاع مقدس است.
این نماینده مجلس، اضهار داشت: جنگ دوم ما در جبهه جنگ نرم بود و دشمنان با همه ابزارهای خود به فکر ضربه زدن به نظام اسلامی ایران و ارزش های آن بودند که به لطف خداوند در این زمینه موفق نخواهند شد.
زارعی، سومین جنگ را جنگ اقتصادی عنوان و تصریح کرد: دشمنان در این زمینه با تحریم های مختلف در صدد به زانو درآوردن نظام، انقلاب و مردم بودند که به فضل الهی و با ایستادگی مردم تاکنون توفیقی در این زمینه نداشتند.
وی به مجتمع فرهنگی و تالار یاسوج به عنوان بزرگ ترین تالار جنوب کشور با ۲۳ هزار متر مربع زیربنا اشاره کرد و گفت: این مجتمع در کشور کم نظیر بوده و همه بر این باوریم که این مجموعه باید به یک مجتمع پایلوت پایه ای در جنوب کشور تبدیل شود.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، گفت:  در مقطعی که به عنوان نماینده حضور داشتم از ۲۰۰ میلیارد ریال که پیمانکار فعالیت انجام داد، حدود ۸۰ میلیارد ریال به پیمانکار پرداخت شد، ولی در سال های گذشته و تا پایان سال ۹۵ افزون بر ۳۴۰ میلیارد ریال یا پرداخت شده یا در مرحله پرداخت قرار دارد و در بودجه سال آینده ردیف خوبی برای این تالار پیش بینی شده که با پیگیری های وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بخشی از دغدغه ها به حداقل می رسد.
زارعی در این نشست قول همکاری و صحبت با مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رفع یا به حداقل رساندن مشکلات و موضوعات مطرح شده از طرف کارکنان این اداره کل را داد.
شایان ذکر است، کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست پایین بوده حقوق و دستمزد کارکنان نسبت به سایر دستگاه ها، بحث استخدام و تبدیل وضعیت، معیشت، توجه به فضاهای فرهنگی، نبود بودجه قرآنی و پایین بودن بودجه اداره کل را از جمله مشکلات فردی و اداری بیان کردند.


کد مطلب: 225352

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/225352/انتقاد-زارعی-موازی-کاری-های-فرهنگی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1