کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بکارگیری فله‌ای ۹۰ نیرو در دانشگاه یاسوج + اسامی

7 بهمن 1395 ساعت 1:26


در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری پیرامون جذب و استخدام نیروها آمده است که «عدالت محوری در جذب، تداوم خدمت و ارتقای منابع انسانی» و « بهبود معیارها و روزآمدی روشهای گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ نظری‌ها و نگرش‌های سلیقه‌ای و غیرحرفه‌ای» بکار گرفته شود، اما متأسفانه برخی از مدیران و روسای استان کهگیلویه و بویراحمد در جذب و استخدام نیروها این مسئله را رعایت نکردند و صرفاً بر اساس سلیقه و نظرات شخصی افرادی را به شکل (قراردادی معین، قراردادی موقت و شرکتی) بکار گرفته‌اند و از طرفی برای آنها بیمه بیکاری، حقوق بر اساس قانون کار و سایر مزایای کارمندی در نظر گرفته و پستی در یک سازمان اشتغال می‌شود و دیگر فرصت برای سایر تحصیل‌کردگان و نخبگان این استان جهت جذب در ادارات دولتی فراهم نمی‌‍شود.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، بکارگیری و استخدام افراد بدون رعایت قانون و ضوابط در برخی از ادارات کهگیلویه و بویراحمد تا به حدی پیش رفته است که ائمه جمعه استان و برخی از نخبگان سیاسی و اجتماعی نیز آن را در خطبه‌های نماز جمعه و سایر تریبون‌ها فریاد زده‌اند.
**آقایان قلم به دست بیایید برای استخدام‌های بی‌ضابطه و فله‌ای و قومی و باندبازی و جناحی وقت‌ بگذارید
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر امام جمعه کبگیان در باره استخدام‌های فله‌ای می‌گوید؛ الان مشکلات مملکت سخنرانی‌ها نیست مشکل مردم بیکاری جوانان است که دار و ندارشان را خرج تحصیل فرزندانشان‌ کردند و با مدارک بالا کارگری می‌کنند.

وی اضافه کرد: آقایان قلم به دست بیایید برای استخدام‌های بی‌ضابطه و فله‌ای و قومی و باندبازی و جناحی وقت‌ بگذارید که سنگ طایفه‌گری به سینه زدن به درد ملت نمی‌خورد و چرا مردم در طوایف مختلف را رودروی هم قرار می‌دهید که به جان‌ هم بیفتند.

**مسئولانی که به راحتی و خارج از ضابطه و بدون آزمون نیرو استخدام می‌کنند باید عزل شوند
حجت الاسلام سید نصیر حسینی امام جمعه دهدشت نیز در این باره با اشاره به اینکه استخدام‌های بدون ضابطه قانونی خیانت به مردم، نظام و قانون است، تصریح کرد: این نوع استخدام‌ها سبب نارضایتی عمومی می‌شود و استخدام‌هایی که به صورت فله‌ای و خارج از قانون اتفاق می‌افتد، خیانت است.
حسینی با اشاره به اینکه در شهرستان و استان جوانان تحصیل کرده بیکار زیادی داریم، افزود: این جوانان و مردم خواهان این هستند که اگر جذب و استخدامی وجود دارد باید عادلانه باشد و بر اساس رابطه خویشاوندی و مسائل دیگر نباشد.
وی با اشاره به اینکه در بحث استخدام‌ها باید ضابطه‌مند عمل شود، خاطرنشان کرد: در حالی که متاسفانه برخی حرکت‌های خلاف قانون دارد اتفاق می‌افتند و بعضی گریزگاه‌هایی پیدا کرده‌اند که از این گریزگاه‌ها تحت عنوان کار شرکتی مشغول کار می‌شوند و بعد از مدتی در ادارات استخدام می‌شوند که این خطای بزرگی است. باید مسئولان زیربط و دستگاه‌های امنیتی با این مسئله به طور جدی برخورد و کسانی که در این امر دخالت دارند به طور جدی با آن‌ها برخورد شود. مسئولانی که به راحتی و خارج از ضابطه و بدون آزمون نیرو استخدام می‌کنند باید عزل شوند تا جلوی خطا‌ها و حرکت‌های متجاوزکارانه آینده گرفته شود.
کسی که در تصدی مسئولیت خویش به مردم خیانت کند و حقوق دیگران را تضییع کند در واقع به نظام  اسلامی خیانت کرده
خواجه‌پور امام جمعه مارگون در رابطه با استخدام‌های فله‌ای و برخی بی‌عدالتی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد گفت: کسی که در تصدی مسئولیت خویش به مردم خیانت کند و حقوق دیگران را تضییع کند در واقع به نظام مقدس جمهوری اسلامی و به امام و شهدا خیانت کرده و قطعا به عذاب الهی قبل از عذاب آخرت گرفتار می‌شود.
حتی اگر یک مورد هم باشد، قطعا برخورد می‌کنیم
حجت‌الاسلام مزارعی رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از طریق واحدهای نظارتی به موضوع استخدام‌های فله‌ای ورود کرده‌ایم که اگر چنانچه این خبر منتشر شده صحت داشته باشد حتی اگر یک مورد هم باشد، قطعا برخورد می‌کنیم.
برای فرار از زیر فشار استخدام‌های فله‌ای ائمه جمعه را به تخریب متهم می‌کنند
 
 حجت‌الاسلام عبودی امام جمعه باشت نیز در این باره می‌گوید: برخی برای فرار از زیر فشار استخدام‌های فله‌ای ائمه جمعه را به تخریب متهم می‌کنند.
 
روشنگری حق رسانه‌ها است
به گزارش کبنا، حبیب‌الله پیشوا عضو هیئت منصفه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد و وکیل پایه یک دادگستری با تاکید بر اینکه استخدام‌های فله‌ای در برخی از ادارات این استان پذیرفتنی نیست گفت: رسانه‌ها در این زمینه به وظیفه روشنگری خود عمل کردند.


پیشوا اظهار داشت: به طور حتم استخدام‌های فله‌ای برخی مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد کار بدی بوده زیرا طی چند سال گذشته به ندرت دیدم دستگاه‌های اجرایی نسبت به آگهی استخدام اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه وظیفه رسانه روشنگری افکار عمومی است عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بند ۲ و ۳ قانون خدمات اداری بر استخدام‌های ضابطه‌مند تاکید داشته‌اند و ماده ۳۲ به میزان ۱۰ درصد پست‌های خالی ادارت را اجازه بکارگیری نیرو در قالب قرارداد کار معین را داده است.
این وکیل دادگستری ابراز کرد: در صورتی کار بی‌ضابطه‌ای انجام شود باید این حق را به رسانه‌ها برای روشنگری داد و آنان را تشویق کرد و خبرنگاران نباید مسائل را با دید سیاسی و منطقه‌ای نگاه کنند زیرا این نوع رویکرد نیز مردود است.

 
به گزارش کبنا، متأسفانه برخی از نیروهای قراردادی و شرکتی دانشگاه یاسوج با مراجعه به پایگاه خبری کبنانیوز اعلام کرده‌اند ما را با سابقه ۱۵ و ۱۳ ساله از دانشگاه اخراج و از آن طرف آشنایان خود را بکار گرفته‌اند.
یکی از نیروهای اخراجی دانشگاه یاسوج گفت: بنده دو فرزند دارم و هیچ منبع درآمدی هم ندارم مرا به جرم اینکه می‌گویند با فلان کاندیدا بودی اخراج کردند و اکنون آشنایان خودشان را جای ما بکار گرفته‌اند.
این فرد اضافه کرد: من هیج منبع درامدی ندارم و برای مخارج خانواده‌ام درمانده و شرمنده هستم، لطفاً برای ما کاری انجام بدهید، چرا که دیگر ناله‌مان به جایی نمی‌رسد.
 
به گزارش کبنا افراد زیر در دانشگاه یاسوج بنا بر سفارش افراد صاحب نفوذ، رئیس و معاونین آن دانشگاه در شرکت‌ها به شکل شرکتی و قراردادی بکار گرفته شدند که انتظار می‌رفت برای جذب و بکارگیری افراد در ادارات و دانشگاه‌ها بر اساس عدالت انجام می‌گرفت.
 
 
۱-(ر-ق)
۲-(ز-ظ)
۳-(م-ع)
۴-(س-ه)
۵-(م-ا)
۶-(ا-م)
۷- (ع-د)
۸-(م-ه)
۹-(س-ز)
۱۰-(ف-پ)
۱۱-(ف-ک)
۱۲-(الف-الف)
۱۳-(الف-ی)
۱۴-(ز-د)
۱۵-(س-ن)
۱۶-(و-ک)
۱۷-(س-ن)
۱۸-(الف-ن)
۱۹-(س-م)
۲۰-(ی-م)
۲۱-(ف-ح)
۲۲-(ک-الف)
۲۳-(ف-ج)
۲۴-(ف-چ)
۲۵-(س-الف)
۲۶-(م-الف)
۲۷-(س)
۲۸(د)
۲۹(ن)
۳۰-(پ)
۳۱-(ب)
۳۲-(ص-و)
۳۳-(ح)
۳۴-(م-ح)
۳۵-(ش-م)
۳۶-(ز-ب)
۳۷-(ع-د)
۳۸-(م-ج)
۳۹-(ج-ی)
۴۰-(م-ع)
۴۱-(م-ک)
۴۲-(ص-ن)
۴۳-(م-ع)
۴۴-(ف-ج)
۴۵-(س-الف)
۴۶-(س-ح)
۴۷-(م-ب)
۴۸-(ن-ق)
۴۹-(الف-ک)
۵۰-(الف-ن)
۵۱-(ه-ج)
۵۲-(خ-ش)
۵۳-(ع-ب)
۵۴-(م-ر)
۵۵-(ه-پ)
۵۶-(م-الف)
۵۷-(الف-م)
۵۸-(ج-ب)
۵۹-(الف-ی)
۶۰-(الف-ح)
۶۱-(ط-س)
۶۲-(ز-ق)
۶۳-(م-ر)
۶۴-(م-ش)
۶۵-(ک-ش)
۶۶-(الف-ن)
۶۷-(ع-ب)
۶۸-(س-خ)
۶۹-(الف-ه)
۷۰-(ی-ن)
۷۱-(س-ن)
۷۲-(س-م)
۷۳-(ص-ن)
۷۴-(م-ر)
۷۵-(م-پ)
۷۶-(م-ه)
۷۷-(ق-ت)
۷۸-(ع-ت)
۷۹-(ش-ع)
۸۰-(ه-ح)
۸۱-(الف-ن)
۸۲-(ش-گ)
۸۳-..
۸۴-..
۸۵-..
۸۶-..
۸۷-..
۸۸-..
۸۹-..
۹۰-..
 
کبنانیوز این خبر را صرفاً در راستای اصلاح، روشن و شفاف‌سازی امور منتشر کرده است و این پایگاه خبری آمادگی درج پاسخ کامل مسئولان دانشگاه یاسوج را دارد.
 


کد مطلب: 225335

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/225335/بکارگیری-فله-ای-۹۰-نیرو-دانشگاه-یاسوج-اسامی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1