کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خواست از شهردار و شورای یاسوج برای معضلی که گریبان‌گیر همه شده

27 دی 1395 ساعت 9:30


یکی از شهروندان یاسوجی با ارسال نامه‌ای از شهردار و شورای اسلامی شهر یاسوج در ارتباط با ساخت و سازها در شهر یاسوج درخواستی کرده است که عیناً برای اطلاع خوانندگان منتشر می‌شود.

متن این نامه به شرح زیر است؛

shora.yasuj.021
استاندار محترم کهگیلویه و بویرحمد
شهردار محترم یا سوج
رئیس محترم نظام مهندسی
رئیس و اعضای محترم شورای شهر یاسوج
با سلام و دعای خیر
احتراماً همانگونه که مستحضرید وضعیت ساخت و ساز در شهر یاسوج  به گونه‌ای است که با وجود تعاریف و مقررات مثلاً برای زمینی حدود سیصد متر در منطقه راهنمایی مجوز پنج طبقه با شصت درصد اشغال داده می‌شود ولی در تمام ساختمان‌ها و ساخت و سازها خلافی گسترده داشته و داریم و بخش عمده‌ای از در آمد شهرداری و نظام مهندسی هم از این طریق است و همه اینها بسته به فرد و نفوذش با قیمت‌های مختلف نهایتاً در کمیسیون ماده صد حل و فصل و مجوز انها صادر می‌شود و تا اینجای کار بحثی نیست!
مشکل از آنجایی هست که فرد مجبور می‌شود طبق مقررات یک نقشه قانونی (برای شهرداری و نظام مهندسی طبق قانون و مقررات) و یک نقشه برای اجرای ساختمان طراحی بکند و از این طریق صرف وقت و هزینه های زیاد دوباره کاری برای مردم و ترافیک رفت و آمدی برای شهرداری و نظام مهندسی و مردم (چیزی که در جهان سوم مبنای محاسباتی و ارزش محاسبه ندارد) به همراه دارد. علاوه بر همه اینها آثار زیان‌بار محیط زیستی در صرف کاغذ و واردات کاغذ و خرابی دستگاه‌های چاپ به کشور  را داریم  که خود جای تامل دارد.
پیشنهاد می‌شود با این قضیه به صورت واقعی برخورد شود و راه حل اینکار این است که یا اینکه واقعا جلوی هرگونه تخلف گرفته شود که عملاً امکان آن وجود ندارد و یا مقررات را تغییر دهند که مقداری تغییر مقررات ساده تر به نظر می‌رسد. اما از آنجائیکه بخش اعظم در آمد شهرداری و نظام مهندسی از این طریق است، و با چراغ سبز خود این دو نهاد صورت می‌گیرد، پیشنهاد می‌شود واقع گرایانه و با شهامت به قضیه برخورد شود و اجازه داده شود نقشه اجرایی (که در نهایت انجام می‌شود) به شهرداری و نظام مهندسی تحویل و از هرگونه اصلاح و صرف هزینه و وقت مردم به جد جلوگیری شود.
این واقعا یک معضل جدی و اساسی در شهر ما و گریبان همه را گرفته، درخواست دارم یک تجدید نظر جدی در این قضیه صورت گیرد و واقع بین باشیم تا از هر گونه دوباره کاری (تهیه و تحویل نقشه‌هایی اولیه و ثانویه و رفت و آمدها و هزینه ها جلوگیری گردد).
شرافت همه ما در خدمت به خلق خداست و بیندیشیم که صلاح شهر و مردم در چیست و اگر قرار است مجوزی صادر شود و جریمه‌ای، در همین اول کار نقشه اجرایی برای یکبار تهیه و از مردم گرفته شود و جرایم آن طبق معمول در کمیسیون محاسبه گردد. به هیچ وجه این دلیلی نمی شود که رنگ قانونی به کار خلاف داده شود و به این بهانه این خسارت عظیم همچنان بر گرده نهادها و مردم قرار داده شود. هم چنان که بانک ها برای اجرای قنون بیمار گونه برای یک وام فاکتور صوری می‌گیرند و مردم را به زحمت می اندازند، دقیقا حکایت بردن نقشه اولیه به شهرداری و نظام مهندسی برای گرفتن پروانه است در صورتیکه نقشه اجرایی کاملا در همه ساختمان ها متفاوت خواهد بود.

با تشکر

یک شهروند که این مراحل را سپری نمود و درخواست یک جلسه اضطراری برای بررسی موضوع را دارم.
سید محمدعلی حیدری پور


کد مطلب: 223201

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/223201/خواست-شهردار-شورای-یاسوج-معضلی-گریبان-گیر-همه-شده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1