کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شهر یاسوج را با بحران ساخت و سازهای غیراصولی روبرو نکنیم

24 دی 1395 ساعت 17:13


یک کارشناس گفت: ساخت و سازهای غیراصولی در اطراف یاسوج در صورتی که ساماندهی نشوند، در آینده این شهر را با بحران مواجه می‌کند.hkmati

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، آزیتا حکمتی‌اصل عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یاسوج به دلیل افزایش بی‌رویه مهاجرت با معضل حاشیه‌نشینی مواجه است و این شهر اکنون حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که آسیب‌ها و مشکلات زیادی را در صورت نبود برنامه‌های مدون برای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رقم خواهد زد.
حکمتی‌اصل با بیان اینکه سیمای طبیعی شهر یاسوج نباید در فرایند توسعه زننده و زشت شود، ادامه داد: باید در ساخت و سازه‌ها به شکلی عمل، که سیمای طبیعی شهر حفظ شود و نباید جاذبه‌های طبیعی در این فرایند از بین برود.

وی با اشاره به اینکه وجود مناظر و آبشارهای طبیعی از ویژگی‌های ممتاز شهر یاسوج است، اظهار داشت: ساخت و سازهای غیراصولی در اطراف شهر یکی از معضلات اساسی یاسوج است که باید با اجرای برنامه‌های دقیق و مدیریت صحیح  این ساخت و سازهای اطراف شهر یاسوج را طوری ساماندهی کنیم که علاوه بر جلوگیری از یک بحران به چهره طبیعی شهر نیز ضربه وارد نشود.
این کار‌شناس مسائل اجتماعی و شهری تصریح کرد: نباید با ساخت و سازهای مدرن و نو چهره شهر را از حالت طبیعی آن خارج کنیم، چرا که فقط هتل‌ها و مکان‌های مدرن برای گردشگران و مسافران ذائقه پسند، نیست.
وی با بیان اینکه یاسوج پتانسیل‌های خوبی برای توسعه دارد، گفت:  توجه به این پتانسیل‌ها همانند؛ پارک جنگلی، آبشار و رود‌ها، توسعه زیرساخت‌های رفاهی این شهر را فراهم می‌کند و نباید در این مسیر از جذب سرمایه‌گذار و مشارکت‌های مردمی غفلت کرد.
حکمتی‌اصل بیان کرد: یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بیشتری برای ارائه خدمات دارد و برای گام برداشتن در این راه باید ابتدا چاره‌ای برای معضل ترافیک، ایجاد مراکز خرید بزرگ با مشارکت مردم در سطح شهر و توسعه حمل و نقل شهری بیندیشیم.

این کار‌شناس تاکید کرد: مناظر طبیعی اطراف یاسوج چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند، اما در درون گرفتار معضل ترافیک است که آرامش را از شهروندان سلب کرد.


کد مطلب: 222770

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/222770/شهر-یاسوج-بحران-ساخت-سازهای-غیراصولی-روبرو-نکنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1