کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آرزوی آیت‌الله هاشمی در ساعات پایانی عمر

21 دی 1395 ساعت 17:37


وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی درگفتگو با خبرنگاران گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی برای مردم عزیز و شریف ایران، چهره شناخته شده‌ای بودند؛ شاید دلیلش این باشد که تمام زندگی ایشان، صرف خدمت به مردم، مبارزه و تلاش برای احیای ارزش‌های اسلامی و اخلاقی، آزادی‌های فردی و اجتماعی، ارتقای معیشت مردم و استقلال کشور شد.
سید حسن قاضی زاده هاشمی افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تا آخرین لحظه عمرشان در مسیری حرکت کردند که آرزوی امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی بود و برای خدمت به مردم، هیچ تفاوتی بین روز آغاز و پایانی عمرشان وجود نداشت.
وزیر بهداشت که در آخرین روز حیات آیت الله هاشمی همراه وی بود، گفت: چند ساعت قبل از فوت آیت الله با ایشان جلسه داشتم. در آن جلسه گفتند آرزوی‌شان ساختن کشور، آرامش مردم، پیشگیری از دو قطبی شدن و تنازعاتی است که همیشه برای استقلال و پیشرفت یک کشور چون سمی مهلک عمل می‌کند.
قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی به واقع نماد روحانیت انقلابی و مخلص بود تصریح کرد: بزرگترین صفت‌شان «صبر» بود چه در مقابل افرادی که خدمت زیادی به آنها کرده بود و قدرشناس نبودند و چه درمقابل هم لباس‌های خودشان که در اخلاق، مروت و آموزه‌های دینی دیدگاهی متفاوت با ایشان داشتند.
وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی همیشه و به‌ویژه در آخرین روز زندگی که ناهار را در خدمت‌شان صرف کردم، آرزوهای زیبایی برای آینده کشور داشتند و مطمئن بودند که کشور از گردنه و مشکلات اقتصادی عبور خواهد کردادامه داد که در غروب سرد همان روز، روح آیت‎الله هاشمی به ملکوت اعلی پرکشید و او از میان ما رفت؛ اینک لازم است به خود آییم و از رفتن ایشان درس و عبرت بگیریم. راه او را بشناسیم و بدانیم اگر می‌خواهیم اسلام و انقلاب و آن‌چه شهدا برایش جان دادند، پابرجا بماند، باید رفتار، کردار و نگاه‌مان به یکدیگر را عوض کنیم. باید مهربان و صادق باشیم و به اهداف بزرگی مانند مجد و عظمت اسلام و کشور و ارتقای معیشت و رفاه مردم فکر و کار و تلاش کنیم.
وزیر بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: این تنها راه قدرشناسی از سال‌های طولانی تلاش و فداکاری قرآن شناسی مجاهد، مبارزی عالم و سیاستمداری مردمی و مردمدار است.


کد مطلب: 221983

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/221983/آرزوی-آیت-الله-هاشمی-ساعات-پایانی-عمر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1