کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعتراض صنف میوه‌ و تره‌بار به تصمیم شهرداری یاسوج / توزیع شیر رایگان در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

18 دی 1395 ساعت 17:17


خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
اعتراض صنف میوه‌ و تره‌بار شهر یاسوج به تصمیم شهرداری/ جابه‌جایی صنف‌ها به دلیل ایجاد آلایندگی
جمعی از فروشندگان میوه‌ و تره‌بار شهر یاسوج با تجمع در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد به تصمیم شهرداری یاسوج معترض شدند.
حدود ۲۰ نفر از فروشندگان میوه و تره‌بار مستقر در میدان شهدای نیروی انتظامی شهر یاسوج در اعتراض به تصمیم شهرداری یاسوج در مقابل درب استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسؤولان استان به مشکلاتشان شدند.
یکی از این فروشندگان بیان کرد: ۳۰ سال است که مجوز و پروانه کسب داریم و در این مکان مشغول به کار هستیم اما اخیر مسؤولان شهرداری یاسوج به دلیل آن که آلایندگی می‌نامند خواستار جابه‌جایی ما هستند.
تیموریان با بیان اینکه عوارض مالیات شهرداری، عوارض اصناف و مالیات را سر موقع پرداخت می‌کنیم، گفت: مغازه‌های مستقر در میدان شهدای نیروی انتظامی یاسوج را از ۲۰ تا ۳۰ میلیون رهن کرده‌ایم و ماهی ۲٫۵ تا ۴ میلیون هم اجاره پرداخت می‌کنیم که با این تصمیم شهردار کسب و کار ما از بین می‌رود.
وی بیان کرد: چندین خانوار از این مغازه‌ها نان می‌خورند و بیش از ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم از این راه مشغول به کار هستند و امرارمعاش می‌کنند.
تیموریان اضافه کرد: دستفروش‌هایی در این مکان با مجوز از شورای شهر ایجاد شده و باعث ایجاد ترافیک در این قسمت از شهر یاسوج شده اما شهرداری به جای ساماندهی این دستفروشان به مغازه‌داران و صنوف میوه‌و تره‌بار ظرف ۴۸ ساعت مهلت جابه‌جایی داده است.
احمدی یکی دیگر از این فروشندگان بیان کرد: شهرداری هیچ‌گونه نظارتی بر اجاره مغازه‌ها که از ۲٫۵ تا ۴ میلیون است ندارد ولی به ما می‌‎گوید که طبق بند ۲۰ ماده ۵۵ باید جابه‌جا شوید.
وی اضافه کرد: شهرداری صنوف میوه و تره‌بار را جزء صنوف آلاینده می‌داند در حالی که تعویض روغنی‌ها و تعمیرگاه‌ها صنف‌های آلاینده هستند.
بختیاری یکی دیگر از این افراد ادامه داد: به دامپزشکی، مرکز بهداشت و محیط زیست مراجعه کردیم و به ما گفتند که صنوف ما هیچ‌گونه آلایندگی ندارد و حتی این موضوع را کتبا به ما اعلام کرده‌اند.
وی با بیان اینکه اگر میوه و سبزی آلایندگی دارند پس مردم نباید از این محصولات استفاده کنند، افزود: ترافیک شهر یاسوج به دلیل وجود دستفروشان مستقر در پیاده‌روها است و شهرداری باید این موضوع را مدیریت کند.
بختیاری خاطرنشان کرد: امیدواریم مسؤولان استان برای این موضوع چاره‌ای بیندیشند تا بتوانیم مانند گذشته به کار و فعالیت خود ادامه دهیم.

دیدار مسئولان آموزش و پرورش با معلم بیمار
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد با فرهنگی که از بیماری چندساله بهبود یافته دیدار کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاونان توسعه مدیریت وپشتیبانی، دیدار مسئولان آموزش و پرورش با معلم بیمار بهبود یافتهپرورشی و فرهنگی، پژوهش وبرنامه ریزی و جمعی از کار‌شناسان اداره کل آموزش و پرورش استان با فرهنگی بهبود یافته از بیماری آقای منصور محمدحسینی در یاسوج دیدار کردند.
در این دیدار هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان با ابراز خرسندی از بهبود و سلامت کامل آقای محمد حسینی گفت: فرهنگیان سرمایه‌های عظیم جامعه‌اند که آینده کاری جامعه در دست آن‌ها است.
در این دیدار آقای محمد حسینی از دست اندرکاران آموزش و پرورش به پاس توجه به فرهنگیان به ویژه سرکشی از فرهنگیان بیمار تقدیر کرد.
منصور محمدحسینی دارای مدرک کار‌شناسی ارشد روان‌شناسی تربیتی، مدرس دانشگاه و دبیرستان‌ها، محقق و پژوهشگر، صاحب چندین مقاله در زمینه‌های روان‌شناسی واقدام پژوهی ومدرس دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان است.
وی به علت ناراحتی در ناحیه کلیه‌ها در سال۹۳دچار افت شدید عملکرد در کلیه‌ها شد و پس از تحمل شدید ۲ساله بیماری در اواخر سال۹۴با پیوند کلیه و پانکراس بهبود یافت و از سلامتی برخوردار شد.
 کشف سه هزار و ۶۰۰ تخلف از اصناف کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشف سه هزار و ۶۰۰ تخلف، ره آورد بازرسی از صنوف استان در ۹ ماه گذشته سال جاری بوده است.
داریوش دیودیده افزود: از آغاز سال جاری تاکنون در راستای تشدید نظارت و کنترل بازار، بیش از ۶۲ هزار مورد بازرسی از اصناف استان انجام شده است.
وی افزود: در این مدت ۳ هزار و ۶۰۰ مورد تخلف کشف و ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده تخلف به ارزش ۲۱ میلیارد ریالی به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.
دیودیده با اشاره به اینکه تاکنون ۲۷۷ نفر ناظر افتخاری عادی و ۱۰۴ نفر ناظر بسیجی جذب شده است، افزود: این ناظران در آذرماه سال جاری از ۷۳ واحد صنفی و غیر صنفی بازرسی به عمل آورده‌اند که نزدیک به ۲۲ درصد گزارش‌ها منجر به تشکیل پرونده شده و طبق بررسی‌ها صد درصد گزارش‌های رسیده قابل پیگیری بوده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عمده تخلفات کشف شده را شامل گرانفروشی، کم فروشی، عدم نصب قیمت، عدم ارائه فاکتور و همچنین نداشتن پروانه کسب ذکر کرد.
دیودیده تاکید کرد که نظارت و کنترل بازار جز با همراهی و همکاری مردم محقق نخواهد شد.
وی از همشهریان خواست تخلفات اقتصادی شامل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، درج نشدن قیمت، صادر نشدن فاکتور فروش، عرضه خارج از شبکه و فروش اجباری را با شماره تلفن ۱۲۴ و یا به صورت حضوری به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و یا ادارات شهرستانی اطلاع دهند.

استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ وقف
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بر توجه و استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد.
حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور اظهار کرد: وقف از امور سفارش شده و مورد تاکید خداوند در قرآن کریم است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مباحث قرآنی از اهمیت بالایی در زندگی دنیا و آخرت برخوردار هستند، افزود: وقف یکی از موارد و موضوعات مهم قرآنی است که باید به صورتی ویژه مورد توجه قرار گیرد.
وی، آموزش را یکی از راهکارهای مهم برای توسعه و ترویج فرهنگ، ارزش و هنجارهای مورد نیاز جامعه دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش از ظرفیت‌های مهم در توسعه و فرهنگ‌سازی موارد مورد نیاز است.
جنتی‌پور بر توجه و استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: این نهاد می‌تواند در تبیین جایگاه، اهمیت، معرفی جلوه‌های زیبا و بیان آثار ماندگار وقف در جامعه موثر است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، آموزش و پرورش را بعد از خانواده بزرگ‌ترین و موثرترین منبع آموزشی عنوان کرد و بیان داشت: وقف یکی از موضوعات مهمی است که نیاز به توسعه و ترویج آن در جامعه احساس می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت و استفاده از نیروی نوجوانان و جوانان، تصریح کرد: ما به وسیله همین جوانان توانستیم در جنگ پیروز شده و موفق شویم.
این مسؤول با بیان اینکه جوانان نیروی‌های مستعد و باارزشی برای نهادینه کردن ارزش‌های و فرهنگ‌های اصیل به خصوص فرهنگ قرآنی هستند، یادآور شد: امام خمینی (ره) همواره جوان باور بود و به قدرت جوانان برای خلق کارهای بزرگ ایمان داشت.
جنتی‌پور به وجود همه نیازهای معنوی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در قرآن اشاره کرد و گفت: وقف یکی از موضوعات مهم اجتماعی است که در قرآن به تکرار به این مورد اشاره شده است.
وی، جامعه بزرگ آموزش و پروش را منبعی موثر در ترویج فرهنگ‌های قرانی به خصوص وقف عنوان کرد و بیان داشت: توجه به قرآن و عمل به دستورات آن راهکار بسیاری از مشکلات امروز دنیای ماست.

 توزیع شیر رایگان در مدارس کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
توزیع شیر رایگان در مدارس کهگیلویه و بویراحمد از مدرسه شاهد یاسوج آغاز شد.
طی مراسمی توزیع شیر رایگان در مدارس کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
در این آیین که اردشیر یاری معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان در جمع معلمان و کادر مدیریتی دبستان شاهد حضور داشت، در خصوص فواید توزیع شیر در مدارس صحبت کرد.
معاون پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برای اینکه دانش‌آموزان سالم و تندرست باشند آموزش و پرورش وظایفی بر عهده دارد.
اردشیر یاری بیان کرد: آموزش و پرورش و خانواده‌ها باید با کمک یکدیگر و تعاملی که دارند نسبت به این موضوع به اندازه کافی حساسیت به خرج دهند.
وی داشتن مدارس پویا و دانش‌آموزان با نشاط را در گرو سلامتی و بهداشت جسمی و روانی دانست و افزود: برای سلامت جسم لازم است تا تغذیه دانش‌آموزان بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.
معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شیر یکی از عوامل مهم برای سلامتی جسم و تغذیه‌ای مناسب برای قشر نوجوان و دانش‌آموز است، تصریح کرد: به همین منظور امسال توزیع شیر رایگان را برای ۱۶۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف استان خواهیم داشت.
یاری با بیان اینکه توزیع شیر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم مدارس دولتی و غیردولتی خواهد بود، افزود: این توزیع شامل پیش‌ دبستانی‌های ضمیمه مراکز کودکان بی‌سرپرست زیرپوشش بهزیستی و کارکنان شاغل در واحدهای آموزشی هم خواهد شد.
وی ادامه داد: طرح توزیع شیر پاستوریزه لیوانی برای شهرهای یاسوج، گچساران، باشت و دنا و همچنین شیر استریلیزه برای دیگر مناطق استان در دستور کار قرار می‌گیرد.
معاون پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال این کار انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: هر دانش‌آموز تا پایان سال جاری از ۵۰ نوبت شیر بهره‌مند خواهد شد.
 


کد مطلب: 221230

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/221230/اعتراض-صنف-میوه-تره-بار-تصمیم-شهرداری-یاسوج-توزیع-شیر-رایگان-مدارس-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1