کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاجگردون باخت را قبول می‌کند یا بازی را به هم می‌زند؟

13 دی 1395 ساعت 21:47


سید جواد فدایی
در روز‌های اخیر و استعفای شهردار گچساران فضای سیاسی شهر وارد مرحله جدیدی شده است و بلاتکلیفی در امور شهری حرف اول را می‌زند.
زینل‌زاده قدر و تلاشگر به دلیل آنچه عدم اعتبار و بودجه کافی جهت اداره امور شهری ذکر شده است استعفای خود را تقدیم شورای شهر کرده و شورای شهر هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.
زینل‌زاده جوان که در دوره زمامداری سکان کاخ سفید دوگنبدان بهترین عملکرد را داشت و تا کنون مورد رضایت اکثر شهروندان بوده اکنون به دلیل فشار‌های مالی شدید شهرداری را‌‌ رها کرده و منتظر تصمیم اعضای شورا مانده است.
شورایی که علی رغم نزدیکی به نماینده شهر عملا خنثی بوده و اکثر اعضای آن در تصمیم گیری‌های شهری نقشی ندارند.
کمبود اعتبار و بودجه در شهری که نماینده‌اش بار‌ها خود را در اخذ منابع مالی ابر قهرمان جلوه داده و در سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش با آمارهای دهان پر کن از چند برابر شدن بودجه شهری سخن گفته مسئله‌ای نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت.
به نظر می‌رسد آن سخنرانی‌ها تاریخ مصرفی به اندازه‌‌ همان روز‌ها دارد و با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود و حقوق عقب افتاده کارگران شهرداری و طلب چند میلیاردی بازار از شهرداری وصول نمی‌شود.
عجیب‌ترین نکته این ماجرا سکوت اعضای شورای شهر و نماینده شهر و فرماندار است که هیچ واکنشی به این اتفاق بزرگ نشان نداده‌اند.
شورای شهری که در بحث وصول مطالبات میلیاردی شهرداری از پتروشیمی به غایت کاهلی کردند و اگر نصف آن طلب نیز به حساب شهرداری واریز می‌شد اکنون وضعیت شهرداری به این روز نمی‌افتاد.
طلبی که از شواهد بر می‌آید عزمی جهت جذبشان وجود ندارد و اصلا برای شورای شهر مهم نیست که البته این سکوت و رخوت از شورای کم تاثیر فعلی اصلا عجیب نیست.
اما وضعیت نماینده کاملا فرق می‌کند و سکوت معنا دار ایشان در این باره و عدم ورود به موضوع به این مهمی کاملا به چشم می‌آید.
چرا که تاجگردون در این سال‌ها نشان داده از کنار هیچ مسئله‌ای به سادگی عبور نخواهد کرد و معمولا با مصاحبه و پست گذاشتن به موضوعات مختلف واکنش نشان می‌دهد.
از برد پرسپولیس و هفته سلامت گرفته تا مدال آوری قهرمان هم استانی و درگذشت عمو عیسی و..... همه و همه نشان می‌دهد تاجگردون در بورس ماندن و بر آنتن بودن را بسیار می‌پسندد. ولی چه شده که ایشان درباره استفعای بسیار مهم شهردار بزرگ‌ترین شهر حوزه انتخابیه‌اش سکوت کرده دلایلی دارد که فقط باید از زبان خودش شنید.
آن هم استعفایی از رنگ و بوی اعتبار و بودجه در حوزه کاری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نمی‌تواند چیزی باشد که بشود آرام از کنارش گذشت.
همین چند ماه قبل بود که خواجه‌زاده را در دانشگاه آزاد برخی‌ها مجبور به استعفا کردند اما با نامه تقریبا دستوری نماینده با این استعفا مخالفت شد و خواجه‌زاده همچنان بر مسند معاونت دانشگاه تکیه داد. دخالت نماینده در امور داخلی یک نهاد مستقل غیر دولتی امروز این انتظار را در اذهان عمومی به وجود آورده است که درباره مهم‌ترین اتفاق سالهای اخیر مدیریت شهری گچساران منتظر اظهار نظر نماینده باشند.
شاید در ذهن خیلی‌ها این فکر خطور کرده باشد که تاجگردون از ترس رقیب بالقوه خود نمی‌تواند اعلام موضع کند اما ایشان مجبور است سکوت خود را بشکند و از دوستان و لیدرهای خود در شورای شهر بخواهد زود‌تر تکلیف شهرداری را مشخص کنند و گرنه در این شرایط پایان سال سرنوشت خوبی انتظار گچساران را نخواهد کشید.
باید دید در این روز‌ها تاجگردون شهر را فدای خود خواهد کرد و به سکوتش ادامه خواهد داد یا ناچارا به خاطر مردم مجبور می‌شود به بازی حریف قدر و البته باهوش خود پای بگذارد؟
جناب حاج رحیمی فرماندار گچساران نیز در این چند روز سکوت کرده‌اند و مشخص نیست این سکوت مصلحتی از دفتر نماینده سرچشمه می‌گیرد یا فرماندار مشغله‌های بیشتری نسبت به شهر دارد؟
فرماندار که به عنوان نماینده عالی وزارت کشور وظیفه هماهنگی سایر نهاد‌ها را دارد اکنون کنار دست خود با استعفای مسئول دیگری از حوزه وزارت کشور روبرو شده است.
حسب وظیفه فرماندار ایجاب می‌کند در این موضوع به صورت جدی ورود کند و زود‌تر در کنار اعضای شورا به این بحران پایان دهد.
رحیمی تا کنون نشان داده هماهنگی با نماینده برایش از نان شب واجب‌تر است و از این رو تا زمانی که تاجگردون سکوت کرده‌اند باید شاهد سکوت فرماندار نیز باشیم.
پیدا کردن جایگزینی در حد زینل‌زاده موفق و تنها برای چند ماه کاری به غایت سخت‌تر از راضی کردن وی به ماندن است.
باید دید جریان حاکم علی رغم میل باطنی شهردار را در مقابل خود در قدرت نگه می‌دارد و یا با قبول استعفای وی انتقادات و خشم اذهان عمومی را در قبال حذف شهردار موفق به جان می‌خرند؟


کد مطلب: 220602

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/220602/تاجگردون-باخت-قبول-می-کند-یا-بازی-هم-می-زند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1