کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کشاورز: نشست مدیران اقتصادی پایه تصمیم‌گیری نشست‌های استان

13 دی 1395 ساعت 0:46


نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، این نشست به ریاست ابراهیم کشاورز مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و با حضور مدیرعامل بانک کشاورز، مدیرعامل بیمه ایران، مدیرکل گمرک  و مدیرعامل پست بانک در محل سالن جلسات بیمه ایران در یاسوج برگزار شد.
 
img_5847
ابراهیم کشاورز مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام گرفته در دستگاه‌های اقتصادی استان، اظهار کرد: در راستای ساماندهی مسائل اقتصادی وظیفه و رسالت سنگینی بر عهده داریم و لازم است تا با همدلی و همگرایی وظایف و مسئولیتهای خود را در راه رشد و توسعه اقتصادی استان به نحو مطلوبی انجام دهیم.
وی افزود: نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد در استان بسیار مهم و اثرگذار است و پایه‌ی تصمیم گیری در مسائل اقتصادی استان همین جلسات و نشست‌های اقتصادی است که باید با برنامه ریزی و حضور مدیران دستگاه‌های تابعه در راستای انسجام بیشتر و بهتر برای طرح مسائل و مشکلات و ارائه راهکار‌ها بصورت منظم برگزار گردد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: لازم هست هر سه ماه یکبار مسائل، مشکلات و انتظارات مجموعه اقتصادی استان جمع‌بندی و به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال گردد تا رایزنی و اقدامات لازم در خصوص حل مشکلات صورت گیرد.
کشاورز افزود: همچنین لازم هست که فرایند خدمات بخش اقتصادی استان پررنگ‌تر شود و انتظارات جامعه از مجموعه اقتصادی استان برآورده گردد.
وی اظهار داشت: در حوزه‌ی وصول درآمد‌ها در استان با تلاش و کوشش دستگاه‌های متولی وصول درآمد، اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته و تا الان درصد بالایی از درآمد مصوب استان وصول گردیده است که قطعا تاثیر بسزایی در رشد و توسعه اقتصادی استان خواهد داشت.
کشاورز در خصوص استفاده از اسناد خزانه اسلامی برای تسویه بدهی‌های دولت به پیمانکاران نیز بیان داشت: انتظار داریم که دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت و فرصت اسناد خزانه اسلامی برای تسویه بدهی‌های خود استفاده کامل را ببرند و نیز در بحث استفاده از این اسناد و ارائه به پیمانکاران ‌‌نهایت دقت را داشته باشند چرا که در صورت اشتباه در فرایند استفاده از این اسناد، قابل اصلاح نیست و مشکلات عدیده‌ای را برای دستگاه‌ها ایجاد خواهد کرد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: که با خرد جمعی و تعامل و همکاری بیشتر شاهد رشد و رونق اقتصادی استان باشیم.
محمدعلی غفاری مدیرکل امور مالیاتی استان نیز در این نشست به تشریح عملکرد و فعالیت‌های این اداره کل در ۹ ماهه گذشته پرداخت و گفت: در اجلاسیه سراسری ادارات کل امور مالیاتی در خوزستان، اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد در وصول به موقع درآمدهای مالیاتی به نسبت درآمد مصوب استانی، در جایگاه دوم کشوری قرار دارد و این نتیجه برنامه ریزی و تلاش کارکنان خدوم مالیاتی است.
غفاری بیان داشت: احترام به مودیان مالیاتی و کسب رضایت آن‌ها سرلوحه فعالیت‌های این اداره کل است و با تعامل با مودیان مالیاتی توانسته‌ایم اقدامات خوبی را در راستای وصول درآمد‌ها انجام دهیم.
اله داد محمدی مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان نیز گفت: لازم هست تا عملکرد مجموعه اقتصادی استان بویژه بانک‌ها به نحو مطلوب اطلاع رسانی شود تا افکار عمومی در جریان اقدامات و تلاشهای صورت گرفته قرار گیرند چرا که فشار بر بانک‌ها بویژه در حوزه اخذ تسهیلات زیاد است و بانک‌ها برای کار در راستای رونق تولید و رشد اقتصادی نیازمند حمایت بیشتر هستند.
محمدی در این نشست پیشنهاد داد که با برنامه ریزی و معرفی کار‌شناسان خبره و مطلع از دستگاههای اقتصادی استان یک نشست رسانه‌ای با خبرنگاران انجام گیرد و مشکلات و موانع دستگاههای اقتصادی و نیز فعالیت‌ها و اقدامات آن‌ها به بهترین شکل ممکن اطلاع رسانی شود.
داوود کریمی مدیرعامل پست بانک و دبیرکمیسیون هماهنگی بانک‌های استان نیز در این نشست گفت: مردم انتظارات زیادی از بانک‌ها برای حل مشکلات خود دارند اما خود بانک‌ها نیز دارای موانع و مشکلات زیادی هستند که در صورت رفع این مشکلات، فرصت بیشتری برای ارائه خدمت به مردم فراهم خواهد شد و امید است که با رایزنی با دستگاههای متولی مشکلات و موانع بانک‌ها و نیز انتظارات آن‌ها مطرح و مرتفع گردد.
کریمی اظهار داشت: ۹۰ درصد اعتبار تخصیص داده شده به بانک‌ها جذب گردیده و لازم است که به منابع بانکی استان برای ارائه تسهیلات به متقاضیان توجه ویژه‌ای شود چرا که این منابع محدود جوابگوی درخواستهای بسیار زیاد متقاضیان در استان نیست.


کد مطلب: 220465

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/220465/کشاورز-نشست-مدیران-اقتصادی-پایه-تصمیم-گیری-نشست-های-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1