کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مسئولان به قول‌هایشان در رابطه با خوابگاه‌های خودگردان عمل کنند / مشکلات در کمین خوابگاه‌ها

12 دی 1395 ساعت 17:09


معاون فرهنگی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد ضمن بیان اینکه جلساتی با حضور مسئولین استانی جهت رسیدگی به مشکلات و شناسنامه دار کردن خوابگاه‌ها برگزار گردید، تصریح کرد: متاسفانه به قول و قرارهایی که گذاشته شد جامه عمل پوشانده نشد. prisa
صمد برسیا با اشاره به ضرورت‌ها و معضلات موجود در فضای فرهنگی خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان در شهر یاسوج بیان کرد: بسیج دانشجویی استان از ۲ سال پیش تاکنون برنامه ریزی و مطالعات گسترده‌ای انجام داده و جلسات متعددی برگزار نموده است.
وی با بیان اینکه این خوابگاه‌ها به دلیل اینکه طیف زیادی از دانشجویان را در خود جا داده که دور از محیط گرم خانه و خانواده هستند و شرایط خاص تری نسبت به دانشجویان بومی دارند، تصریح کرد: این دانشجویان در معرض مشکلات بیشتری از جمله بیماریهای روحی، روانی و افسردگی، افت تحصیلی، گرفتاری در دام اعتیاد و مسیرهای انحرافی و مواردی از این دست قرار دارند.
معاون فرهنگی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد ضمن بیان اینکه این طیف از دانشجویان خارج از فضای دانشگاه هستند و متولی سازمانی خاصی ندارند، عنوان کرد: لزوم وجود یک خوابگاه زنده و پویا که دانشجویان ساکن در آن باید مسیر علم و دانش و فرهنگ را طی کنند، توجه بیشتر به آن‌ها را الزامی می‌سازد.
برسیا ادامه داد: ما ابتدا سعی نمودیم براورد کلی از خوابگاههای خودگردان داشته باشیم و معضلات موجود در این خوابگاه‌ها را شناسایی کنیم و سپس با همکاری دانشگاه‌ها و مسئولین محترم خوابگاه‌ها در صدد رفع این معضلات و حاکم نمودن فضای فرهنگی در خوابگاههای خودگردان باشیم.
وی با اشاره به اقدام بسیج دانشجویی استان در جهت ایجاد پایگاه‌های فرهنگی در این خوابگاه‌ها، افزود: جلسات مشترکی با حضور سرپرستان خوابگاه‌ها و مسئولین دانشگاهی و استانی برگزار شد و آمادگی خود را جهت کمک به فضای فرهنگی خوابگاه‌ها اعلام کردیم.
معاون فرهنگی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد ضمن بیان اینکه جلساتی با حضور مسئولین استانی جهت رسیدگی به مشکلات این اماکن و حمایت از آن‌ها و شناسنامه دار کردن این خوابگاه‌ها برگزار گردید، تصریح کرد: متاسفانه به قول و قرارهایی که گذاشته شد جامه عمل پوشانده نشد ولی مجموعه بسیج دانشجویی بنا به رسالت فرهنگی خود در این ۲ ساله برنامه‌های فرهنگی متعددی را در خوابگاه‌ها برگزار نموده است.
برسیا با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در خوابگاه‌ها توسط بسیج دانشجویی استان، بیان کرد: حضور کار‌شناسان و روان‌شناسان مجرب در امور فرهنگی، روان‌شناسی، مشاوره‌ای، اخلاقی، پزشکی و موارد این چنینی با موضوعات زیست مجردی سالم، تلنگری بر فطرت انسان، ارتباط با خالق، مشاوره تغذیه، مشاوره خصوصی (تحصیلی و خانوادگی)، کلاسهای اخلاق، مد گرایی از قبیل برنامه‌هایی بودند که انجام گرفت.
وی ضمن اظهار اینکه ما حدود ۱۳ خوابگاه را در سطح شهر یاسوج پوشش فرهنگی دادیم، گفت: همچنین در این ۲ سال از طرف بسیج دانشجویی در ایام سوگواری دهه محرم، دهه آخر صفر و ایام فاطمیه شرایطی فراهم گردید تا خوابگاههای خودگردان بتوانند با اتوبوس‌هایی مهیا شده هر شب در هیئت جامع دانشجویی که در دانشگاه یاسوج برگزار می‌شد شرکت نمایند و از سخنرانان و فضای معنوی حاکم بر هیئت استفاده نمایند.
معاون فرهنگی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: البته این کار در دیگر برنامه‌ها و همایش‌های دانشجویی نیز انجام گرفت.
وی به دیگر برنامه‌های برگزار شده خاص دانشجویان خوابگاه‌های خودگردان اشاره کرد و افزود: برگزاری دعای کمیل و توسل، مراسم زیارت عاشورا، حضور قاریان برجسته کشوری، مسابقات ورزشی مانند طناب کشی، جشن‌های ایام مذهبی، حلقات مباحثاتی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این خوابگاه‌ها بودند،.
برسیا ادامه داد: همچنین در جلسه هماهنگی برنامه‌های فرهنگی در خوابگاه‌ها سهمیه‌ای هر چند محدود، در برنامه‌های فرهنگی اردویی و زیارتی بسیج دانشجویی، به این خوابگاه‌ها داده شد.
وی گفت: حقیقتا و با توجه به بازخوردهای گرفته شده از این خوابگاه‌ها مشخص شده که اجرای این برنامه‌های فرهنگی تاثیر چشمگیری در کاهش مشکلات خوابگاه‌ها و دانشجویان داشته و مسئولین خوابگاه‌ها نیز ابراز رضایت بسیار خوبی داشتند که ما امیدواریم با حضور و همکاری بیشتر نهادهای دانشگاهی و استانی به نقطه مطلوب برسیم.
معاون فرهنگی بسیج دانشجویی استان با اشاره به مشکلات پیش روی خوابگاه‌ها افزود: مشکلاتی مانند مزاحمت‌های افراد شرور برای دانشجویان خوابگاهی و بعضا وجود بعضی اصناف در کنار این خوابگاه‌ها مشکلاتی را ایجاد نموده است که همت بیشتر مسئولین را طلب می‌نماید.


کد مطلب: 220344

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/220344/مسئولان-قول-هایشان-رابطه-خوابگاه-های-خودگردان-عمل-کنند-مشکلات-کمین-خوابگاه-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1