کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ستون فقرات یاسوج در حال خورد شدن است / شورای شهر یاسوج باید پاسخگو کم‌کاری‌هایش در حوزه فرهنگی باشد

10 دی 1395 ساعت 23:00


یک کار‌شناس بویراحمدی گفت: ستون فقرات شهر یاسوج زیر بار ترافیک بالا و بی‌نظمی‌ها در حال خورد شدن است.
یاسوج از نبود کاربری‌های فرهنگی رنج می‌بردbinandeh
سرخاب بیننده عصر امروز در گفت‌و‌گو با کبنانیوز، اظهار کرد: شهر یاسوج از نبود کاربری‌های فرهنگی رنج می‌برد، بدون شک باوجود فعال بودن مکان‌های فرهنگی، سینما و سالن‌های تئا‌تر شاهد کاهش‌ ٱسیب‌های اجتماعی بویژه در بین جوانان خواهیم بود.
بیننده با بیان اینکه توجه به مقوله فرهنگ امری ضروری است، بیان کرد: انحرافات اجتماعی و فرهنگی با فعالیت بسترهای اجتماعی و فرهنگی کاهش پیدا می‌کند، بنابر این ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های فرهنگی از نیازهای شهر یاسوج است، لذا باید با برنامه ریزی‌های دقیق و اصولی زمینه فعالیت‌های فرهنگی فراهم شود، بدون شک با انجام این کار‌ها می‌توان چرک‌های شهر را بر پیشانی آن زدود.
‎وی با بیان اینکه یکی از فلسفه‌های تشکیل شورا‌ها برنامه‌های فرهنگی است، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر یاسوج باید پاسخگوی کم‌کار‌های خود در این رابطه باشند.
این کار‌شناس در ادامه با اشاره به برخی از معضلات شهر یاسوج، گفت: شهر یاسوج در سال‌های اخیر با رشد شهرنشینی و افزایش تراکم جمعیت با مشکلات بزرگی در زمینه حمل و نقل شهری و ترافیک مواجه است.
بیننده اضافه کرد: ستون فقرات شهر یاسوج از محدوده میدان شهدای نیروی انتطامی تا میدان جانبازان است که این محدوده به دلیل بار ترافیکی بالا و تجمع همه خدمات شهری، بهداشتی و درمانی، مردم با مشکلات زیادی مواجه هستند و با بررسی می‌توان گفت که تاکنون برنامه‌ریزی دقیق و کار‌شناسی شده جهت توسعه سیستم حمل و نقل و ترافیک شهر یاسوج انجام نگرفته است.
وی با تاکید بر اینکه در محدوه فلکه ساعت تا میدان جانبازان به دلیل تردد زیاد تاکسی‌ها و مسافران این معضل عامل مخل آسایس شهروندان است، اظهار داشت: که توجه و رسیدگی به این وضعیت می‌تواند آسایش و ایمنی شهروندان را تامین کند و هم مسئله‌ی ازدحام جمعیت و ترافیک وسایل نقلیه را تا حدی سامان ببخشد.
این کار‌شناس مسائل شهری و اجتماعی در ادامه گفت: علت بی‌نظمی در این محدوده و سلب آسایش از مردم را باید از اعضای فعلی شورای اسلامی شهر یاسوج سئوال کرد.
بیننده در ادامه مکان‌یابی درست ایستگاه‌های تاکسی، ایجاد خط واحد اتوبوس، راه‌اندازی فروشگاه‌های بزرگ در نقاط مختلف شهر، رعایت آئین مقررات در ساخت برج‌ها و در نظر گرفتن پارکینگ و اطلاع‌رسانی دقیق را از راهکارهای مقابله با ترافیک دانست.
وی با بیان اینکه مشاهده می‌کنیم که شورای شهر یاسوج چندین جلسه برای بحث خرید یک کارخانه با ابهاماتی که در مورد آن مطرح می‌شد، می‌گذارد، افزود: اما ندیده‌ایم که شورای شهر یاسوج برای رفع معضل ترافیک شهر جلسات مستمر بگذارد و یا با کار‌شناسان متخصص در این زمینه مشورت کند.


کد مطلب: 219541

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/219541/ستون-فقرات-یاسوج-حال-خورد-شدن-شورای-شهر-باید-پاسخگو-کم-کاری-هایش-حوزه-فرهنگی-باشد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1