کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوجه‌کاران گچسارانی دچار خسارت شدند

30 آذر 1395 ساعت 19:18


 
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران گفت: توجه نکردن گوجه‌کاران خسارت دیده به توصیه‌های کار‌شناسان مدیریت‌ها و مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان باعث به وجود آمدن این شرایط شده است.
«علی مرادی»، در خصوص خسارت وارده به گوجه‌فرنگی‌های منطقه لیش‌تر گچساران افزود: متأسفانه بهره‌برداران منطقه لیش‌تر به هیچ‌عنوان به توصیه‌های سازمان جهاد کشاورزی توجه نکرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: توجه نکردن گوجه‌کاران خسارت‌دیده به توصیه‌های کار‌شناسان مدیریت‌ها و مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان باعث به وجود آمدن این شرایط شده است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: رعایت نکردن تاریخ‌های کاشت اصولی محصولات صیفی در منطقه و از سوی دیگر پائین آمدن دمای هوا موقع برداشت سبب آسیب جدی به محصول گوجه‌کاران شده است.
مرادی افزود: باتوجه به نبود سرمایه‌گذار در شهرستان در جهت احداث صنایع تبدیلی و فرآوری این قبیل محصولات به‌منظور خرید به موقع محصولات تولیدی خسارت‌های وارده در این زمینه قابل ملاحظه بوده است.
وی ادامه داد: مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان و استان در رابطه با خسارات وارده به گوجه‌کاران منطقه لیشتر بی‌تفاوت نبوده‌اند.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: در هنگام تهیه و ضبط فیلم و تهیه گزارش توسط خبرنگاران مستقر در حوزه لیش‌تر به همراه فرماندار محترم شهرستان و بخشدار مرکزی در آنجا حضور داشتم.
مرادی افزود: در زمان بازدید در حضور کشاورزان و فرماندار شهرستان با بیان سیاست‌های اعلامی توسط ریاست سازمان در جهت عدم کشت محصولات آب مصرف بالا و روی‌آوری و تشویق بهره‌برداران حوزه شهرستان در راستای کشت محصولات استراتژیک مثل ذرت، کنجد و ماش.. توضیحات لازم به آن‌ها ارائه شد.
وی افزود: کشاورزان منطقه از کاشت محصولاتی که به آب زیاد نیاز داشته و محصولاتی که به صنایع تبدیلی نیازمند و بازاریابی آن‌ها مشکل است خودداری کنند که این امر بار‌ها به اطلاع کشاورزان منطقه رسیده است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران ادامه داد: جهاد کشاورزی گچساران خدمات متفاوتی از قبیل در اختیار گذاشتن کودهای لازم و مشاوره رایگان توسط کار‌شناسان این سازمان به کشاورزان و بهره‌برداران این شهرستان ارائه می‌دهد.
مرادی اضافه کرد: متأسفانه کشاورزان و دامداران منطقه در خصوص بیمه کردن محصولات کشاورزی مجاز به کشت اقدام نکرده‌اند.
وی گفت: در صورت بیمه شدن محصولات کشاورزی و دام‌ها خسارت‌دیدگان می‌توانند از بیمه خسارت دریافت کنند.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران تصریح کرد: جهاد کشاورزی گچساران از متولیانی که قصد سرمایه‌گذاری در جهت اقدام احداث سردخانه و صنایع تبدیلی را دارد، کاملاً حمایت می‌کند.


کد مطلب: 217876

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/217876/گوجه-کاران-گچسارانی-دچار-خسارت-شدند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1