کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چند نکته پیرامون استخدام‌های فله‌ای جهت اطلاع رئیس سازمان بازرسی

27 آذر 1395 ساعت 0:49


رئیس سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آنطوری که در رسانه در باره استخدام‌ها صحبت شده را تائید نمی‌کنم.
سید مهدی تقوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار کبنانیوز با اشاره به خبر استخدام‌های فله‌ای، اظهار کرد: در جلسه‌ای که در استانداری داشتیم، قرار شد این مسئله بررسی شود، اما کلیات خبر استخدام‌های بدون ضوابط را آنطوری که در رسانه‌ها آمده را تائید نمی‌کنم.
وی تاکید کرد: خبر استخدام‌ها را به این صورت که در رسانه‌ها آمده است، تائید نمی‌کنم.
تقوی ادامه داد: اگر موارد تخلفی باشد، وظیفه ما گزارش به مراجع ذیصلاح است.
رئیس سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵ سال استخدام رسمی در کشور نداشتیم.
تقوی در پاسخ به این سئوال که فردی را برای او بیمه، بیمه بیکاری و تحت عنوان‌های مختلف بکار می‌گیرند، در ‌‌نهایت او استخدام می‌شود، اظهار کرد: اگر شخصی از طرف یک شرکت خصوصی وارد شود تا شرکت دولتی زمین تا آسمان فرق دارد.
ذکر چند نکته جهت اطلاع رئیس سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد؛
۱- سازمان بازرسی به منظور نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری و در اجرای اصل ۱۷۴ تشکیل گردیده، لذا، اگر قانون به مدیری اجاره داده تا ۱۰ درصد از پست‌های سازمانی خود را بکار بگیرد، آیا به او هم اجازه داده که صرفاً آن افراد مورد نظر را بر اساس رابطه بازی، آشنابازی، فامیلی و صرفاً از بین بستگان و یا سفارش صاحب نفوذان بکار بگیرد. کافی است رئیس محترم سازمان نظر مردم و جوانان را در این رابطه جویا شود.
۲- برخی مدیران در بکارگیری نیرو‌ها شایسته سالاری را مدنظر قرار نداده‌اند و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر «عدالت محوری در جذب، استخدام و ارتقاء نیرو‌ها» و «بهبود معیار‌ها و روزآمدی روشهای گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ نظری‌ها و نگرش‌های سلیقه‌ای و غیرحرفه‌ای» را رعایت نکرده‌اند و تنها سلیقه‌ای عمل کرده‌اند.
۳-مدیران افرادی را تنها سلیقه‌ای، سفارشی و آشنابازی به شکل‌های قرارداد کار موقت، معین و... بکار می‌گیرند و برای آن‌ها بیمه، بیمه بیکاری و بر حسب قانون کار حقوقشان حساب و از طرفی پست سازمانی اشغال می‌شود و همانطور که می‌دانید این مدیران هیچ‌گاه برای کنار گذاشتن آن‌ها تلاش نمی‌کنند بلکه برای استمرار کارشان همت می‌گمارند و اینطوری است که فرصت برابر برای همه جوانان فارغ‌التحصیل، توانمند و شایسته فراهم نمی‌شود.
۴- تنها ورود جوانان فارغ‌التحصیل به ادارات کهگیلویه و بویراحمد به شیوه‌های ذکر شده است بنا بر این باید فرصت برابر برای همه بر اساس عدالت ایجاد شود.
۵-اکنون که این استان از نداشتن کارخانه‌های بزرگ و نبود زمینه‌های کار و اشتغال جوانان رنج می‌برد و اگر مدیران فرصتی برای استخدام و بکارگیری افرادی را دارد، این فرصت را در اختیار همه بگذارند.
۶- نظام مقدس جمهوری اسلامی ثمره خون هزاران شهید و رشادت‌ها و ایثارگری‌های همه مردم و جوانان این مرز و بوم است و حقوق افرادی که بر اساس آشنابازی و پارتی‌بازی به هر شکلی که استخدام می‌شود از بیت‌المال پرداخت می‌گردد، بنا بر این باید عدالت در این خصوص رعایت شود.
۷- این مدیران در واقع با این کار، عمل ناپسند پارتی‌بازی و رابطه‌بازی را ترویج می‌دهند و افرادی که با رابطه‌بازی به کار گرفته می‌شوند از وجدان کاری بالایی برخوردار نیستند و یاد می‌گیرند که پارتی‌بازی کنند.
۸- از حضرتعالی، مدیرکل متعهد دادگستری استان به همراه دادستان مقتدر مرکز استان که به شدت از خویشاوند سالاری، کارهای سلیقه‌ای، قصور در حفاظت از حقوق عمومی مردم در این استان نگرانند، با یک اقدام صریح، سریع و قاطع گزارش شفاف مسؤلین اداری را خواستار شده و البته با معرفی و اخراج متخلفان، یک بار برای همیشه تکلیف این مردم ولایتمدار را با این سنت غلط و نامیمون مشخص کنند.
۹- جهت یادآوری حضرتعالی برخی از سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری: ماده۲ عدالت محوری در جذب، تداوم خدمت و ارتقای منابع انسانی/ ماده۳ بهبود معیار‌ها و روزآمدی روشهای گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ نظری‌ها و نگرشهای سلیقه‌ای وغیرحرفه‌ای. / ماده ۴ دانش گرایی و شایسته سالاری مبتنی بر اخلاق اسلامی در نصب و ارتقای مدیران. / ماده ۱۹ زمینه سازی برای جذب و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در نظام اداری. و …


کد مطلب: 216470

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/216470/چند-نکته-پیرامون-استخدام-های-فله-ای-جهت-اطلاع-رئیس-سازمان-بازرسی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1