کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حاج زارع به اصلاح طلبان استان و حامیان دولت پشت کرد؟

19 آذر 1395 ساعت 13:13


.zaree2

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی از برگزاری جلسه این فراکسیون و انتخاب اعضای شورای مرکزی آن خبر داد.

به گزارش کبنانیوز، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به برگزاری جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی، اظهار کرد: اساسنامه و مرامنامه فراکسیون به تصویب اعضا رسید و اعضا پیشنهاداتی برای اصلاح اساسنامه داشتند و تصمیم گرفتیم این پیشنهادات در متن اساسنامه لحاظ شود.

وی افزود:‌ ۶۸ نفر برای انتخابات شورا نامزد شدند که از میان این افراد، اعضای شورای مرکزی انتخاب شدند که به شرح زیر است:
احد آزادیخواه، سیدعلی ادیانی، احمد امیرآبادی فراهانی، داریوش اسماعیلی، محمود بهمنی، نصرالله پژمان‌فر، محمدعلی پورمختار، اکبر ترکی، سیدقاسم جاسمی، حمیدرضا حاجی بابایی، ابوالفضل حسن‌بیگی، سیدجواد حسینی‌کیا، محمد دهقانی، مجتبی ذوالنوری، علی رستمیان، محمدرضا رضایی کوچی، اکبر رنجبرزاده، غلام محمد زارعی، سیدجواد ساداتی‌نژاد، قاسم ساعدی، احمد سالک کاشانی، محمداسماعیل سعیدی، محمود شکری، سیدصادق طباطبایی‌نژاد، اسدالله عباسی، سیداحسن علوی، محمدحسین فرهنگی، حمیدرضا فولادگر، نادر قاضی‌پور، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، جبار کوچکی‌نژاد، عباس گودرزی، محمدمهدی مفتح، مجید ناصری‌نژاد و سیدحسین نقوی حسینی.
آنچه در این میان جای تعجب دارد حضور زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در میان اعضای شورای مرکزی این فراکسیون است. فراکسیونی که اکثریت اعضای آن را گروه موسوم به جبهه پایداری تشکیل می دهند و حضور وی در این فراکسیون در حالی است که در سالهای گذشته بخش زیادی از اصلاح طلبان و مستقلین در بویراحمد از وی حمایت کرده اند و این اقدام زارعی می تواند سوالات فراوانی را برای هوادارانش و نیز حامیان دولت بخصوص با نزدیک شدن به انتخابات مهم ریاست جمهوری ایجاد نماید.
نگرانی هایی که پیش از تشکیل مجلس جدید از سوی طیف اصولگرا در خصوص احتمال وجود انشعاب در میان آنان وجود داشت، این بار می تواند با تشکیل فراکسیونی چهارم در پارلمان آن هم از سوی اصولگرایان چند برابر شود.
به گفته صاحب نظران، جدا از این که فراکسیون جدید از نظر شکلی چه شمایلی دارد، گرایش سیاسی اعضای تشکیل دهنده این فراکسیون جدید نشان دهنده ساز جدیدی است که از سوی طیفی از اصولگرایان و بیشتر پایداری ها در حال نواختن است و این می تواند به خودی خود گواهی بر انشقاق و یا موازی کاری این جریان سیاسی باشد. اتفاقات شبیه به ایجاد یک فراکسیون جدید تحت فراکسیون نمایندگان ولایی بیش از آن که هدف مشخصی را دنبال کند، حاکی از تنازعات متعددی است که میان طیف های مختلف جریان سیاسی اصولگرایی وجود دارد و بیش از همه بر ابهامات رفتاری آن ها دامن می زند.

به هرصورت با این اقدام نماینده بویراحمد و دنا در مجلس، باید دید که هواداران اصلاح طلب وی در حوزه انتخابیه اش و حامیان دولت در استان چه واکنشی در برابر آن نشان خواهند داد.


کد مطلب: 215228

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/215228/حاج-زارع-اصلاح-طلبان-استان-حامیان-دولت-پشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1