کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تجلیل از ۱۵۰ برگزیده ملی در یاسوج / رضایت «خادمی» از «زارع‌پور» و رونمایی از «راه‌نهایی » + (عکس)

17 آذر 1395 ساعت 13:44



با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در همایشی از  ۱۵۰برگزیده ملی دانش آموزی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در این همایش گفت: تعداد پژوهشسرای دانش آموزی کشور در دو سال گذشته از۳۰۰ مورد به ۶۱۵ پژوهشسرا تبدیل و بستر فعالیت پژوهشی برای دانش آموزان فراهم شد.



 زرافشان با اشاره به اینکه کاربست در پژوهش یکی از مشکلات حوزه پژوهش است گفت: خوشبختانه تمامی کارها پژوهشی دانش آموزان کاربردی هستند وبا رغبت ویژه نیز انجام می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر شناسایی و تقویت نخبگان، گفت: آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد موثر در نگرش‌های جامعه است.
سید موسی خادمی اظهار کرد: آموزش و پروش بر تقویت و بهبود فرهنگ عمومی موثر است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر سابقه کشورهای توسعه‌یافته را مطالعه کنید می‌بینید ریشه توسعه، فرهنگ است.
وی اصلاح توسعه را در اصلاح فرهنگ دانست و بیان کرد: تغییر نگرش مردم این کشورها باعث توسعه آنها شد.
این مسوول، تغییر نگرش نسبت به حوزه‌های مختلف را عامل تغییر در آن حوزه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد موثر در ایجاد یا تغییر نگرش‌های جامعه است.
خادمی با بیان اینکه منابع یک سازمان، اطلاعاتی، فیزیکی، مالی، طبیعی و انسانی است، یادآور شد: منابع انسانی مهم‌ترین عامل موثر در توسعه است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، آموزش و پرورش را متولی تربیت عامل انسانی دانست و افزود: این انسان‌ها آینده‌ساز بوده و بر سرنوشت جامعه تاثیر می‌گذارند.
وی با تاکید بر آموزش درست به این ظرفیت‌ها، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید یکی از دولت‌هایی بوده که نه فقط در شعار بلکه به صورت عملی توجه، تقویت و حمایت از نخبگان را یکی از اهداف مهم خود قرار داده است.
این مسوول با بیان اینکه «اقتصاد دانش‌بنیان» از موضوعات مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: باید تلاش کنیم تا فعالیت‌ حوزه‌های مختلف را به این سمت هدایت کنیم.
خادمی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های علمی و پژوهشی، یادآور شد: در سال‌های اخیر علیرغم همه محدودیت‌ها اعتبار آموزش و پرورش دو برابر شده است که این نشان‌دهنده اهمیت دادن دولت به امر آموزش و تقویت نخبگان علمی است.
برخورداری مناطق ۱۳گانه کهگیلویه و بویراحمد از پژوهش‌سرای دانش‌آموزی
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال‌های گذشته تنها ۴ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در استان داشتیم، گفت: در حال حاضر کلیه مناطق ۱۳ گانه استان پژوهش‌سرای دانش‌آموزی دارند.
هادی زارع‌پور اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته طی دو سال اخیر هر ساله شاهد موفقیت بیشتری نسبت به گذشته در آموزش و پرورش هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موفقیت‌های حوزه آموزش متوسطه، افزود: در دولت تدبیر و امید آموزش و پرورش توانست کارنامه درخشانی از خود به جا بگذارد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته دبیران دوره‌های اول و دوم متوسطه توانستند ۴۰ رتبه برتر کشوری را در جشنواره‌ها و مسابقات متعدد کسب کنند، گفت: رتبه گروه آموزشی استان از متوسط به رتبه خیلی خوب ارتقا پیدا کرد.
این مسوول افزایش تعداد پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی را از دیگر موفقیت‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و بیان داشت: در ابتدای این دولت تنها چهار پژوهش‌سرا در استان داشتیم در حالیکه در حال حاضر ۱۳ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در ۱۳ شهرستان و منطقه استان راه‌اندازی شده است.
زارع‌پور، کسب پنج رتبه اول، دوم و سوم کشوری توسط هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و سه رتبه دوم کشوری در جشنواره خوارزمی (برای نخستین بار در استان) را از دیگر موفقیت‌های مورد توجه این حوزه بیان کرد و یادآور شد: سال گذشته هفت رتبه ممتاز کشوری در طرح تعالی کسب کردیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح آموزش همراه با تولید در هنرستان‌ها، گفت: در این راستا نیز شش هنرستان (دو هنرستان در بویراحمد، دو هنرستان در کهگیلویه و دو هنرستان در گچساران) را فعال و این طرح را اجرا کردیم.
این مسوول کاهش تورم رشته تجربی را از دیگر اقدامات موفق آموزش و پروش عنوان کرد و بیان داشت: استان ما از نظر تراکم رشته تجربی ۱۰ درصد از میانگین کشوری جلوتر بود که با اجرای شیوه‌نامه جدید آموزشی توانستیم این تورم را کاهش داده و آن را از ۵۶٫۶۰ درصد به ۵۴٫۴۷ درصد برسانیم.
زارع‌پور با اشاره به اینکه در حوزه میانگین نمرات خردادماه تا سه سال پیش استان یکی مانده به آخر در کشور بودیم، یادآور شد: با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های منسجم و هدفمند توانستیم سال گذشته رتبه استان را در این حوزه ارتقا داده و از استان ۳۱ به استان ۲۴ برسیم.
وی کسب ۲۳ رتبه زیر ۱۰۰ در کنکور سراسری سال گذشته را از افتخارات مورد توجه حوزه آموزش استان دانست و تصریح کرد: سال گذشته ۲۳ رتبه زیر ۱۰۰ و ۱۴۸ رتبه زیر هزار توسط دانش‌آموزان استان کسب شد.
مدیرکل بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش با بیان اینکه  نخبگان وبرترین های علمی بزرگترین سرمایه جامعه اند، گفت: باید شرایط استفاده از توانمندی آن  فراهم شود.
نیکروز گفت: دانش آموزان برتر علمی در ابتدای فعالیت نخبگی هستند واستمرار فعالیت آنها مربوط به دانشگاه وجامعه است.

در این همایش از کتاب راه‌نهایی و برنامه عملیاتی حوزه معاونت متوسطه آموزش متوسطه رونمایی شد.

در این همایش از ادارات آموزش وپرورش بویراحمد-گچساران وچرام بعنوان برترین های اجرای پروژه مهر معرفی وتجلیل شد.








کد مطلب: 214773

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/214773/تجلیل-۱۵۰-برگزیده-ملی-یاسوج-رضایت-خادمی-زارع-پور-رونمایی-راه-نهایی-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1