کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نقدی در باب امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد

13 دی 1395 ساعت 17:24


آتوسا هوشمندی
استان البرز، ایستگاه پایانی سفرهای ریاست محترم جمهوری بود که در دی ماه ۹۲ با سفر به استان خوزستان آغاز شده بود. با نگاهی زنانه به این سفر‌ها و مقایسه آن‌ها متاسفانه باید گفت: در بین سی و یک استان کشور تنها در استان کهگیلویه وبویر احمد بود که برای بانوان نه تنها برنامه خاصی پیش بینی نشده بود، بلکه نشست معاونت محترم زنان و خانواده ریاست جمهوری با بانوان که از برنامه‌های ثابت ایشان در همه استان‌ها بود در استان ما برگزار نشد، به عبارتی در میان همه استان‌های کشور، تنها بانوان کهگیلویه و بویر احمدی بودند که اصلا دیده نشده‌اند و به حساب نیامدند!!!
این در حالی است که شناسایی وضعیت زنان کشور و بررسی مشکلات آنان، تدوین اطلس وضعیت زنان، شناسایی ظرفیت‌های موجود در کشور و هماهنگی بین بخشی برای استفاده از توانمندی‌های زنان از ماموریت‌ها و وظایف مهم این حوزه معاونت است بر همین اساس سرکار خانم مولاوردی در همه استانهای کشور بلا استثناء» چه در سفرهای خاص خود و چه در سفرهای استانی» ضمن دیدار مستقیم با بانوان، نشست‌های تخصصی مختلفی با بانوان نخبه علمی، فعالان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی، حقوقدانان، دانشگاهیان، قهرمانان ورزشی کار آفرینان، بانوان عضو شوراهای شهر و روستا، خانواده شهدا و… داشته‌اند. به عنوان مثال ایشان تنها در استان خوزستان علاوه بر نشست تخصصی، پنج نشست جداگانه با اقشار مختلف بانوان داشته‌اند.
هدف و محور اصلی این نشست‌ها، آشنایی کلی با وضعیت بانوان، مشکلات، نیازمندی‌ها، تهیه نقشه آسیب‌ها، شناخت ظرفیت‌ها و برنامه ریزی‌های لازم برای استفاده بهینه از امکانات محدود در هر استان بوده است. دراین نشست‌ها ی سراسری، بانوان این فرصت را یافتند تا مطالبات خود را در سطح استانی و ملی مطرح کرده و هر یک به فراخور قدرت مطالبه‌گری خود از کمک‌ها و حمایت‌های ویژه این معاونت برخوردار گردند.
جای تاسف است که با وجود دو سفر معاونت ریاست جمهوری به استان، آنهم به فاصله شش ماه، چنین فرصتی به بانوان داده نشده فرصتی مغتنم و تکرار ناشدنی که می‌توانست بهترین وسیله ممکن برای رساندن صدای مظلومانه بانوان ما و مطالبه حقوق و انتظاراتشان از ایشان و شخص رئیس جمهور باشد. نشان به آن نشان که خانم ملاوردی خود در سفر به استان فارس، هدف از برگزاری این نشست‌ها را ارتباط چهره به چهره و شنیدن سخنان بانوان عنوان کرده بود. مصاحبه خانم ملاوردی در سفر به یاسوج و تاکید ویژه‌شان بر لزوم ایجاد پارک بانوان، بیانگر این نکته است که ایشان اطلاعات دقیق درباره وضعیت زنان و چالش‌ها و بحران‌ها نگران کننده تری مانند افزایش نرخ خودکشی، طلاق، بیکاری، مسائل زنان حاشیه نشین شهری، زنانه شدن اعتیاد و بروز آن حتی در بین زنان عشایر استان ندارند. در این خصوص البته اشکال زیادی برایشان وارد نیست، اشکال اصلی را باید متوجه دفتر امور بانوان استانداری به عنوان متولی این امر و مدیرکل آن دانست. از پیش هم کاملاً روشن بود که قول این مدیرکل مبنی بر حضور سه باره خانم ملاوردی در آبان ماه ۹۵! و جبران مافات، راه گریزی از موج اعتراضاتی بود که نسبت به عملکرد ایشان بالا گرفته بود.
القصه اینجانب با مدیری که چندان اشرافی بر حوزه کارش نداشته و به جای پرداختن بیشتر به وظایف تعریف شده سازمانی به امور سطحی و عوامانه نظیر عکس انداختن با مسئولین و چهره‌های ملی، مصاحبه‌های بی‌محتوا و ارائه گزارش‌های سطحی دل خوش کرده است، حرفی برای گفتن ندارم، اما به عنوان یک زن کهگیلویه و بویراحمدی از دولتمردان تدبیر و امید، مسئولین استانی و شخص استاندار محترم خواهشمندم در کنار همه مسائل ریز و درشت استانی، نیم نگاهی هم به زنان محروم نگه داشته شده استان و مسائلشان بعنوان نیمی از سرمایه انسانی داشته باشند، هر چه باشد سال ۹۵ از طرف معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به بعنوان سال توانمند سازی و توان افزایی بانوان اعلام شده است!

* دانش آموخته علوم اجتماعی


کد مطلب: 214743

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/214743/نقدی-باب-امور-بانوان-استانداری-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1