کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادی از «دوستی» استاندار اسبق استان تا گلایه‌ از مسئولان فعلی (+عکس)

16 آذر 1395 ساعت 1:37


جلسه مشترک روسای شهر، بخش و شهرستان، شهرستان‌های گچساران و باشت در شورای شهر دوگنبدان در حالی برگزار شد که اکثریت حاضرین از بی‌توجهی مسئولان نسبت به شوراها گلایه کردند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، البرز محمدخانی در جلسه مشترک روسای شهر، بخش و شهرستان، شهرستان‌های گچساران و باشت که در شورای شهر دوگنبدان برگزار شد، اظهار کرد: شوراها هنگامی می‌تواند نقش خودشان را در سطح جامعه ایفا کنند که برخی از فاکتورها همانند تعامل و هماهنگی را در دستور کار قرار دهند.
محمدخانی با بیان اینکه ما هم معتقدیم اعضای شورا نباید دخالت بی‌جا در امورات داشته باشند، بیان کرد: همچنین شوراها باید به وظیفه نظارت قانونی خود بر روی ادارات و نهادهای مربوطه، عمل کنند.
حاتم پیام دبیر اجرائی شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با بیان اینکه هر چه شوراها کارآمد تر باشند، نتیجه عملکرد آنها در بین مردم نمود بیشتری پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: شوراهای اسلامی با ارائه راهکار‌ها و برنامه‌های خود به وظایف قانونی خود عمل کنند و منتظر سیاست‌های بالادستی‌ها نباشند.
پیام ارتباط و هماهنگی بین‌ شوراهای اسلامی در سطوح مختلف را از نکات بسیار مهم کار شورایی دانست و افزود: رعایت سلسله مراتب در شوراهای اسلامی ضروری است.
جهانبخش خیزات رئیس شورای اسلامی شهرستان باشت نیز با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان و نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد به شوراهای اسلامی، اظهار کرد: اعضای شوراها نمایندگان مردم هستند و آنها همچون سایر مسئولان و نمایندگان به دنبال رفع مشکلات هستند که هماهنگی و ارتباط مسئولان با شوراها در راستای پیگیری امورات مردم لازم است.
 
محمدجعفر نجاتی رئیس شورای اسلامی شهر باشت نیز در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های خادمی استاندار کهگیلویه و بوبراحمد گفت: از  مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد انتظار میرود که توجهی بیشتری به شوراها داشته باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه اسماعیل دوستی استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد که برای نظرات و پیشنهادات اعضای شوراهای اسلامی اهمیت خاصی قائل بود، عنوان کرد: دیگر بعد از ۱۶ سال سابقه فعالیت شورایی ندیدم مسئولی به شوراها و نظرات آنها توجه داشته باشند.
وی گفت: استاندار فعلی کهگیلویه و بویراحمد توجهی استاندار توجهی به نظرات اعضای شوراها در خصوص مسائل شهرها ندارد و در واقع نظرات آنها را پیرامون مسائل شهر نمی‌گیرد که این جای نگرانی دارد.
قشقایی عضو دیگر شورای اسلامی شهر دوگنبدان نیز در این جلسه از اعضای شوراهای اسلامی خواست که بدون تخصص به مسائل مختلف ورود پیدا نکنند و اظهار کرد: اعضای شوراهای اسلامی باید تخصصی به موضوعات مختلف ورود پیدا کنند.
وی با بیان اینکه عدم آشنایی به قوانین معضل بزرگی برای جامعه شورایی است، بیان کرد: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت به طور مداوم برای اعضای شوراهای اسلامی ضرورت دارد.
 
محمود اسدپور دیگر عضو شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: باید جایگاه شوراهای اسلامی بیش از پیش برای مسئولان تبیین شود و گاهاً برخی مسئولان گزارشات اعضای شوراها در راستای رفع مشکلات مردم را دخالت در کار خود می‌دانند که این اشتباه است.
 
به گزارش کبنا، ایاز اکبری عضو شورای اسلامی دوگنبدان با بیان اینکه شناخت اعضای شوراهای اسلامی از قوانین و جایگاه خود بیش از هر مسئله‌ دیگر برای آنها الزامی است، اظهار کرد: گاهاً به دلیل عدم شناخت شوراها از قوانین شاهد مشکلات هستیم.
کیانوش بلوطی رئیس شورای اسلامی شهر دوگنبدان نیز با قدردانی از حضور روسای شوراهای اسلامی شهر، بخش و شهرستان‌، شهرستان‌های گچساران و باشت و همچنین با تشکر از رئیس شورای اسلامی استان و کادر اداری آن، بیان کرد: باید برای مسائل رفاهی و معیشتی اعضای شورای اسلامی و کارکنان دبیرخانه شوراها تمهیداتی اندیشیده شود.
وی گفت: برگزاری چنین جلساتی باید به طور مرتب برگزار شود.
 
img_9667 img_9668 img_9673 img_9674 img_9676 img_9678 img_9679 img_9681 img_9682 img_9686 img_9688 img_9690 img_9691


کد مطلب: 214169

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/214169/یادی-دوستی-استاندار-اسبق-استان-گلایه-مسئولان-فعلی-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1