کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چند نکته در مورد شایعات پیرامون فرمانداری کهگیلویه

13 آذر 1395 ساعت 11:57


رحیم محمودی نیا
در چند روز گذشته شایعاتی در مورد تغییر و جابجایی فرماندار کهگیلویه در رسانه‌ها منعکس شد شایعاتی که در ‌‌نهایت تکذیب شدند اما بد نیست راجع به فرمانداری کهگیلویه و این شایعات مواردی گفته شود:
۱- من مدافع عملکرد پوزش نیستم و از منظر سیاسی انتقادات بسیاری به ایشان وارد می‌دانم.
-۲ انهایی که پوزش را می‌شناسند می‌دانند ایشان علی رغم برخی ایرادات سیاسی نه تنها با التماس و رو زنی که الان توسط گزینه‌های به اصطلاح جایگزین مد است نیامدند که از او هم خواستند. پس طبیعی است پوزش نباید برای ماندن نیازی به التماس و رو زدن داشته باشد.
۳- تغییر آنهم در سطح فرمانداران همیشه امری مرسوم بوده است اما قبل از تغییر باید مکانیزم ان روشن شود و نیروی جایگزین اگر از فرماندار قبلی قوی‌تر نباشد حداقل هم سطح وی باشد نه اینکه از او بسیار بسیار ضعیف‌تر باشد.
۴- مدتی است به صورت نرم آقای هاشمی‌پور نماینده شهرستان کهگیلویه در حال گسترش نفوذ خود در ادارات استان و شهرستان هستند. بخشی از هماهنگی‌ها با ایشان به عنوان نماینده مجلس طبیعی است اما این سطح از دخالت‌های فعلی آقای هاشمی‌پور کاملا در تضاد با سیاست عدم تداخل قواست و ضروری است که مدیران نسبت به عواقب این موضوع آگاه باشند. امروزه شنیده می‌شود در برخی از ادارات همچون شرکت گاز، بهزیستی و... برای هر جابجایی حرف آخر را عَدَل هاشمی‌پور می‌زند
۵-اقای هاشمی‌پور ابدا با دولت همسو نیست ممکن است ایشان در برخی موارد به شخص لاریجانی نزدیک باشند اما شکی نیست در مواقع حساس ایشان هیچ همراهی حتی با طیف لاریجانی به عنوان طیف معتدل در میان اصولگرایان نخواهد داشت چه برسد به دولت آقای روحانی. ایشان در لیست امضای حمایت نمایندگان مجلس از علی مطهری و انتقاد به لغو سخنرانی وی در مشهد از جمله نمایندگانی بودند که در کنار کریمی قدوسی و نقوی حسینی از مطهری حمایت نکردند و نامه را امضا نکردند (زارع و تاجگردون امضاء کردند).
۶- اقای مومن نسب و عملکرد ایشان را خیلی‌ها اطلاع کافی دارند و اتفاقا حمایت سفت و سخت نماینده از ایشان ایراد اولی است که اکنون بر وی وارد است و جای تامل دارد و باید گفت: فرمانداری که از اول استقلالش خدشه دار باشد به درد کهگیلویه نمی‌خورد.
۷- اگر احیانا ضرورتی برای واگذاری مسئولیت به آقای مومن نسب وجود دارد می‌تواند در بخش‌های دیگر از جمله بخشداری‌ها که سابقه آنرا نیز در کارنامه خود دارند به کار گرفته شوند (البته در‌‌ همان سابقه بخشداری هم نیز جای سوال و ابهام وجود دارد).
۸- پوزش دیر یا زود می‌رود اما برای نیروی جایگزین ضمن مشورت با نماینده محترم حتما باید نیاز شهرستان و نظرات فعالین و حامیان دولت در نظر گرفته شود نه اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری کسی به انجا برود که بیشتر پیگیر نظر نماینده باشد.
۹- فرمانداری کهگیلویه محل آزمون و خطا نیست و باید هر چه سریع‌تر تکلیف آن روشن شود اگر واقعا استاندار و معاونین ایشان دنبال تغییر هستند زود کار را به شکل منطقی و همسو با دولت انجام دهند و اگر تغییری مد نظر نیست پس شفاف اعلام کنند تا همه و بویژه اقای مومن نسب به کارش بپردازد و خود را مشغول یک موضوع عبث نکنند.


کد مطلب: 213880

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/213880/چند-نکته-مورد-شایعات-پیرامون-فرمانداری-کهگیلویه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1