کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احتمال سیل در کهگیلویه و بویراحمد

11 آذر 1395 ساعت 12:11


مدیرکل هوا‌شناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اختلال در تردد جاده‌ای و کوهستانی، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها(رود فصلی) در این استان پیش بینی می‌شود.


فرج الله شکوهی اظهار داشت: از روز چهارشنبه با ورود سامانه جدید بارشی، جو کهگیلویه و بویراحمد تحت تاثیر این موج قرار گرفته که سبب ناپایداری‌هایی به صورت بارش باران، گاهی رعد و برق، در برخی ساعات وزش باد قابل ملاحظه، مه آلودگی و در مناطق مستعد و کوهستانی بارش برف وهمچنین کاهش دید افقی شده است.
وی عنوان کرد: شرایط برای تشدید بارش‌های رگباری روز جمعه در مناطق گرمسیری استان دور از انتظار نیست و این سامانه بارشی به تدریج روز شنبه از جو استان خارج می‌شود.
مدیرکل هوا‌شناسی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بنابر این اختلال در تردد جاده‌ای و کوهستانی، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌ شود.
شکوهی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته امام‌زاده جعفر با بیشینه دمای ۲۱٫ ۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و یاسوج با کمینه دما ۱ درجه سانتیگراد سرد‌ترین نقاط استان بودند.

آغاز بارش باران در تمام مناطق کهگیلویه و بویراحمد/احتمال آب‌گرفتگی و طغیان رودخانه‌ها
معاون فنی اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آغاز بارش باران در تمام مناطق استان از احتمال آب گرفتگی و طغیان رودخانه‌ها در استان خبر داد.
علی کرمی در نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران از ورود سامانه بارشی جدید به استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار کرد: اطلاعیه وضعیت هوا در روز ۸ آذر صادر شد و اخطاریه‌های هواشناسی روز ۹ آذرماه از طریق فاکس، صدا و سیما و پیامک به دستگاه‌ها و ادارات داده شد.
وی بیان کرد: سامانه بارشی جدید وارد استان شده و شاهد آغاز بارش باران در تمام مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.
وی تصریح کرد: اوج بارش باران در روز جمعه خواهد بود و بیشترین بارش را در شهرهای قلعه رئیسی و دهدشت خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه بارش در مناطق کوهستانی و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود، گفت: آب گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها پیش‌بینی شده و انتظار می‌رود دستگاه‌ها آمادگی خود را برای مقابله با بحران‌های احتمالی داشته باشند.
کارشناس سازمان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این سامانه بارشی بعداز ظهر شنبه از استان خارج می‌شود.


کد مطلب: 213604

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/213604/احتمال-سیل-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1